Nieuws

Ik heb mijn reis al driemaal moeten uitstellen vanwege corona. Kan ik een terugbetaling eisen?

17 mei 2021
corona reis terugbetaling

Je had een reis geboekt voor de paasvakantie van 2020, maar die werd geannuleerd. Je stelde hem uit tot de herfst en toen werd hij opnieuw afgelast. Daarna wou je met Pasen 2021 vertrekken, maar toen waren de grenzen gesloten. Kun je je geld nog terugkrijgen?

Als je een georganiseerde reis had geboekt via een touroperator, is het antwoord ja. Als een reisorganisator een reis annuleert, moet hij binnen 14 dagen de hele reissom of het voorschot terugbetalen.

Is de reis meermaals uitgesteld, dan valt hij niet meer onder de voorwaarden van de coronavoucher. Hoewel de organisator een voucher mag aanbieden, hoef je die niet te accepteren. Je mag een terugbetaling eisen, en dat raden wij ook aan. Gewone vouchers zijn niet gedekt wanneer de touroperator failliet gaat.

Meer informatie vind je in ons dossier over de gevolgen van het faillissement van een reisorganisator.

Vragen over reizen in coronatijden?

We raden je aan om te surfen naar ons dossier met veelgestelde vragen over reizen in coronatijden.

NAAR DE VEELGESTELDE VRAGEN

Verder kun je met een probleem ten gevolge van de coronapandemie altijd bellen naar onze gratis hulplijn 0800 29 510, elke werkdag van 9 tot 18 uur (op vrijdag tot 15.45 uur).

bel de hulplijn