Test-Aankoop en de consument slachtoffer van fraude

Bent u een van de gedupeerden?
- Neem contact met ons op via ons contactformulier of bel onze abonnementendienst via 02 542 32 00
Op de hoogte gebracht door consumenten
Zoals zo vele andere bedrijven en organisaties, maken we gebruik van e-marketing om onze magazines en diensten te verkopen en nieuwe leden te overtuigen van onze meerwaarde. Recent werden we verrast door telefoontjes van consumenten die meldden dat ze ongewild lid waren geworden. Nader onderzoek leidde tot naar de onderaannemer van een van onze partners. Dat bedrijf had, onder meer via banners op het internet, nieuwe leden voor Test-Aankoop moeten werven. Het bleek integendeel bestaande persoons- en rekeninggegevens van nietsvermoedende consumenten te hebben ingegeven, om zo de verkeerde indruk te wekken dat ze nieuwe leden aanbrachten.
We nemen maatregelen
We verontschuldigen ons bij alle betrokken consumenten en hebben de creatie van de frauduleuze abonnementen meteen stopgezet. Deze worden geannuleerd en de gedupeerde consumenten worden integraal terugbetaald. We zetten stappen om dit soort misbruik te detecteren en te voorkomen. Daarnaast bereiden we ook een strafklacht voor tegen de onderaannemer die consumenten heeft opgelicht en schade heeft toegebracht aan de reputatie van onze organisatie.