Geachte mevrouw/heer,
Op 19/11/2024 kocht ik het auto Reanault Megane in uw garage en betaalde ik er 5000 euro via bank en 1000 euro cash voor. U had gezegd dat het auto helemaal in orde was en zonder problemen reed.
Na paar dagen vanaf de aankoop, vertoont het product gebreken waardoor het niet meer voldoet aan het doel waarvoor het is aangeschaft.
Meer specifiek komt er een melding op van “engine failure hazard” en komt de auto niet op snelheid.
Sindsdien ben ik geregeld naar uw garage geweest, heb ik u berichten gestuurd met het verzoek het product onder garantie te laten repareren en heb ik het auto bij u afgeleverd. U antwoordt niet op berichten en op telefoon totdat ik in persoon bij u garage aanwezig ben. U herstelt een deeltje en na een paar dagen begint het probleem weer. Ondanks talrijke aanmaningen is het defect tot op heden niet hersteld.
In het licht van het bovenstaande en rekening houdend met het feit dat volgens de wettelijke garantie van 2 jaar reparaties binnen een redelijke termijn moeten worden uitgevoerd op basis van de aard van de goederen en hun gebruik, verzoek ik om vervanging van het auto zonder kosten voor mij of, als alternatief, ontbinding van de overeenkomst met terugbetaling van de aankoopprijs.
Indien ik binnen 15 dagen na ontvangst van deze brief geen antwoord heb ontvangen, zal ik niet aarzelen om juridische stappen te ondernemen om mijn rechten te beschermen.
Met vriendelijke groet,
Shelli Shidar