"Dankzij Testaankoop betaalde Ryanair mijn vlucht terug die was geannuleerd vanwege een staking."

Het geschil duurde vijf jaar, maar de uitkomst was in het voordeel van de consument. Sarah (niet haar echte naam), abonnee van Testaankoop, zou in de zomer van 2018 met haar partner naar Vietnam vliegen. Helaas ging hun vakantie niet door vanwege een staking bij Ryanair.
Vier jaar later, een eerste voorstel van Ryanair
Ze besloot contact op te nemen met de Ierse luchtvaartmaatschappij om compensatie te krijgen, maar haar verzoek was niet succesvol. Daarop nam ze contact op met Testaankoop om een compensatie te vragen.
Na moeizame onderhandelingen kwam de eerste doorbraak ... vier jaar na de annulering van de vlucht. In april 2022 bood Ryanair onze abonnee een "waardebon" van €400 aan. Deze kon worden gebruikt bij het boeken van een nieuwe vlucht met Ryanair, of worden verzilverd, maar pas twaalf maanden na de uitgiftedatum. Met andere woorden, niet voor april 2023.
Een jaar wachten, een terugbetaling die maar aansleept
In april 2023 wachtte Sarah ongeduldig op de komst van de door Ryanair beloofde vergoeding, maar die bleef uit. Onze juridische afdeling wilde de luchtvaartmaatschappij daarom graag aan haar verplichtingen herinneren. De luchtvaartmaatschappij beloofde de betaling "binnen 21 werkdagen" op de rekening van de benadeelde klant te storten, d.w.z. op 25 mei 2023.
Na vele jaren wachten kon onze abonnee op 20 mei 2023 eindelijk de ontvangst van de betaling bevestigen. "Ik ben blij u te kunnen meedelen dat Ryanair mij heeft terugbetaald, 5 jaar nadat mijn vlucht werd geannuleerd. Dit was mogelijk dankzij uw diensten, en ik dank u", besloot ze.
Is jouw vlucht van Ryanair geannuleerd?
Ben jij ook het slachtoffer van één van de stakingen van Ryanair dit jaar? Aarzel niet om je rechten te laten gelden en een compensatie te eisen.