Nieuws

Wat je moet doen nu Rabobank.be ermee stopt

23 juni 2021
Rabobank.be stopt ermee

Rabobank.be, de onlinespaarbank die in ons land actief is, wordt opgedoekt. Vanaf 1 juli 2022 zul je er niet meer terecht kunnen. Wacht echter niet tot dan en breng nu al een en ander in orde.

De Nederlandse bankengroep Rabobank heeft de knoop doorgehakt om haar dochter Rabobank.be, dat in ons eigen land actief is, op te doeken. De exit verloopt in twee fasen.

Eerst zakt de rente 

Rabobank.be zal vanaf 1/7/2021 de rente verlagen op alle spaarrekeningen. Je zult alleen nog de wettelijke minimumrente krijgen, dus een basisrente van 0,01 % en een getrouwheidspremie van 0,10 %. 

Voor de Rabo Spaarrekening en de Rabo Junior Account (voor jongeren) zakt de basisrente dus van 0,10 % naar 0,01 %. 

Voor de Rabo Plus Account wordt de getrouwheidspremie verlaagd van 0,25 % naar 0,10 %.

Dan worden de rekeningen afgesloten

Een jaar later, dus op 1/7/2022, zal Rabobank.be alle spaarrekeningen afsluiten. Het geld zal worden overgeheveld naar de zichtrekening die je bij die bank hebt. Het is dan aan jou om de centen zelf over te schrijven naar een andere bank. 

De zichtrekeningen zullen op een later tijdstip worden afgesloten.

Wat raden wij je aan?

  • Stort na 1/7/2021 geen geld meer op je spaarrekening bij Rabobank.be. Want je hebt 12 maanden nodig om aanspraak te kunnen maken op de getrouwheidspremie en die heb je dus sowieso niet meer. 
  • Raadpleeg de onlinesimulator op Rabobank.be om te weten welke tegoeden je misschien beter nog even laat staan als je wilt voorkomen dat je een groot bedrag aan opgebouwde maar nog niet verworven getrouwheidspremie verliest.
  • Laat je andere tegoeden niet langer meer staan, mpeer precies de spaartegoeden waarvoor de opbouw van de getrouwheidspremie pas na 1/7/2021 weer begint. Surf naar onze Koopwijzer spaarrekeningen om te weten welke onze favoriete spaarrekeningen zijn en schrijf het geld nu al over.
User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

8 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/05/2021

Wat betekent het voor de spaarder dat Rabobank online spaarrekening stopt in België?

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/06/2021
, Gereageerd:

Beste Luk, je kan inderdaad best niet wachten en nu al een en ander in orde brengen.
Wat raden wij je aan?Stort na 1/7/2021 geen geld meer op je spaarrekening bij Rabobank.be. Want je hebt 12 maanden nodig om aanspraak te kunnen maken op de getrouwheidspremie en die heb je dus sowieso niet meer.
Raadpleeg de onlinesimulator op Rabobank.be om te weten welke tegoeden je misschien beter nog even laat staan als je wilt voorkomen dat je een groot bedrag aan opgebouwde maar nog niet verworven getrouwheidspremie verliest.
Laat je andere tegoeden niet langer meer staan, mpeer precies de spaartegoeden waarvoor de opbouw van de getrouwheidspremie pas na 1/7/2021 weer begint. Surf naar onze Koopwijzer spaarrekeningen om te weten welke onze favoriete spaarrekeningen zijn en schrijf het geld nu al over: www.test-aankoop.be/.../spaarrekeningen ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/03/2021

Ik vraag mij af waarom worden geen basis dienstverlening verplicht bij de banken als je jaren altijd goede klant ben geweest ,mag u in een keer niet meer uw uittreksels gaan halen maar moet ze verplicht ofwel elektronisch of via de post die zeker niet te vertrouw is tegenwoordig waar is de klant is koning gebleven en wat met ouders mensen die niet met digitalisering kunnen ??
voor een woning kan het wel vanalles verplichten van normen maar voor de baken niets ?? Ik noem het zeer asociaal en zeker niet klanten vriendelijkheid !

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/04/2021
, Gereageerd:

Dag Freddy, inderdaad, een goeie vraag ... De druk van de banken richting een cashloze en digitale maatschappij wordt alsmaar groter. Wij willen een bevriezing van de banktarieven en een uitbreiding van een basis bankdienst. Sinds februari 2019 berichten wij in de publieke opinie en interpelleren we de autoriteiten over de problematiek van een cashloze maatschappij, de digitalisering van de bankdiensten en de verhoging van de tarieven, vooral voor de zogenaamde manuele verrichtingen. Daarom startten wij in februari 2019 ook een petitie om deze evolutie aan te klagen. Ons pamflet werd ondertussen ondertekend door een kleine 28 000 consumenten die zich achter onze bekommernissen schaarden. Intussen hebben we de petitie aan de regering overhandigd. Lees meer hierover via deze link: https://bit.ly/3sJHYEr  ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/01/2021

Op aanraden van Test Aankoop opende ik vorige week een vision+ rekening bij Santanderbank. Dat ging vlot. Om te activeren diende ik finaal nog een eerste storting te doen. Via de "referentierekening" van een andere bank werd dat in orde gebracht. Na 6 dagen werd het gestorte bedrag terug op de referentierekening geplaatst met de melding: "geweigerd door de (Santander)bank. Er kwam geen reactie op mijn mail aan Santanderbank met de vraag, een poging tot contact via de telefoon werd, na enkele menupunten doorlopen te hebben, in het frans (automatische stem) koudweg opgelegd, om 16.30 h, terwijl de website meldt dat in de week telefonisch contact tot 19.30 h mogelijk is. Voor mij een teleurstelling; Santanderbank heeft definitief afgedaan.

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/12/2020

Zeer interessant, maar kan nog beter zodat we de concurrentie nog sneller kunnen uitspelen! Zij geven ons een aalmoes voor ons zuurverdiend geld maar verdienen er schatten aan door leningen te geven aan particulieren en bedrijven. Allemaal gevolg van een rechts en liberaal beleid de laatste decennia.

Meld je aan om toegang te krijgen.

15/12/2020

Heel blij met deze actie !

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/01/2021
, Gereageerd:

Op aanraden van Test Aankoop opende ik vorige week een vision+ rekening bij Santanderbank. Dat ging vlot. Om te activeren diende ik finaal nog een eerste storting te doen. Via de "referentierekening" van een andere bank werd dat in orde gebracht. Na 6 dagen werd het gestorte bedrag terug op de referentierekening geplaatst met de melding: "geweigerd door de (Santander)bank. Er kwam geen reactie op mijn mail aan Santanderbank met de vraag, een poging tot contact via de telefoon werd, na enkele menupunten doorlopen te hebben, in het frans (automatische stem) koudweg opgelegd, om 16.30 h, terwijl de website meldt dat in de week telefonisch contact tot 19.30 h mogelijk is. Voor mij een teleurstelling; Santanderbank heeft definitief afgedaan.

Community

Geld & verzekeringen

Gerelateerde discussies