Nieuws

Orange neemt VOO over: wat betekent dit voor jou?

Nadat Orange Belgium de Waalse operator VOO in 2023 overnam na een juridische strijd met Telenet, wordt het merk VOO nu geleidelijk geïntegreerd. Orange Belgium verzekert wel dat de huidige formules voor VOO-abonnees ongewijzigd blijven, ondanks aanhoudende geruchten over veranderingen in de diensten.

Expertise:
Redactie:
07 oktober 2025
Orange neemt VOO over: wat betekent dat voor de klanten?

Wat gebeurt er met de klanten van VOO?

In totaal zullen ongeveer 1,5 miljoen klanten de komende maanden een verandering op hun factuur zien, die het formaat en de lay-out van een Orange-factuur zal krijgen. Dit moet de overgang naar een toekomstig Orange-product vergemakkelijken.

De migratie naar een vergelijkbaar Orange-abonnement is al aan de gang, volgens de feedback die wij ontvangen van VOO-klanten via onze ledendienst.

Als je als klant niet tevreden bent (bijvoorbeeld omdat de maandelijkse kost van jouw abonnement is gestegen), kun je kosteloos opzeggen en van operator veranderen.

Je kunt ook gebruikmaken van onze vergelijker voor telecom- en abonnementspakketten. Zo vind je het aanbod dat het beste aansluit bij al jouw behoeften, en dat aan de meest voordelige prijs.

Vergelijk telecomabonnementen

Het merk VOO blijft voorlopig bestaan

Voorlopig blijft het merk VOO bestaan voor bepaalde producten. Orange benadrukt dat deze juridische en organisatorische veranderingen geen invloed hebben op het merk of de klanten. Abonnementen, diensten en voordelen blijven ongewijzigd. Orange heeft echter geen verdere details gegeven.

De VOO-winkels blijven voorlopig ook open onder dezelfde naam. Orange wil immers de goede reputatie van het merk VOO in Wallonië niet ondermijnen.

Een nieuwe tariefstrategie voor Orange

De geruchten over het verdwijnen van het merk VOO deden al meer dan een jaar de ronde. Orange heeft nu een beslissing genomen en lijkt zijn strategie te willen verduidelijken.

Tot nu toe behield de operator drie merken in zijn portefeuille: Orange, gepositioneerd als merk "A", en VOO als merk "B" met een aparte prijsstrategie. Daarnaast is er hey!telecom, dat zich vooral richt op jonge consumenten die geïnteresseerd zijn in vast en mobiel internet, al dan niet gecombineerd.

VOO onderscheidde zich vooral door aanzienlijk lagere prijzen dan vergelijkbare Orange-aanbiedingen, dankzij een permanent toegepaste korting.

Deze aanpak maakte het mogelijk om verschillende formules aan te bieden aan klanten die hun telecomfactuur willen beperken. Vandaag lijkt Orange dit model los te laten en richt het zich op zijn hoofdmerk en hey!telecom.

De strategie omtrent aanbod en prijzen zal waarschijnlijk in de komende maanden veranderen.

Vind het voordeligste telecomaanbod

Ben je op zoek naar het meest voordelige tarief of pakket dat het beste aansluit bij jouw behoeften op het gebied van internet, digitale televisie, vaste en/of mobiele telefonie? Gebruik onze vergelijker voor telecomtarieven.

Onze vergelijker voor telecomtarieven

Aanbevolen voor jou