Nestlé voert toch Nutri-Score in

Nestlé heeft aangekondigd de Nutri-Score op de verpakking van zijn producten te zullen aanbrengen. Het voedingsconcern produceert onder meer de merken KitKat, Buitoni, Nesquik en Herta.
De Nutri-Score is een label dat de consument informeert over de voedingswaarde van een product. Het bestaat uit vijf letters, van A (hoogste score) tot E (laagste score). Het label werd voor het eerst ingevoerd in Frankrijk in 2016, en België volgde in augustus 2018.
Bemoedigend signaal
Dit is goed nieuws. De Nutri-Score vond nog niet veel weerklank bij de voedingsindustrie. De beslissing van Nestlé is dus bemoedigend en kan andere bedrijven hopelijk over de streep trekken.
In 2017 was Nestlé nog fel gekant tegen de Nutri-Score. De onderneming steunde samen met vijf andere voedingsfabrikanten (Coca-Cola, PepsiCo, Mars, Mondelēz en Unilever) een alternatief voedingslabel dat aan duidelijkheid te wensen overliet.