Nieuws

Becover+ 2020: Proximus beste netwerkdekking voor mobiel internet

22 januari 2021

Uit de bijna 10 000 tests die we via onze applicatie Becover+ in 2020 verzamelden, bleek Proximus over het hele jaar gemeten over de beste netwerkdekking voor mobiel internet te beschikken. 

BeCover+: meet je eigen netwerkdekking

Jij kan zelf ook bijdragen tot onze netwerktests door de applicatie BeCover+ voor Android of iOS te downloaden. Alle gegevens worden anoniem geregistreerd en gebruikt om deze mobiele netwerkkwaliteit van de 3 netwerkoperatoren in België in kaart te brengen. Neem dit vooral ook letterlijk want via onze interactieve kaart kan je de resultaten van onze metingen van de afgelopen 12 maanden terugvinden.

Onze interactieve kaart mobiele netwerkdekking

Het is niet alleen belangrijk om de aanbiedingen van operatoren te vergelijken op basis van hun netwerkprestaties, maar uiteraard speelt ook de prijs een belangrijke rol. Ben je op zoek naar het meest voordelige aanbod voor jouw verbruik, neem dan een kijkje op onze tariefvergelijker voor mobiele abonnementen.

Koopwijzer gsm-tarieven

Proximus ‘Beste van de test’

Aan de hand van de individuele metingen voor downloadsnelheid, uploadsnelheid, de wachttijd voor het laden van YouTube-video’s en de wachttijd voor het laden van webpagina’s berekenen we een eindscore per netwerkoperator. Proximus beschikte voor het hele jaar 2020 niet enkel over de hoogste totaalscore, maar bleek ook 7 van de 12 maanden het netwerk met de hoogste score voor mobiel internet. Voornamelijk tijdens de laatste maanden van 2020 behaalden Orange en/of Telenet-Base een hogere score.

Proximus behaalde met een eindscore van 20 174 punten en krijg daarmee het label ‘Beste van de test Mobiel netwerk 2020, gebaseerd op de resultaten van de app BeCover+’. Telenet-Base behaalde een eindscore van 17755 punten, Orange vervolledigde het podium met een eindscore van 16 766 punten.

 

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

5 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/05/2021

Raar dat Proximus (mijn vorige provider) niet beter doet, ik woon in Nieuwpoort en verplaats me regelmatig met de trein naar Antwerpen. Mijn werkgever is overgeschakeld van Proximus naar Telenet. In Nieuwpoort is de ontvangst merkelijk slechter en op de trein valt de verbinding regelmatig uit, dit was niet het geval met Proximus.

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/06/2021
, Gereageerd:

Beste Luc, Corneel, Erik en Patrick, bedankt voor deze waardevolle getuigenissen, ze werden alvast intern doorgestuurd. ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

26/05/2021

Als het over dekking gaat ... Regio Rupelstreek nooit problemen gehad met Proximus.
Nu woon ik in Vlaams Brabant Kapelle op den Bos en geen problemen in de ganse streek.
Met mijn boot op reis nergens problemen ....
Mijn internet is nu wel trager dan in Niel, maar ik denk dat de laksheid van sommige personeelsleden ( in onderaanneming ??? ) hier mee te maken hebben. De aansluiting bv is erbarmelijk tegenover de aansluiting van telenet in hetzelfde gebouw. ( naast elkaar )
De hulplijn is hopeloos 45 minuten wachten en dan krijg je iemand aan de lijn die je terug doorschakelt omdat ze er niets van kent blijkbaar.
Proximus moet zijn klanten beter verzorgen! Ik heb al tot 2 x toe naar telenet willen overstappen, maar dan hoor ik ook van anderen dat er service problemen zijn.
Ik betaal gemiddeld €140,o per maand internet, tv + vaste lijn + 2 x gsm.
Ach ja, je krijgt een bericht van de " technieker " of je wilt melden dat hij zijn werk goed heeft gedaan ... ik heb een vriend het probleem laten oplossen.

En toch blijf ik voorlopig nog bij RTT - Belgacom - Proximus.... naar Super Klantvriendelijk ??? Hopen maar want de prijs is er naar.

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/05/2021
, Gereageerd:

Ik had een soortgelijke (chat)-ervaring. Na twee uren verbinding en af en toe een reactie van iemand die mij uiteindelijk in contact bracht met een technieker, bleef ik op mijn honger zitten.
Ik kreeg eveneens de vraag om een quotering te geven (hoeveel sterren heb ik verdiend?). Mijn antwoord was: een ster, die moet je verdienen...
Ondertussen vond ik hoe ik het probleem zelf kon oplossen.

Ook verneem ik van kennissen dat anderen (Telenet en Orange) op het vlak van dienstverlening in het zelfde bedje ziet zijn.

Meld je aan om toegang te krijgen.

26/05/2021

Eigenaardig dat telenet het beter doet...?
In Dentergem en Wakken valt onze telefoonverbinding vaak gewoon uit... door de slechte dekking. Dus dan vaak ook geen internet.
Reeds 2 maal gemeld aan Telenet . De helpdesk meldde ons dat ze er niets kunnen aan doen....
De dekking in Desselgem laat ook te wensen over....Bel dan maar met Wifi gaven ze als raad.