Betalingsprobleem/Leveringsprobleem
Aard van probleem:
Betalingen en terugbetalingenKlacht
B. S.
Naar: D'Hondt Interieur
Bij interieurwinkel Dhondt in Leuven werd een bestelling geplaatst voor binnendeuren en een op maat gemaakte trapleuning, met een totaalbedrag van ongeveer €11.000. Voor deze bestelling werden reeds voorschotten betaald ter waarde van €9.951,97. Hoewel de bestelling lang op zich liet wachten, bleef de firma de plaatsing keer op keer uitstellen. Op e-mails en telefoontjes werd niet meer gereageerd, en bij een persoonlijk bezoek aan de winkel was het personeel uiterst onbeleefd en leek het erop dat ze voorbereid waren om zulke klachten te ontwijken. Na veel aandringen werd uiteindelijk enkel de trapleuning geplaatst, waarvoor een bedrag van net geen €500 werd aangerekend. De rest van de bestelling bleef echter onafgehandeld, zonder zicht op een oplossing. Uiteindelijk werd, met hulp van een advocaat, besloten om over te gaan tot dagvaarding. Hierop volgde opnieuw geen enkele reactie van de firma. Om druk te zetten werd een openbare verkoop van hun activa geregeld. Pas toen werd een klein bedrag betaald, vermoedelijk om de situatie tijdelijk te sussen. Helaas bleef ook daarna een oplossing uit, en werd alles opnieuw op de lange baan geschoven. Opmerkelijk is dat wij niet de enige klanten zijn die dit meemaken. Nu,bijna ander half jaar verder hebben we nog steeds recht op een €7000.
Berichten (7)
D'Hondt Interieur
Naar: B. S.
Beste, Met deze klant werd nochtans een overeenkomst gemaakt voor het terug te storten bedrag. Waarom klant dan nog onderstaande klacht uitbrengt betreuren wij ten zeerste en al zeker dat de overeenkomst zelfs niet wordt vermeld. Met vriendelijke groeten, Juridische Dienst Service Juridique www.dhondtinterieur.be keukens trappen deuren kasten parket cuisines escaliers portes armoires parquet Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: maandag 27 januari 2025 21:30 Aan: Klantendienst D'HONDT Klantendienst@dhondt-nv.be Onderwerp: Betalingsprobleem/Leveringsprobleem Je hebt een klacht ontvangen van BRITT S Je hebt een klacht ontvangen van BRITT S BRITT S heeft het klachtenplatform van Testaankoop gebruikt om je te bereiken. Onze klachtenbox is bedoeld om consumenten te ondersteunen bij het vinden van een minnelijke oplossing voor een geschil met een bedrijf. Hoe kun je deze consument beantwoorden? Het volstaat direct op deze mail te antwoorden via de knop reply/ beantwoorden zonder de bestemmeling of inhoud te veranderen, zoniet vermeldt zeker de volgende referentie in je mail. @@REF_ID@d22439a65d30859d1e@REF_ID@@ Als je buiten deze thread om met de consument communiceert, blijft de klacht open op ons platform, wat mogelijk een invloed kan hebben op je reputatie.Houd er rekening mee dat: niet betrokken is bij het behandelen van je klacht en geen oordeel geeft over de gegrondheid ervan. Deze klacht openbaar gemaakt is door de consument en zichtbaar is op ons klachtenplatform. Heb je vragen over ons platform? Klacht: Naam van de klant BRITT SMETS Klantnummer 405154 Klachtnummer 11956684 Soort probleem Betalingen en terugbetalingen Beschrijving Bij interieurwinkel Dhondt in Leuven werd een bestelling geplaatst voor binnendeuren en een op maat gemaakte trapleuning, met een totaalbedrag van ongeveer €11.000. Voor deze bestelling werden reeds voorschotten betaald ter waarde van €9.951,97. Hoewel de bestelling lang op zich liet wachten, bleef de firma de plaatsing keer op keer uitstellen. Op e-mails en telefoontjes werd niet meer gereageerd, en bij een persoonlijk bezoek aan de winkel was het personeel uiterst onbeleefd en leek het erop dat ze voorbereid waren om zulke klachten te ontwijken. Na veel aandringen werd uiteindelijk enkel de trapleuning geplaatst, waarvoor een bedrag van net geen €500 werd aangerekend. De rest van de bestelling bleef echter onafgehandeld, zonder zicht op een oplossing. Uiteindelijk werd, met hulp van een advocaat, besloten om over te gaan tot dagvaarding. Hierop volgde opnieuw geen enkele reactie van de firma. Om druk te zetten werd een openbare verkoop van hun activa geregeld. Pas toen werd een klein bedrag betaald, vermoedelijk om de situatie tijdelijk te sussen. Helaas bleef ook daarna een oplossing uit, en werd alles opnieuw op de lange baan geschoven. Opmerkelijk is dat wij niet de enige klanten zijn die dit meemaken. Nu,bijna ander half jaar verder hebben we nog steeds recht op een €7000. Bijgevoegd(e) document(en) dhondt interieur leuven 1.pdf dhondt interieur leuven 2.pdf Ingebrekestelling 'd Hondt Leuven.pdf dhondt interieur leuven 4.pdf dhondt interieur leuven 3.pdf trackingId: __START_HIP_IDENTIFIER__@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@__END_HIP_IDENTIFIER__ Vriendelijke groeten, Testaankoop Gebruiksvoorwaarden
B. S.
Naar: D'Hondt Interieur
Beste, Ik vermeld wel degelijk dat er een overeenkomst is. Maar een overeenkomst dient ook nageleefd te worden. Er werd een jaar gelede een creditnota opgemaakt en tot op de dag van vandaag is nog steeds het gevraagd saldo nog niet geheel teruggestort. Via een afbetalingsplan wordte t dan gezegd? Een firma met die soort kapitaal jeeft geen aflossingsplan nodig. Een firma zoals die van Frederic D’hondt dient gestopt te worden andere gezinnen nog meer in de put te duwen. Er wordt enorm veel geld neergeteld voor artikelen die nooit worden geleverd en dit doen jullie al jaren. Schande dat dit nog niet aan het licht is gekomen bij hogere instanties!
D'Hondt Interieur
Naar: B. S.
Beste, Alle artikelen worden uitgeleverd bij de klanten, maar inderdaad aan langere levertermijnen. Dagelijks produceren wij en leveren wij trappen, deuren en kasten bij klanten. Wij komen van een enorm groot orderboek en die achterstand zijn wij ondertussen aan het inhalen. Wij zijn akkoord gegaan om de bestelling te annuleren, ondanks wij enorme kosten reeds gemaakt hadden voor uw bestellingen. Wij vragen geen voorschotten om op de bank te zetten. De voorschotten worden aangewend voor kosten service verkoop, opmeting, bestellingen grondstoffen. Wij bieden maatwerk, dus alles wat in productie zit en geannuleerd wordt, is een groot verlies voor de firma. Klanten uiten jammer genoeg enkel hun klachten in de media, maar niet hun tevredenheid na ontvangst van de goederen. Wij begrijpen uw misnoegen en weet dat de firma haar best doet om dit op te lossen. Met vriendelijke groeten, Juridische Dienst Service Juridique www.dhondtinterieur.be keukens trappen deuren kasten parket cuisines escaliers portes armoires parquet Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 28 januari 2025 21:00 Aan: Klantendienst D'HONDT Klantendienst@dhondt-nv.be Onderwerp: Nieuw bericht van BRITT S
B. S.
Naar: D'Hondt Interieur
Beste, Moest ik tevreden geweest zijn had ik dit zeker geuit maar dir bedrijf is een hele oplichterij. Waarbij eveneens er een hadn boven het hoofd wordt gehouden van Frederic D’hondt door de deurwaarders van Oudenaarde. Er werd een openbare verkoop geroganiseerd waarbij de dag op voorhand een som geld werd betaald en deze dus niet doorging. Achteraf werd er een afbetalingsplan voorgelegd aan jullie. Dit betaalde jullie maar 1 maal en nu zal er weer een openbare verkoop worden georganiseerd. Naar mijn weten met al jullie kapitaal is dit afbetalingsplan niet nodig. Wel correct handelen met de jullie klanten. Waneer zie ik dan mijn resterende geld terug? Als dit telkens zo wordt uitgesteld en jullie firma de macht misbruiken.
D'Hondt Interieur
Naar: B. S.
Beste, Wij betreuren dat deze klant ontevreden is en nodigen hen graag uit om rechtstreeks contact met ons op te nemen, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken. Wij blijven ons inzetten voor correcte en transparante dienstverlening en handelen steeds binnen het wettelijk kader. Onderstaande uitspraken zijn tevens lasterlijk, zowel voor de firma, meneer D’Hondt als voor de gerechtsdeurwaarder. Wij hopen dan ook op een rechtzetting hieromtrent. Met vriendelijke groeten, Juridische Dienst Service Juridique www.dhondtinterieur.be keukens trappen deuren kasten parket cuisines escaliers portes armoires parquet Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: dinsdag 11 maart 2025 8:31 Aan: Klantendienst D'HONDT Klantendienst@dhondt-nv.be Onderwerp: Nieuw bericht van BRITT S
B. S.
Naar: D'Hondt Interieur
Ik ben steeds bereikbaar om dit uit te klaren. Jullie daar in tegen niet. Dus neem maar contact met ons op!
B. S.
Naar: D'Hondt Interieur
Beste, Hierbij een nieuwe update over het geval op 9 april wordt er een tweede openbare verkoop georganiseerd om jullie schulden af te lossen bij mij maar ook bij andere bedrijven/particulieren. Ben heel benieuwd of deze wel zal doorgaan? Misschien is dit jullie kans om tot bezinnen te komen en eerlijk te worden naar de mensen toe. Mvg, BS
Hulp nodig?
Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.
Bel ons
Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).
Informatie voor bedrijven
Informatie voor consumenten