Nieuws

Black Friday deal: gigakorting op LG-tv bij Vanden Borre is misleidend

Vanden Borre verblindt de consument met een schijnbaar gigantische korting op het televietoestel LG 49NANO866NA. In werkelijkheid betaal je € 749 in plaats van € 674. De overige € 75 moet je als cashback terugvragen.

20 november 2020

Aan de kassa krijg je een korting van slechts € 150. De overige € 75 worden terugbetaald in de vorm van een cashback die je moet aanvragen. In de promotie afficheert Vanden Borre echter wel de totale korting. Het is misleidend om een verminderde prijs van € 674 op te geven en de klant uiteindelijk € 749 te doen neertellen. De prijzen zijn vandaag 20 november genoteerd en niets wijst erop dat ze de komende dagen zullen wijzigen.

Andere winkels spelen het eerlijker en maken in hun advertentie melding van de mogelijkheid tot cashback, zonder die al van de prijs af te trekken.

Opgelet overigens met de cashback. Om die te verkrijgen moet je je gegevens doorgeven, zodat men het bedrag op je rekening kan overschrijven. Dat is natuurlijk heel interessant voor de fabrikant, want zo heeft die kostbare data om te gebruiken voor marketingdoeleinden. En als je vergeet om de cashback binnen de gestelde termijn aan te vragen, is dat voor de fabrikant al helemaal meegenomen.

Als we even teruggaan in de tijd, zien we bovendien dat Vanden Borre de prijs van dit tv-toestel al herhaaldelijk onder € 700 heeft doen zakken. De huidige promoprijs van Vanden Borre ligt dus beduidend hoger dan de prijs die de winkelketen hanteerde voor de lancering van de Black Friday-actie!

Heb je interesse in dit toestel, weet dan dat je het op 20 november voor € 739 kunt kopen bij Electromania.

Volgens onze tests gaat het om een interessant toestel. Onze televisie-expert Roy Metz nuanceert echter: “Dit tv-toestel is uitgerust met de NanoCell-technologie van LG die een puike beeldkwaliteit garandeert. Maar het model LG 49SM8050 is een slimmere keuze, want dat biedt een betere beeld- en klankkwaliteit voor een lagere prijs.”

Wil je weten waar je dezer dagen goede zaakjes kunt doen? Ga naar ons Black Friday-platform. Daar volgen wij de promoties op de voet en wijzen we aan wat op basis van onze testresultaten de beste deals zijn.

Naar het Black Friday-platform

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

21 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

20/08/2021

Wij hebben identiek hetzelfde voorgehad. LG OLED tv, die best prijzig is geweest, na 3 jaar opeens lijntjes te zien, haperingen, valt uit, enkele dagen later geeft ie de geest. We hadden het al eens laten herstellen na 1 jaar, zelfde probleem, nogal grote herstellingskost. Paar jaar later hetzelfde. Technieker vertelde zelfs dat dit soort tv's hoogstens 4 jaar meegaan! Dit terwijl een gewone tv toch wel 20 jaar meegaat zeker? Iemand een beter idee voor een tv met goede kwaliteit?

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/08/2021
, Gereageerd:

koop een philips tv

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/08/2021
, Gereageerd:

Hallo Marleen, wat jammer dat jou dit overkomt. Je kan dit alvast melden via ons meldpunt begeven: https://terapkapot.be/  . met de precieze referentie van je toestel. Bovendien kan je onze koopwijzer raadplegen: https://www.test-aankoop.be/hightech/tv-s/test/flatscreentelevisies Onze experten hebben er 284 getest, keuze te over dus. ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/08/2021
, Gereageerd:

Met Samsung nog nooit problemen gehad. Bijna 10 jaar.

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/07/2021

Zelfde probleem hier! Toestel aangekocht 2 jaar geleden. toestel is nu 4-5 maanden uit garantie en doet NIETS meer. Tijdens het kijken ineens 4-5 lijnen op het scherm en viel uit. Daarna zo dood als een pier. Klantendienst doet niets. Ze boeken een technieker, en de volgende dag krijgen we ineens een mail om ons akkoord te geven om 97,5€ te betalen enkel en alleen om de diagnose te stellen? Nadien zouden we nog eens de herstelkosten ook moeten dragen! Dit is echt beneden alles! Dit kan toch écht niet?

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/04/2021

Mijn LG Oled55B7V (24/07/2018) is plots defect, we keken naar televisie en het scherm valt uit. Komt niet meer uit STANDBY Mode. Technieker langsgekomen en me verteld dat het scherm defect is. Dit zou me 650 euro kosten om het te vermaken. Ik vroeg voor de oorzaak en het antwoordd was "je hebt pech". 1500 euro betalen om 2 jaar naar een televisie te kunnen kijken. Dit is schandalig van LG. Mijn eerste OLED TV en waarschijnlijk ook laatste. Mijn sony tv van 7 jaar oud werkt nog altijd... en koste me 400 euro.

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/08/2021
, Gereageerd:

heb ook een LG TV al zeker 10 jaar en nog geen problemen gehadt kost prijs rond 700 euro.

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/07/2021
, Gereageerd:

Zelfde probleem hier. Toestel aangekocht 2 jaar geleden. toestel is nu 4-5 maanden uit garantie en doet NIETS meer. Tijdens het kijken ineens 4-5 lijnen op het scherm en viel uit. Klantendienst vraagt technieker aan, maar dan moeten we eerst ons akkoord geven om de kosten van 97.5€ te dragen om een diagnose te komen stellen, en dan nadien de herstelkosten ook nog eens te dragen?? Hoe heb jij dit opgelost?

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/07/2021
, Gereageerd:

Dat is natuurlijk niet ok, je toestel mag zeker niet zo snel kapot gaan. Maak hier gerust een melding van via onze site https://terapkapot.be/ , zo help je ons om het probleem van #geplandeveroudering verder in kaart te brengen. #terapkapot  Alvast bedankt! ^Bertrand

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/07/2021
, Gereageerd:

Dag Bertrand, ik heb de melding gemaakt. Groetjes!

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/07/2021
, Gereageerd:

Super, bedankt hiervoor :-) ^Bertrand

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/03/2021

als ik ingelogd ben op de site en ik wil de verschillende merken van de test doorlopen kom ik steeds op een een pagina die vraagt om toegang exclusieve toegang , dan brengt het mij op een pagina om lid te worden, maar ik ben lid en ingelogd , waarom maakt men het zo lastig om aan de testpagina te geraken ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/01/2021

Heb sinds een 5 tal jaren een nieuwe LG tv toestel gekocht. Ondertussen een nieuwe afstand bediening moeten kopen. Vorig jaar 2 lichtpunten op het scherm, nu 5 lichtpunten en krijg sinds kort moeilijk mijn tv opgestart. Ben verplicht om me terug een nieuwe aan te kopen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

16/09/2020

Na 5 jaar ging toestel in beveiliging (merk = LG) . Nog klank maar na enkele seconden beeld op zwart , background LED defect. Maar gelukkig zelf kunnen herstellen , 2 jaar later zelfde probleem , terug een andere background LED defect. Volgende TV zal zeker geen LG meer zijn én waarschijnlijk een OLED zonder background LED's.....

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/09/2020
, Gereageerd:

Hallo Rik, onze experten zijn zeer geïnteresseerd in deze info. Zou je ons kunnen laten weten om welk type LG toestel het precies gaat ajb (referentie) ? Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/03/2021
, Gereageerd:

Het type was : LG 47LN5758

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/04/2021
, Gereageerd:

Bedankt, Rik, voor de feedback, ik heb deze informatie alvast intern doorgestuurd. Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

16/04/2021
, Gereageerd:

Hallo Rik, ik heb intussen toch nog een reactie van onze expert gekregen in verband met je toestel. 

Hij denkt wel dat die serie niet zo goed was omdat dat een schermformaat is dat ze al een tijdje hebben afgeschaft. In onze test was die ook niet zo goed. Het is een TV van 2013, denkt hij. .

Let wel op. Als je een OLED koopt dan koop je altijd LG want LG is de enige fabrikant van OLED panelen. Dus ook als je je zinnen hebt gezet op een Sony, Philips of Panasonic, het belangrijkste onderdeel, het paneel komt sowieso van LG ! Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/07/2020

Ik ben zinnens om een LG OLED smart TV aan te schaffen. Uit de door jullie gevoerde test blijkt het geluid uitstekend te zijn. Evenwel kan ik dit NERGENS fysiek testen. Mijn soundbar van Sony is geen optie omdat die allen met een Sony remote controle kan bediend worden en die gaat mee met mijn oude TV

Meld je aan om toegang te krijgen.

07/08/2020
, Gereageerd:

Beste Walter, onze experten zouden graag van jou vernemen over welk LG toestel het precies gaat ? Laat je ons iets weten? Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/07/2020

Ik vraag me af of de geluidskwaliteit voldoet. Verschillende reviews spreken over een slecht geluid. Schijnt eigen te zijn aan dunne TV's. Surround toestanden hoeven voor mij niet. Ik beschik ook nog over een Sony Soundbar. Kan deze gebruikt worden voor deze LG?
Wat is de breedte van de voet?
Walter

Community