Nieuws

Becover+ 2020: Proximus beste netwerkdekking voor mobiel internet

22 januari 2021

Uit de bijna 10 000 tests die we via onze applicatie Becover+ in 2020 verzamelden, bleek Proximus over het hele jaar gemeten over de beste netwerkdekking voor mobiel internet te beschikken. 

Streamen

We bekijken steeds meer video’s via onze smartphone. Zo bleek uit het Global Digital Report uit 2019 dat 66 % van de Belgische internetgebruikers dagelijks één of meerdere video’s via zijn smartphone bekijkt. Dan is het uiteraard cruciaal dat de afspeelkwaliteit goed is en dat je niet te veel geduld moet opbrengen alvorens je de video kunt bekijken.

Volgens onze metingen start de video binnen een aanvaardbare tijd (maximaal 8 seconden) in gemiddeld 89 op de 100 gevallen bij Proximus, in 87 op de 100 gevallen bij Orange en in 86 op 100 gevallen bij Telenet-Base. Deze percentages zijn bij alle drie de netwerkoperatoren gestegen in vergelijking met onze meting van 2019. Het is nog vervelender wanneer de verbinding tijdens het afspelen wegvalt of de video zelfs niet eens wil starten. Dit gebeurde het minst bij Proximus, gevolgd door Orange en Telenet-Base.
User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

7 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/07/2021

Haalde net de applicatie binnen via play store omdat ik toch een beetje nieuwsgierig was.
Voor ik de installatie voltooi had ik toch nog enkele vraagjes:
* waarom heeft de app toegang nodig tot telefoongesprekken (starten en beheren)? Voor netwerkmeting is dat in principe niet nodig
* waarom krijg ik de algemene voorwaarden en privacybeleid in het Frans ? (Kan screenshot bezorgen)

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/07/2021
, Gereageerd:

Hallo Nico, bedankt om dit te delen, ik heb je post alvast intern doorgestuurd naar de betrokken dienst en onze experten gaan onze app ontwikkelaar hierover aanspreken. ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/05/2021

Raar dat Proximus (mijn vorige provider) niet beter doet, ik woon in Nieuwpoort en verplaats me regelmatig met de trein naar Antwerpen. Mijn werkgever is overgeschakeld van Proximus naar Telenet. In Nieuwpoort is de ontvangst merkelijk slechter en op de trein valt de verbinding regelmatig uit, dit was niet het geval met Proximus.

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/06/2021
, Gereageerd:

Beste Luc, Corneel, Erik en Patrick, bedankt voor deze waardevolle getuigenissen, ze werden alvast intern doorgestuurd. ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

26/05/2021

Als het over dekking gaat ... Regio Rupelstreek nooit problemen gehad met Proximus.
Nu woon ik in Vlaams Brabant Kapelle op den Bos en geen problemen in de ganse streek.
Met mijn boot op reis nergens problemen ....
Mijn internet is nu wel trager dan in Niel, maar ik denk dat de laksheid van sommige personeelsleden ( in onderaanneming ??? ) hier mee te maken hebben. De aansluiting bv is erbarmelijk tegenover de aansluiting van telenet in hetzelfde gebouw. ( naast elkaar )
De hulplijn is hopeloos 45 minuten wachten en dan krijg je iemand aan de lijn die je terug doorschakelt omdat ze er niets van kent blijkbaar.
Proximus moet zijn klanten beter verzorgen! Ik heb al tot 2 x toe naar telenet willen overstappen, maar dan hoor ik ook van anderen dat er service problemen zijn.
Ik betaal gemiddeld €140,o per maand internet, tv + vaste lijn + 2 x gsm.
Ach ja, je krijgt een bericht van de " technieker " of je wilt melden dat hij zijn werk goed heeft gedaan ... ik heb een vriend het probleem laten oplossen.

En toch blijf ik voorlopig nog bij RTT - Belgacom - Proximus.... naar Super Klantvriendelijk ??? Hopen maar want de prijs is er naar.

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/05/2021
, Gereageerd:

Ik had een soortgelijke (chat)-ervaring. Na twee uren verbinding en af en toe een reactie van iemand die mij uiteindelijk in contact bracht met een technieker, bleef ik op mijn honger zitten.
Ik kreeg eveneens de vraag om een quotering te geven (hoeveel sterren heb ik verdiend?). Mijn antwoord was: een ster, die moet je verdienen...
Ondertussen vond ik hoe ik het probleem zelf kon oplossen.

Ook verneem ik van kennissen dat anderen (Telenet en Orange) op het vlak van dienstverlening in het zelfde bedje ziet zijn.

Meld je aan om toegang te krijgen.

26/05/2021

Eigenaardig dat telenet het beter doet...?
In Dentergem en Wakken valt onze telefoonverbinding vaak gewoon uit... door de slechte dekking. Dus dan vaak ook geen internet.
Reeds 2 maal gemeld aan Telenet . De helpdesk meldde ons dat ze er niets kunnen aan doen....
De dekking in Desselgem laat ook te wensen over....Bel dan maar met Wifi gaven ze als raad.