Nieuws

Dommel stopt dienstverlening en laat klanten in de kou staan

12 april 2019

12 april 2019
Alternatieve telecomoperator Dommel die al meer dan 10 jaar actief is in het mobiele en internetsegment (DSL), kondigde onlangs het einde van zijn diensten aan op zondag 31 maart en liet zo duizenden klanten plotseling in de steek. Klanten wachten nog steeds op nieuwe simkaarten.

Onze eisen en alternatieven

Ben je zelf getroffen en heb je vragen? Bekijk onze antwoorden op de veelgestelde vragen

Naar de veelgestelde vragen

Dommel (Schedom NV) werd bekend dankzij zijn aantrekkelijke prijzen ten opzichte van operatoren zoals Proximus en Telenet in het midden van de jaren 2000. Het bedrijf had ook de activiteiten van operator Billi overgenomen.

Wij eisen een redelijke termijn voor de consumenten

Dommel (Schedom NV) had op vrijdag 29 maart aan haar mobiele klanten meegedeeld dat ze hun nummer konden behouden en het Freedom-tarief konden blijven gebruiken bij een andere netwerkoperator. Ze moesten enkel een nieuwe simkaart aanvragen. 

Op woensdag 10 april communiceerde Dommel via Facebook dat tegen ten laatste vrijdag 12 april die nieuwe simkaarten zouden worden geleverd bij de klanten die deze hebben aangevraagd. Het BIPT heeft ons alvast bevestigd dat er zo’n 5 000 aanvragen in de databank van de nummeroverdraagbaarheid naar de “nieuwe” operator werden geregistreerd. 

De klanten die al een nieuwe simkaart kregen, blijken ook niet geheel tevreden. Zo krijgen sommigen hun simkaart niet geactiveerd, werkt 4G niet of is het formaat van de simkaart niet aangepast aan hun smartphone.

Dit bovenop de gebrekkige communicatie van Dommel stelt vele consumenten die Dommel alsnog het vertrouwen gaven, enorm teleur. Consumenten die het grondig beu zijn om te wachten, kunnen nog steeds overschakelen naar aan andere operator met een gepast tarief.

 Wens je samen met andere gedupeerde klanten de krachten te bundelen? Stuur ons dan jouw verhaal door via onze Klachtenbox.

Ga naar de klachtenbox

Wat zijn de alternatieven?

Als je klant bent bij Dommel, dan heb je er alle belang bij om de beschikbare alternatieven op de markt goed te vergelijken. Weet trouwens dat Dommel niet langer de goedkoopste operator was voor alle gebruiksprofielen.

Raadpleeg onze koopwijzer gsm-abonnementen en onze koopwijzer telecompacks om te bepalen welk aanbod het meest geschikt is voor jou.

Vergelijk gsm-tarieven     Vergelijk telecompacks

Een bedroevende concurrentie

De stopzetting van Dommel wijst eens te meer op de rampzalige concurrentiesituatie van de telecommunicatiesector in België. De operator voegt zich toe aan het reeds goed gevulde lijstje met leveranciers die in het verleden de handdoek in de ring hebben gegooid. Het feitelijke duopolie dat Proximus en de kabelexploitanten uitoefenen, doet geleidelijk aan de karige bestaande alternatieven verdwijnen. Toegang tot het netwerk van Proximus en van de kabelexploitanten tegen eerlijke prijzen blijft het centrale punt in het debat opdat er zich alternatieven kunnen ontwikkelen op de markt en de concurrentie gestimuleerd kan worden.

Hulp nodig?

Heb je nog vragen of heb je advies nodig? Bekijk de veelgestelde vragen en aarzel niet om ons te contacteren op 02 542 32 32 (elke werkdag van 9 tot 12.30 u. en van 13 tot 17 u., vrijdag tot 16 u.).

Bel ons op 02 542 32 32

Community

Telecom

Gerelateerde discussies