Dossier

Wat is een annulatieverzekering?

30 april 2020
Wat is een annulatieverzekering?

Een annulatieverzekering is een verzekering die je vergoedt als je reis niet kan doorgaan of als je vroeger moet terugkeren door bijvoorbeeld ziekte of overlijden van een familielid. Zo’n verzekering is niet verplicht, maar wel verstandig voor verre of dure reizen.

Wanneer komt een annulatieverzekering tussen?

Een reisannulatieverzekering dekt meestal de volgende situaties:

  • Sterfgeval: de verwantschapsgraad zal bepalen of de verzekering vergoedt. Als er een neef overlijdt, heb je minder kans dat je verzekering tussenkomt dan bij een dichter familielid. 
  • Ongeval en ziekte: de verzekeraar bepaalt hoe streng de voorwaarden zijn om te kunnen annuleren. Soms is dat enkel bij levensgevaar of een ziekenhuisopname van een aantal nachten. Voor bestaande ziekten gelden er altijd voorwaarden.
  • Schade aan je woning: de vereisten zijn in dit geval niet altijd even soepel. Zo is het mogelijk dat de annulatie alleen vergoed wordt als je aanwezigheid echt noodzakelijk is.
  • Ontslag: de verzekering zal meestal wel tussenkomen als je ontslagen wordt om economische reden of kort voor de reis. Dringende reden is bijna nooit gedekt.
  • Echtscheiding: sommige verzekeringen vergoeden als de echtscheidingsprocedure is ingezet nadat je geboekt hebt.

Het is ook mogelijk dat je je reis kunt annuleren in de volgende situaties: tweede zit, intrekking van je verlof, nieuw arbeidscontract, weigering van een visum, wilde staking bij het openbaar vervoer, complicaties tijdens je zwangerschap enz. 

Goed om te weten: je kunt nooit zomaar annuleren omdat je bijvoorbeeld ruzie hebt gekregen met je reisgenoot, toch liever een andere bestemming kiest of geen zin meer hebt om op reis te gaan. 

Wat is een goede annulatieverzekering?

Een goede annulatieverzekering hanteert duidelijke voorwaarden en sluit niet te veel situaties uit. Is er een waslijst aan uitsluitingen? Dan heeft zo’n verzekering geen zin.

3 tips voor je annulatieverzekering

  1. Controleer altijd de voorwaarden. De reisannulatie zal enkel en alleen worden goedgekeurd en vergoed als je situatie perfect voldoet aan de voorwaarden in je contract. 
  2. Check of de volledige reissom vergoed wordt. Bij een tijdelijke annulatieverzekering is je premie vaak een percentage van de reissom (bijvoorbeeld 5 %). In dat geval krijg je het volledige bedrag van je vakantie vergoed. Bij andere gaat het om een forfait. Weet dat het bij jaarlijkse annulatieverzekeringen sterk kan variëren. Goed om te weten: meestal wordt er geen franchise toegepast.
  3. Voeg je annulatieverzekering toe aan je reisbijstandsverzekering. Je zult dan een beter tarief krijgen. Als je moet kiezen, is reisbijstand nuttiger dan een verzekering voor annulatie. 

Weetjes om je annulatieverzekering te vinden

  • Als je 1 keer per jaar op reis gaat en het bedrag van je reis niet te hoog is, dan is een tijdelijke formule vaak goedkoper. Als je verschillende reizen maakt, is een jaarcontract beter. 
  • Bij heel wat verzekeraars moet je de annulatieverzekering afsluiten op dezelfde dag als de boeking of maximaal een week later. Soms begint de verzekering ook pas een aantal dagen voor je vertrek te lopen of is er enkel dekking na afloop van een wachttijd van 30 dagen. 

Hulp nodig om een annulatieverzekering te vinden?

In de koopwijzer reisbijstandsverzekeringen van Test Aankoop Verzekeringen kun je de prijs en de kwaliteit van de verschillende formules vergelijken. Je reisbijstand uitbreiden met een annulatieverzekering kan bijvoorbeeld met Globo van Test Aankoop Verzekeringen of één van de formules van Europ Assistance of AXA Assistance.

Doe je voordeel met de koopwijzer

 
User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

529 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/11/2020

Beste allen, ik kan jullie maar 1 advies geven : reis zoveel mogelijk. Er is niets fout om te reizen, het is zeer gezond zowel mentaal als fysiek. Luister niet naar al die virologen, epidemielogen, vaccinologen en alle andere die hebben gelogen. Je gezondheid gaat voor en als je het een beetje verstandig aanpakt en niet het feestvarken gaat uithangen, dan is er geen enkel probleem.

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/11/2020
, Gereageerd:

Beste Donald, als u vindt dat al die virologen, epidemielogen, vaccinologen hebben gelogen ( naast alle anderen) dan zou u toch eens moeten vertellen wie het bij het rechte eind heeft gehad . Na deze tweede uitbraak is het toch wel uiterst duidelijk dat al die - logen niet hebben gelogen . Een aantal anderen wel , zij hebben alles geminimaliseerd en herleidt tot een bagatel met het gekende resultaat. Dit gezegd, reizen is niet op zich verkeerd, wat men doet , waar men zich in begeeft en waar men zich bevindt is inderdaad een belangrijk element . Helaas , dat was het niet voor een te ruime groep , het mag dan nog een minderheid zijn, uit met voorsprong de
leeftijdsgroep 18-30 jaar ( +/-) , maar het mag of mocht niet te veel gezegd ...

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/11/2020

TA meldde me een gratis nummer waar ik kon bellen . Het ging over een bijstand & annulatie verzekering bij Touring - een jaarabonnement - , dat wegens het niet doorgaan van reizen niet is gebruikt kunnen worden maar wel voor beiden een vol jaar is betaald . TA meende dat ook hier iets zou kunnen worden teruggevorderd. Men zou me terug contacteren , is niet gebeurd. So be it . Ik heb wel de verzekeringen opgezegd en daarvan bevestigingen van Touring gevraagd. Verschelende keren al. Men reageert daar totaal niet op . Mag dit een verwittiging zijn voor wie dit leest en voor TA dat Touring hier totaal onbetrouwbaar is en dat ze - al eerder ervaren - eigenlijk nooit reageren als hen duidelijkheid wordt gevraagd. Op dat vlak een van de slechtste bedrijven die ik ken . Nog straffer, ze zonden een mail, enquête, om te weten hoe tevreden ik was over het contact en hoever ik ze zou kunnen aanraden bij anderen , dat VOOR dat er nog maar één antwoord is gekomen ( nog steeds niet). Wel, antwoord op die vraag is simpel : NUL tevreden en NUL aanraden .

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/11/2020

Na maanden is het nog steeds huilen met de pet op ! Ik heb de voucher die we van Neckermann(zaliger, nu in faling)/Sunweb ontvingen onmiddellijk gebruikt voor een ... autovakantie de week zelf en geen euro meer betaald dan de waarde van de voucher. Wij wilden niet riskeren om nogmaals bedrogen te worden en we hadden blijkbaar *groot* gelijk. Neckermann Wat ons betreft zullen alle toekomstige vakantie met de wagen plaatsvinden, Booking.com 1 week vooraf met extra verzekering zodat we niet betalen mocht de B&B/App toch de deuren sluiten. Ons niet meer gezien ... wij spelen zelf wel reisbureau en eigen persoonlijke vervoersmaatschappij.

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/10/2020

Mag ik vragen aan de voorgaande commentatoren op te houden met hun totaal ongepast hysterisch gedrag. Dit is geen politiek forum. Er bestaat wel degelijk een grote nood aan degelijk reisadvies omdat veel mensen nu eenmaal reeds reizen hebben geboekt of van plan waren dat te doen. En Test Aankoop levert daar goed werk. Er is overigens niets verkeerd aan het feit dat mensen nog op een veilige manier reizen met respect van de daarvoor geldende regels. Dit is goed voor het mentaal en dus ook fysiek welzijn, iets waar de zogenaamde virologen totaal geen rekening mee houden. Ik ken mensen die een depressie nabij zijn omdat ze vrezen opnieuw "opgesloten" te worden. Kankerpatiënten die weten dat ze maar een paar jaar meer te leven hebben. Wie reizen ongepast vindt, kan van zijn zelfgekozen quarantaine gebruik om bvb. eens het boek De eenzame eeuw van Noreena Hertz te lezen (verkrijgbaar in de De Standaard Boekhandel). Loneliness kills.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/10/2020

Nu het in ons land dramatisch wordt met COVID-19 en het in heel Europa super slecht gaat, is het ongepast om met deze reisadviezen te verschijnen. De enige goede tips zijn thuis te blijven en contacten te vermijden!

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/10/2020

Onvoorstelbaar. Ik weet niet wat ik hier lees. Leven jullie op een andere wereld? Iedereen zit te roepen dat de situatie zéér ernstig is en jullie geven hier tips om de kantjes eraf te lopen. Foei!

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/10/2020

Jullie missen de belangrijkste tip.... blijf eens thuis deze vakantie!

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020

Het is nu zeker niet het moment om te reizen

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020

Ach An, je hebt al een maand niet meer gereageerd op vragen van ongeruste klanten.
Toch niet ziek hoop ik, of mogelijk een "burn-out" van te vaak het telefoon nummer van de "Juridische dienst" door te geven, een stelletje oelewappers die enkel een telefoon opnemen omdat jullie hen daarvoor betalen. En juristen zijn het al zeker niet, ze kennen niet eens de beginselen van de Europese wetgeving. Studentjes?
ZEEEER teleurgesteld in Testaankoop.

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020

Het is niet het moment om tr reizen

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020

Zijn de campings open zo ja weke

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020

We hebben een annulatieverzekering en reisbijstandsverzekering bij Touring afgesloten voor de uitbraak van Corona voor onze reis in juli 2020 naar Amerika. De brief van Test Aankoop heb ik verzonden voor terugbetaling van de verzekering, maar Touring weigert deze te betalen. Heeft er iemand nog ervaring hiermee?

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/10/2020

Wij hebben nog steeds de betaling van onze vlucht niet terug ontvangen van Ryanair, vlucht van mei 2020 naar Italië. Aanvraag reeds lange tijd ingediend en kregen paar weken geleden nog een mail naar welke periode we onze vlucht willen wijzigen, net of ze onze aanvraag voor terugbetaling niet ontvangen hebben. Contact opnemen met Ryanair helaas onmogelijke zaak. Nog mensen met zelfde probleem?

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/11/2020
, Gereageerd:

ja, ik krijg ook niets terug. Ze sturen een standaard mail die zelf geen antwoord was op mijn vraag.
Touring NOOIT MEER

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/10/2020
, Gereageerd:

Beste Danny, wij hadden ook een reis in juli naar Spanje gepland. Ook meermaals een refund gevraagd via een online formulier. Test-Aankoop ingeschakeld, de terugbetaling via MasterCard .... en uiteindelijk in september de bevestiging gekregen dat we de terugbetaling mogen verwachten. Nu een maand later hebben we het bedrag eindelijk ontvangen! De aanhouder wint!

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/11/2020
, Gereageerd:

Dag Marleen, Bedoel je dat je een beroep hebt gedaan op de advocaten van TestAankoop? Ik heb via de klachtbox al tweemaal een klacht ingediend voor geannuleerde vluchten in de paasvakantie en nog steeds geen resultaat.






Meld je aan om toegang te krijgen.

07/10/2020

Toeval of niet: dezelfde dag (30-9-2020) dat we ons hadden aangesloten bij Testaankoop kregen we bericht van De Blauwe Vogel dat ze ons voorschot gingen terugstorten, wat intussen gebeurd is. (Jammer dat het heel wat voeten in de aarde gehad heeft om ons bij Testaankoop aan te sluiten: er gingen meerder dagen over waarin we van het kastje naar de muur gestuurd werden; volgens mijn vrouw lag de fout bij het callcenter of de coronalijn, maar dat terzijde.)
In een vorig bericht schreef DBV: ‘Als de overheid toch eist dit terug te betalen, gaan alle airlines en touroperators één voor één over kop.’ --- Ja, beste Vogel, dat eist de overheid: Sinds 20 juni 2020 kan de reiziger opnieuw aanspraak maken op de terugbetaling van de betaalde sommen, uiterlijk binnen 14 dagen na annulering (volgens artikels 29 en volgende van de wet van 21 november 2017 betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten).
In hun laatste bericht waarin gemeld werd dat ze gingen terugstorten schrijft DBV: We mogen ons gelukkig prijzen dat dik 99% van onze klanten uiterst begripvol is, in deze nooit geziene tijden. --- Nu val ik van mijn stoel. Als 99% van de klanten bestaat uit begripsvolle, tevreden geluksvogels, waarom dan moeilijk doen als 1% zijn rechtmatige centen opeist? Het zou in onze beoordeling over De Blauwe Vogel alvast een pluspunt geweest zijn als dat zonder morren gebeurd was, maar nu is alle vertrouwen weg. Geen eieren meer van deze onbetrouwbare Vogel die een trouwe en goede klant verliest (reizen met de DBV o.a. naar Zuid-Afrika, Cuba, Spanje, cruise naar de Baltische Staten.)

Nog dit: een ei kan niet geschoren worden, daarom: waarom geen wet die een ondernemer, onverschillig van welke aard, verplicht om alle ontvangen voorschotten op een daartoe geblokkeerde rekening te plaatsen? Pas als de werken volledig uitgevoerd zijn of de diensten verleend zijn, mag hij dat voorschot van die rekening afhalen, tenzij de klant zich daar met een goede reden tegen verzet. Een voorschot zou eigendom van de klant moeten blijven zolang de werken of dienstverlening niet volbracht is. Het gaat niet op dat een onderneming met geld van de klant ondernemingen aangaat, immers niet één onderneming is risicoloos. De klant deelt niet in de winst van het bedrijf, hij moet daarom ook niet delen in eventuele verliezen of falingen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/11/2020
, Gereageerd:

Juist hetzelfde gebeurde met onze boeking naar Zuid-Afrika nog altijd ons voorschot van 2000 euro niet terug en reeds geboekt voor de coronatijd verleden jaar in november .onze reis zou doorgegaan zijn op 11.11.2020 is door De Blauwe Vogel geannuleerd een 3 tal weken voor de afreisdatum nog steeds geen cent gezien triestig maar wel juist dezelfde reacties als u hebt gehad

Meld je aan om toegang te krijgen.

18/10/2020
, Gereageerd:

Beste Leo,
Andere testaankoop leden, die hier ervaring meer hebben,

Wij hebben ook een reis geboekt vorig jaar naar Dubai die normaal moest doorgaan in Mei 2020.... hoe kan ik best men voorschot terug vragen gezien mei 2021 voor ons nu onmogelijk lijkt.

Alvast bedankt voor uw reactie
Mvg,
Peter

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/10/2020
, Gereageerd:

Beste,

Heb je je reisbureau al aangeschreven en je wensen kenbaar gemaakt? Let op want ze zijn geslepen, zo schreef De Blauwe vogel: indien wij na 15 niets meer van u hebben gehoord, gaan we er van uit dat deze regeling past voor u (ze hadden dus zelf al iets geregeld, wat een onbeschaamdheid).
Ik kan niet méér zeggen dan dat je moet nagaan of je voldoet aan de wettelijke voorwaarden om je voorschot terug te krijgen; aard van de reis, bestemming en datum van boeking zullen van belang zijn; Testaankoop zal je daarbij zeker kunnen helpen.
Wat Testaankoop verder betreft: ik weet niet of het toeval was, maar dezelfde dag dat we lid werden, kregen we bericht dat we ons voorschot zouden terugkrijgen, wat inmiddels gebeurd is. Laat je reisbureau alvast weten wat je wilt, en zit hen op de hielen door niet aflatend te schrijven als het blijkt dat je recht hebt op die teruggave.

Veel succes

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/10/2020
, Gereageerd:

Hey Ingrid,

Ik heb inderdaad De Blauwe Vogel reeds aangeschreven per email met de omschrijvingen van andere leden die ook bij deze reisagent hebben geboekt.
Ze lieten mij weten dat in min 15 maanden moet wachten op mijn voorschot en waren verbaast dat ik pas na vier maand heb gereageerd op hun voorstel, ze beweren dat ze voor ons de reis al reeds terug gereserveerd hebben in mei 2021 bij het resort in Dubai en dat ze gingen bekijken na de aftrek van de annuleringskosten wat ik mogelijk zou terug krijgen ...

Ik probeer via testaankoop een klacht in te dienen om te zien wat het uithaald, helaas weet ik niet alle details over de voorwaarden....

Toch alvast bedankt voor je reactie.

Mvg,
Peter

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/10/2020
, Gereageerd:

Inderdaad, de ware aard van "mooie" reisagentschappen met mooie praatjes en euforische beelden van prachtige reizen, worden nu beschermd door de Belgische reglementering. Een nieuwe regering .... een nieuwe wet die zegt dat de voorschotten van reizigers die een voucher ontvangen hebben van "voor" 20 juni 2020 direct moeten terugbetaald worden." Mevrouw Muylle ligt uit de regering dus nu haar wet ook " Deze voorschotten vasthouden is pure diefstal omdat er geen leveringen tegenover staan. Dat moest een gewone burger eens proberen !!! Vele reizigers voelen zich bedrogen en zullen ooit al deze reisbureaus terzijde laten liggen. Ik dacht dat testaankoop meer zou kunnen verwezenlijken (ooit heeft testaankoop gezegd dat ze "de terugbetaling na één jaar en dan nog misschien zes(!) maanden moeten wachten" zouden aanklagen en trachten deze termijn van zes maanden terug te willen brengen tot drie maanden. Waar is het recht van de consument die niets gehad heeft!

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/10/2020

Beste,
Kan ik het geld van mijn voucher (uitgegeven op 27/05/2020) van TUI nog terugvragen voor het verstrijken van 1 jaar na uitgifte (27/05/2021)?

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020
, Gereageerd:

Filip, als je de voucher aanvaard hebt, dan kan je deze (normaal ) gebruiken binnen 1 jaar. Daarna heeft de maatschappij nog 6 maanden de tijd om hen terug te betalen. Maar reken daar zeker niet op. Ze zijn zo geslepen ans een vos, en zullen nog veel juridische trucjes boven halen zodat ze je nooit zullen terug betalen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/10/2020

Ryanair heeft onlangs mijn ticket integraal terugbetaald. Dit voor een vlucht die voorzien was in mei 2020. Waarschijnlijk zal de tussenkomst van Test-aankoop hier ook wel voor iets tussen gezeten hebben.

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/10/2020
, Gereageerd:

Wij hebben ook nog een aanvraag tot terugbetaling lopen, maar nog steeds niets ontvangen :(

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/09/2020

De Blauwe Vogel liet ons weten dat onze reis niet doorging, maar er was 'goed nieuws'

Beste klant,

Goed nieuws : uw reis naar ANDALUSIE RIU CHICLANA van 01/10/2020 werd overgeboekt naar 30/09/2021.
Uw reis kan dus, een jaar later, doorgaan zoals voorzien aan dezelfde prijs.
De nieuwe bestelbon ontvangt u zo snel mogelijk per mail.
Uw reeds betaalde voorschot werd ook reeds overgeboekt op het nieuwe dossier.
We zijn ongelooflijk blij dat wij dezelfde voorwaarden voor u hebben kunnen bekomen voor volgend jaar.
Gelieve ook even deze email te beantwoorden voor akkoord ten laatste op 15 september 2020 .
( indien wij na 15 niets meer van u hebben gehoord, gaan we er van uit dat deze regeling past voor u )
Past deze regeling niet voor u, geef ons gerust een seintje en dan zoeken we samen naar een oplossing.
We willen u van harte bedanken voor het vertrouwen dat u stelt in de Blauwe Vogel,
en we verwelkomen u graag opnieuw in 2021 voor onze reis naar ANDALUSIE RIU CHICLANA !

Met vriendelijke groeten,

De Blauwe Vogel
-----------------------------

Toen we onmiddellijk duidelijk maakten dat we ons voorschot van 500€ terug wilden, en wel binnen de wettelijke termijn (die nu verstreken is), antwoordde men dat dat onmogelijk is gezien ze dan over kop zouden gaan.
Ik ben geen jurist, maar een voorschot wordt geacht altijd terug betaald te kunnen worden als de producent of leverancier eenzijdig de overeenkomst annuleert. Als dat niet kan omdat het bedrijf dan over kop gaat is er een reukje aan de bedrijfsvoering; men wendt dan gelden aan die nog niet van hen zijn. Men doet dan zaken en maakt winsten, maar bij een faling is de klant de dupe. Wanneer een wet om deze bedrieglijke praktijken stop te zetten? Mijn voorstel: een bedrijf, in deze een reisagentschap, moet altijd een geldelijke buffer aanleggen die minstens gelijk is aan alle geinde voorschotten.

Dat de De Blauwe Vogel bij ons voortaan een blauwtje loopt, is vanzelfsprekend, en ze zijn er, wat ons betreft, nog niet van af.

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020
, Gereageerd:

Onze ex-parlementair Mevrouw Muylle heeft met haar voorstel iedereen de bodem onder de voeten uitgehaald, je hebt niets meer te zeggen.
1 jaar wachten en geen andere reis aanvaarden, en dan nog eens 6 maand wachten op terugbetaling. Zo werkt onze "democratie".....

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/09/2020

Mijn vluchten naar Malaga en terug (via 2 verschillende boekingen bij Ryanair) op resp.11 en 18 september, heb ik niet kunnen nemen owv de regeringsbeslissing (Spanje rood gebied). Aangezien omboeken naar iets anders geen optie was voor mezelf én die vluchten niet gecancelled werden door Ryanair, vrees ik dat ik alle vluchtkosten gewoonweg kwijt ben. Bij Ryanair kan ik vermoedelijk niet aankloppen, want de vlucht ons voor hen normaal doorgegaan. (Hoe) kan ik mijn kosten terugvorderen van de overheid? Welke concrete stappen kan ik nemen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/09/2020

heb een vakantie geboekt met vertrek op 1april en zou mijn geld terug krijgen en dat kan18 maanden zijn maar ze houden meer dan 2maanden mijn waardebon voor ze die opsturen dus moet ik 20 maanden op terug betaling wachten is dat eerlijk

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020
, Gereageerd:

Hallo Felix, natuurlijk is dat niet eerlijk. Ik wacht sinds februari 2020 op terugbetaling van 735 euro van Brussels Airlines, en ze antwoorden zelfs niet op (web)-mails.
Een vlucht die ik laatst nam en geboekt was om op 2 uur van X naar Z te vliegen, werd door Brussels Airlines veranderd in 2 vluchten, van X naar A, en dan van A naar Z. Totale reistijd 22 uur. En je kan er niets tegen doen. De laatste vlucht vertrok op tijd en kwam op tijd aan. Zo corrupt is deze maatschappij (en met hen Ryanair, TUI fly en alle andere....)
En..... testaankoop doet er niets aan, want ze wachten tot 10.000 mensen een klacht via hen bundelen, hoe meer volk, hoe meer ze verdienen (10% moet je aan hen geven...)

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/09/2020
, Gereageerd:

Dag Felix, nee dit is inderdaad niet correct ! Wil je weten wat je rechten zijn kan je gerust hiervoor onze juridische dienst contacteren via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Vriendelijke groeten,^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/09/2020

nu ook eindelijk via Testaankoop claim ingediend, laat ons hopen. Ik boek in elk geval nooit meer bij Ryanair en Vueling...

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/10/2020
, Gereageerd:

Hallo Karen, Het zal niet baten, want Testaankoop doet niets voor jou. Ze sturen mogelijk je mailtje door naar Ryanair, maar verder gebeurt er niets. Dat is wat de "Advocaten waar An je telkens naartoe verwijst mij zelf hebben gezegd (na veel druk te hebben gezet).
Puur bedrog.

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/10/2020
, Gereageerd:

Bij VEULING zal ik ook NOOIT meer boeken!
Ik ga me morgen informeren bij het Europees centrum voor de consument.
Heeft U reeds informatie met betrekking tot Veuling?

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/09/2020
, Gereageerd:

Beste Karen, bedankt om gebruik te maken van het online reisformulier op onze site ! Je kan inderdaad een klacht indienen om o.a. terugbetaling te vragen via deze link: https://www.test-aankoop.be/collectieve-acties/formulier-reisproblemen . Twijfel ook niet om ons te bellen op het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45). Mvg, ^An