Nieuws

Proximusklanten betalen alweer meer vanaf 1 januari 2021

25 december 2020

Ben je een trouwe Proximusklant? Dan zie je nu al voor het 4e jaar op rij je maandelijkse factuur stijgen in januari. Ook vanaf 1 januari 2021 is het weer zo ver. Een goed nieuwjaarsvoornemen zou kunnen zijn om eens te kijken of je bij de concurrentie geen goedkoper tarief kunt krijgen.

Overzicht prijsstijgingen bundels

De grootste impact van de nieuwe prijsstijging vinden we terug bij de bundels Familus, Minimus en Tuttimus. Deze bundels worden niet meer actief gecommercialiseerd, maar kennen toch nog een heleboel klanten. Hieronder zijn alle details terug te vinden.

Tarief of bundel 
Het oude
maandtarief
tot 31 december 2020
 Het nieuwe
maandtarief
vanaf 1 januari 2021
Hoeveel betaal
je meer per maand
Vaste telefonie + tv € 43,99  € 44,99  € 1,00 
Vast Internet + tv  € 60,00  € 61,00  € 1,00 
 
 Minimus 5 GB € 75,99 € 76,99 € 1,00
  15 GB € 86,99 € 87,99 € 1,00
  30 GB € 96,99 € 97,99 € 1,00
  Onbeperkte data € 100,99 € 101,99 € 1,00
  Onbeperkte data 5G € 116,98 € 117,98 € 1,00
 
 Familus € 70,50 € 72,00 € 1,50
 
 Tuttimus 5 GB € 86,49 € 87,99 € 1,50
  15 GB € 97,49 € 98,99 € 1,50
  30 GB € 107,49 € 108,99 € 1,50
  Onbeperkte data € 111,49 € 112,99 € 1,50
  Onbeperkte data 5G € 127,48 € 128,98 € 1,50

Maak je liever zelf de vergelijking, surf dan naar onze koopwijzer telecombundels.

Onze koopwijzer telecombundels


User name

Deelnemen aan de discussie

Deelnemen door een vraag of reactie achter te laten

33 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020

Ik ben over het algemeen zeer tevreden voor hetgene ik benut vooral data kom ik er ongeveer 180 euro goedkoper vanaf als bij de concurrent. Het enige wat mij nu irriteerd is de aansluiting van de glasvezel die nu al 8 maand klaarligt maar aansluiten ?? .

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020

Ook ik, als zelfstandige, die volgens Proximus een bevoorrechte tiptop business service zou moeten krijgen, erger me aan de steeds hogere facturen van Proximus, voor tel / mobiel / internet en TV, met een service die het meer dan eens laat afweten !
Echter door hun, als enige die een draadloze TV aansluiting geven en geen zin heb om een reeks kabels door het huis aan te leggen om mijn 2 TV aan te sluiten, moet ik dit wel voor lief nemen en zit daarom vast aan Proximus ... of bestaat er wel een andere oplossing ???
GVdB

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020
, Gereageerd:

TV-BOX Telenet ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020
, Gereageerd:

Steek telenet waar de zon niet schijnt !

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020

Ik was beroepshalve 24 j klant bij Proximus. Sturen op een gegeven moment een gerechtsdeurwaarder voor een niet betaalde factuur van een Sim kaartje van ocharme +/- 100 eur. Geen gehoor bij Proximus kltdienst voor deze onrechtmatige behandeling. Vervolgens mij gericht tot ombudsdienst telecom waarna een creditnota voor de gerechtsdeurwaarder kosten maar geen verdere excuses. Ik ben vervolgens overgeschakeld naar telsmart goedkoper en veel klantvriendelijk. Een oligopolist verwacht zeker dat ze zich blijkbaar alles kunnen permitteren ? Advies ga weg bij dergelijk klantonvriendelijk slecht bestuurd overheidsbedrijf

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020

TV, internet, tel , gsm werken prima bij proximus en daar betalen we een dure prijs voor. Misschien moeten we zoals bij elektriciteit/gas jaarlijks veranderen (groepsaankoop) om zo een gunstige prijs te bekomen..
Maar is dit voor telecom mogelijk?

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020

Men zou beter hun trouwe klanten belonen ipv telkens maar weer de prijzen duurder te maken, onlangs ben ik overgestapt naar een ander abonnement van Proximus, het flex abonnement, als ik een nieuwe klant was geweest had ik een cadeau mogen kiezen maar nu krijg ik niets, ze hebben het zelfs niet vermeld aan mij.
Maar nieuwe klanten krijgen dat wel.
Men dwingt precies ons telkens van operator te wisselen?
Een teleurgestelde trouwe klant van Proximus.

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020

Oei oei, en Viking Mobile komt bij Proximus! Dat belooft! Dat moet ik als klant van Viking Mobile beslist in het oog gaan houden.

Meld je aan om toegang te krijgen.

31/12/2020
, Gereageerd:

Beste Renaat, ook onze specialisten van Test Aankoop volgen dit op de voet op, benieuwd wat oa de prijzenpolitiek gaat zijn .. Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020

het grote probleem is dat we ze tegenwoordig nodig hebben
alles wordt digitaal

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020

En we zijn al bij de duurste van Europa!

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020

ik ben al jaren met proximus aan het bellen en klagen. mijn man heeft telefoonverbinding,ik zit regelmatig zonder. dan hebben de een telefoonversterker MOETEN huren en het probleem blijft. als zwaar zorgbehoevende is dit heel angstig ,stel dat ik iets heb kan ik niemand bellen.ook het internet laat aan zijn wensen over ,hier zouden wij ook een versterker moeten gaan huren. we hoopten dat we bij proximus beter af waren maar bij hun is het all about the money, klantvriendelijkheid laat vaak aan de wensen over. wie heeft er een goede wifibereik en telefoonbereik met nieuwbouwwoning en dicht bij grens wonen??

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020

Beste mensen, weldra komt er een 4de provider op de markt. Om op de hoogte gehouden te worden, kan u aanmelden op onze nieuwsbrief via de volgende website. www.savemybill.eu

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020

Bij wie slaat het niet op? Telenet was al verhoogd en Proximus volgt en de kwaliteit bij bv Scarlet of andere zogezegde goedkopere providers laat te wensen over dus wat schiet over? Vrije markteconomie zeker?

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020

Niet alleen bij proximus! Ook bij TVVlaanderen kennen ze er wat van. Het vorige jaar meer dan 10% erbij, voor dit jaar 18% opgeslagen. En wilt ge sommige posten nog kunnen bekijken, wordt er nog een schepje bovenop gedaan.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020

Niet alleen bij proximus. Ook bij TV Vlaanderen kennen ze er wat van. Verleden jaar meer dan 10%, nu voor dit jaar meer dan 18% er bij. En iedere keer posten welke niet meer te vinden zijn of ge moet (nog ) meer betalen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020

Het is nu 30/12 ik heb nog niets ont vangen van Proximus. Zal ik nog verwittigd worden, en hoeveel bedraagt de prijsstijging.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020

Als ik overschakel van Proximus naar een andere provider, kan ik dan nog mijn skynet.be email adres blijven gebruiken?

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020
, Gereageerd:

Ja, nog 18 maanden, ik heb dan een gmail adres aangemaakt. Geen enkel probleem.

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020
, Gereageerd:

Ben bij Proximus weggegaan en heb een abonnement genomen voor mijn man en mezelf bij Orange. Zeer tevreden over die laatste, maar veel problemen gehad met Proximus, die 99 euro aanrekenen voor de bbox, die we nochtans dezelfde dag van de opzegging terugstuurden. Gelukkig hadden we het bewijsje van terugzending nog. Nu een credit nota ontvangen van 82 euro. Waar is die 17 euro naar toe? Wij hebben enkel 2 gsm's, geen vaste telefoon of tv.

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020
, Gereageerd:

Ja kunnen wij skynet.be blijven gebruiken dat is zeker de vraag van 1.000.000 waard want iets minder betalen en misschien veel meer problemen krijgen die ge dan zelf moet trachten op te lossen ? Is het achteruitgaan i.p.v. vooruit !

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020
, Gereageerd:

Neen
Misschien in een overgangsperiode, maar zeker niet op termijn.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020
, Gereageerd:

Ik ben al 6 jaar bij telenet voor tv en internet, maar heb nog steeds gsm abonnement bij proximus, mijn skynet mail adres blijft toch werken?

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020
, Gereageerd:

Dan maar blijven waar zeker?

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020
, Gereageerd:

Dat is dan toch een beter vooruitzicht !

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020

Bellen naar klantendienst en vragen naar goedkoper tariefplan (ik betaal nu een 20€ minder/maand)
Zelf zullen ze u niet contacteren hé.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020

Geachte, ik probeer reeds 2 jaar om over te schakelen naar 'dochter' Scarlet, doch dit kan zogezegd niet omdat mijn appartement via optische vezel is gekoppeld aan het telecomnetwerk! De 'easy-switch' formule is dus een grote klucht. Het 'verdien'model van Proximus laat dit niet toe, dus de keuzevrijheid van de klant/verbruiker is NIHIL.
R. Monbaliu.

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020
, Gereageerd:

Maak het simpel, verander via bvb een promotie naar Orange of Telenet - nadat de promotie ten einde is kan je makkelijk naar Scarlet als je dat dan nog zou willen. Ik heb enige jaren Scarlet gebruikt, ben er weggegaan - had wel de Ombudsman Telecommunicatie nodig.....

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/12/2020

Voor wat komt er nu terug bij, het word duurder en duurder.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020
, Gereageerd:

Het wordt inderdaad duurder en duurder, wij zijn de duurste voor telecom prijzen in Europa jammer genoeg. Of je er niet beter aan doet om te veranderen van provider kan je nagaan via onze koopwijzer, je hebt enkel een recente factuur nodig :) Link: http://bit.ly/2uNSIIx  ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/12/2020
, Gereageerd:

Een papieren natuur is er niet meer......

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020
, Gereageerd:

Ook onze politiekers en beleidsmakers weten dat we de duurste zijn op dat vlak. Veel beloven en weinig, zeg maar niets, doen.......Dat is de bevolking leiden of is het ''laten lijden''???

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/12/2020
, Gereageerd:

Vrije markteconomie??? Verbruikersorganisaties zouden een rol kunnen spelen door bvb druk op te voeren op regeringsleiders en een vrije markt binnen Europa te bewerkstelligen pas dan zou er echt concurrentie komen --Technisch uiteraard nog niet zo simpel te doen. Wel een denkpiste.