Pharmaxx houdt rekening met onze opmerkingen

Agressieve telemarketing, afgedwongen aankoop, invorderingsprocedures voor niet-bestelde of teruggestuurde producten… In de maand mei informeerden wij u reeds over de klachten van abonnees die ons contacteerden over de agressieve verkoopmethodes van Pharmaxx, een Nederlands merk van voedingssupplementen.
Dubieuze methoden
Even opfrissen:
- U wordt gebeld voor gratis staaltjes of u bestelt ze op een website.
- Nadien blijkt u toch te moeten betalen voor een ongevraagd geleverd product.
- U ontvangt ook aanmaningen en schadevergoedingen die oplopen.
- Er is verwarring over het al dan niet moeten terugsturen van de producten.
Onze ontmoeting met Pharmaxx leverde resultaten op
Naast de waarschuwing afgelopen mei hebben we ook contact opgenomen met Pharmaxx om u te verdedigen. Na onze ontmoeting met hen zijn de volgende resultaten uit de bus gekomen:
- Alle consumenten die tot 1 september 2016 via ons een klacht hebben gemeld, krijgen van Pharmaxx een persoonlijke oplossing van hun dossier.
- Pharmaxx zal zijn verkooptechnieken aanpassen.
- Mochten er toch nog klachten zijn, kunnen wij meteen contact opnemen met Pharmaxx om een snelle oplossing te vinden voor het probleem.
U kunt onze advocaten bereiken op 02 892 37 05 of zelf een klacht indienen via onze online klachtenmodule.
Onaanvaardbare afgedwongen aankooppraktijken!
Het opsturen van niet-bestelde producten en er daarna de betaling van opeisen wordt afgedwongen aankoop genoemd. Deze praktijk is bij wet verboden en het bedrijf dat deze praktijk toepast heeft geen enkel recht om iets van u te eisen. Voortdurend de betaling van niet-verschuldigde sommen eisen op een steeds agressievere toon met kosten bij elke factuur, zonder rekening te houden met de telefonische contacten en protesterende e-mails, heeft veel weg van commerciële intimidatie. Een onaanvaardbare praktijk!