Nieuws

Reizen: nee tegen discriminatie tussen mensen met of zonder vaccinatie

14 april 2021

Niet-essentiële reizen zijn opnieuw toegelaten vanaf 19 april, dat heeft het Overlegcomité beslist. Test Aankoop is blij met deze beslissing, want die brengt België weer in overeenstemming  met de Europese wetgeving. We vinden wel dat niet-gevaccineerde reizigers niet mogen gediscrimineerd worden tegenover reizigers die wel gevaccineerd zijn, en dat ze gratis een PCR-test mogen krijgen.

Het Overlegcomité van 14 april heeft het verbod op niet-essentiële reizen opgeheven vanaf 19 april. Dat is een goede zaak, want dit verbod was een ondermijning van het fundamentele recht van vrij verkeer binnen de EU. En beperkingen op dit recht mogen alleen strikt noodzakelijk en evenredig zijn. Wij trokken de evenredigheid van de maatregel ernstig in twijfel omdat er andere maatregelen konden worden genomen, die minder inbreuk doen op de fundamentele rechten. Zoals de verplichting op een PCR-test en quarantaine.

De opheffing van het verbod op niet-essentiële reizen betekent niet dat men zonder problemen overal in Europa kan reizen. We vallen terug op het systeem van zones (rood, oranje en groen) met de daaraan verbonden voorwaarden en maatregelen.

In ieder geval vragen wij dat niet-gevaccineerde mensen op dezelfde manier kunnen reizen als gevaccineerde mensen, op basis van een negatieve PCR-test. Die moet gratis zijn om niet tot discriminatie te leiden. Test Aankoop heeft hierover eerste minister Alexander De Croo, minister van Buitenlandse Zaken Sophie Wilmès en verschillende leden van het Europees Parlement geïnterpelleerd.

We wijzen ook op het belang van een Europees plan voor de zomervakantie, gebaseerd op gemeenschappelijke regels, om de kakofonie van de laatste maanden te vermijden.

We raden je aan om jezelf goed te informeren over de regels die je naar en vanaf jouw bestemming in acht moet nemen. Bijvoorbeeld het Passenger Location Form, de testen en een quarantaine bij terugkeer van bepaalde bestemmingen zijn nog steeds nodig.

Heb je nog vragen over niet-essentiële reizen? Dan vind je een antwoord in ons dossier.

Naar ons dossier over reizen

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

660 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/05/2021

Beste,
Hoe lang gaat men mensen met een 2de verblijf in een ander Europees land nog beperkingen opleggen om naar hun buitenverblijf te gaan?
Dat is nu al het 2de jaar op rij dat we belastingen en de voorzieningen betalen zonder geniet te hebben van ons buitenverblijf. Een buitenverblijf heeft ook onderhoud nodig....Wat gaat er gebeuren als we geconfronteerd worden met extra kosten door gebrek aan onderhoud? Bij wie gaan we verhaal kunnen halen?
Heeft de regering ook steunlmaatregelen bedacht voor de 2de verblijvers?
De Vlaamse regering noch de douane weet hier blijkbaar raad mee!

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2021

We willen met de camper naar Frankrijk/door Frankrijk naar Spanje. Is een negatieve zelftest (bv op de grens - onder hun ogen) voldoende bewijs voor de landen/regio's die een negatieve test eisen ? Hoe lever je anders een bewijs van negatieve test als je van Spanje terug Frankrijk wil doorrijden na een verblijf van bv. 14 d. ? En hoe bewijzen wij (ouderen) dat wij in België reeds zijn gevaccineerd (tenminste al een eerste prik kregen : je krijgt daar geen attest van).

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/05/2021
, Gereageerd:

Dag Fred, hier kunnen we jammer genoeg geen eenduidig antwoord op geven, de situatie verandert zo snel. Daarom raad ik je aan om ons gratis nummer te bellen voor de meest recente info: 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 15u45). Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2021

Ben nu een jaar met pensioen, heb de helft minder inkomen en ik moet meer belastingen betalen dan 2020.
Hoe kan dit komen?
Mijn vrouw werkt nog halftijds.
Begrijp het niet.

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2021

Zelfde verhaal voor ons als dat van Anita Clauwaert. Nu krijgen we te horen dat ze de oprichting afwachten van een overheidsfonds voor de reissector. God weet wanneer en hoe de terugbetalingen zullen gebeuren. Volgens een persmededeling van januari 2021 zouden de reisbureau's bij dit fonds een (renteloze?) lening kunnen aangaan om de "coronavouchers" terug te betalen. Vraag is: zullen enkel de houders van een coronavoucher in aanmerking komen? Wij bezitten geen voucher omdat een latere reis voor ons geen optie was en wij dus de terugbetaling van ons voorschot vroegen. Wie gaat er voorrang krijgen? Zij die, zoals wettelijk voorzien, gekozen hebben voor een terugbetaling of de voucherhouders die hun geld geld binnenkort alsnog zullen opeisen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/05/2021
, Gereageerd:

Beste

de Blauwe Vogel verstopt zich achter excuses en drogredenen.
Wij hadden één reis geboekt met TUI en deze is zonder enig probleem tamelijk vlug terugbetaald.
De Blauwe Vogel kwam met excuses die niet valabel waren en nu reeds weken grote stilte en zero reacties.
De omstandigheden voor TUI en Blauwe Vogel waren identiek.
Dus geen reden waarom één kan en ander niet wil terug betalen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

07/05/2021
, Gereageerd:

Hallo Daniel, da's jammer genoeg geen vraag waar we een eenduidig antwoord op kunnen geven, nog te veel onbekende factoren, zoals je zelf aangeeft. Best contacteer je hiervoor onze juridische dienst op het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 17u, vrijdag tot 15u45) omdat zij nu eenmaal beschikken over de laatste informatie hierover. Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/05/2021

Beste,
Ik heb hierbij een vraag:
Onze reis van vorig jaar (juni 2020) werd geannuleerd door Corona. Het bedrag van ons voorschot van Tui hebben wij ondertussen (grotendeels) teruggekregen (uitgezonderd onze bijstand- en annuleringsverzekering die bij Touring was afgesloten via onze reisagent)

Touring wil ons dit niet terugbetalen maar stellen wel voor als we in 2021 nog een reis boeken dat het verzekeringsbudget daarvoor kan gebruikt worden.

Heeft Touring het recht om dit bedrag zomaar te houden en ons deze voorwaarden op te leggen? Wij voelen ons zo onder druk gezet terwijl Touring dit als een 'geste' ziet...
Wij hebben dit bedrag al betaald bij ons voorschot, dus wij zien niet in dat Touring een geste doet naar zijn klanten.
Hebben nog mensen deze ervaring bij Touring of wat is hier tegen te beginnen?

Alvast bedankt
Nick Van Goethem

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2021
, Gereageerd:

Beste Nick, het is niet eenvoudig om hier een eenduidig antwoord op te geven. Hiervoor kan je best onze advocaten contacteren op het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 15u45), mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/05/2021
, Gereageerd:

En is dit gratis om hulp te vragen aan de advocaten. Want ik heb in het verleden al eens gebeld naar jullie nummer maar dan kreeg ik te horen dat ze mij enkel wilden/konden helpen als ik lid werd...

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/05/2021
, Gereageerd:

Dag Nick, als abonnee kan je inderdaad beroep doen op gratis juridisch advies. Je hebt evenwel al een proefabonnement voor 2 maanden voor de prijs van 2 euro. De moeite waard om uit te proberen, er zijn tal van voordelen verbonden aan zo'n abonnement: https://ontdek.test-aankoop.be/2021/tablet  Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/05/2021
, Gereageerd:

Sorry dat ik hier tussen kom ik ben lid wou een advocaat van Testaankoop voor huur overeenkomst maar er onder stond ook wel de prijs bij voor een advocaat dus gratis is het niet . Nog een Sorry voor te storen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/05/2021

Wij zitten in quasi dezelfde situatie met hetzelfde reisbureau De Blauwe Vogel (DBV), maar met een andere bestemming. We boekten eveneens in 2019 een reis naar Dubai en Abu Dhabi voor vertrek in de paasvakantie 2020. Deze reis werd uitgesteld door het reisbureau omwille van COVID-19 naar de paasvakantie 2021. Ook dit is niet doorgegaan. We kregen op 18 februari 2021 een mail die 'de trouwe klanten de mogelijkheid gaf om hun reis te verplaatsen'. We zijn daar niet op ingegaan omdat opnieuw verplaatsen voor ons geen optie is. Op 11 maart 2021 kregen we toen opnieuw een mail met formele bevestiging dat de reis niet doorging. En de verwijzing dat we konden omboeken naar een van de vermelde Dubai-reizen of één van de andere reizen. Wij hebben toen op 14 maart 2021 via mail laten weten dat we voor een terugbetaling opteren. Daarop kregen we reactie met extra info van de directie voor de klanten die een terugbetaling wensen. In die extra info stond o.a. dat we best opteren voor een reis naar keuze uit hun aanbod of een tegoedbon want dat 'alle airlines en hotels op hun standpunt blijven, dat ze geen financiële ruimte hebben hiervoor' en dat ze zelf (minimaal) 12 maanden vruchteloos blijven wachten op hun eerste transactie. Er stond ook bij dat de FOD Economie hiervan op de hoogte is. Ik heb toen opnieuw benadrukt dat we opteren voor een terugbetaling binnen de wettelijke termijn. Dat was op 17 maart 2021. De contactpersoon reageerde toen dat ze ons dossier aan de boekhouding zou geven. Tot nu toe werd het verschuldigde bedrag nog niet aan ons terugbetaald. Ik heb daarom deze ochtend een mail gestuurd om te vragen waar de terugbetaling blijft. Ik wacht nu op een antwoord. Een tip voor wie nog in deze situatie is: er wordt op de website van FOD economie verwezen naar Belmed (voor alternatieve geschillenoplossing). Misschien kan dit, naast de advocaten van Testaankoop, een optie zijn om de terugbetaling, die wettelijk bepaald is, te verkrijgen. En ondertussen kreeg ik opnieuw de nietszeggende mail dat ze mijn dossier aan de boekhouding gaan doorgeven m.a.w. ik weet nog niet of en wanneer de terugbetaling zal gebeuren.

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/05/2021
, Gereageerd:

Beste Anita

wij hebben zelfde ervaring met de Blauwe Vogel ; alle uitvluchten van lange rijen dossiers , de overheid die hun niet steunt en finaal geen antwoord meer.
Dit ging om een reis geboekt in 2019 voor voorjaar 2020 naar Azoren , uitgesteld en herboekt naar 2021 en op zeer laatste minuut geannuleerd (wel maand vroeger vouchers en herboeking aangeboden).
Vorig jaar moesten we plotseling het saldo betalen en twee weken later te horen dat reis geannuleerd was.
Dus zij zitten gewoon op ons geld en hopen dat we op gegeven moment smeken om een voucher ....
Andere reis met TUI bijna vlekkeloos verlopen.
Heb indruk Blauwe Vogel weinig eerbare praktijken toepast , hun excuses zijn altijd anders ....
En de politiek doet niks ...

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2021
, Gereageerd:

Zelfde verhaal voor ons. Nu krijgen we te horen dat ze de oprichting afwachten van een overheidsfonds voor de reissector. God weet wanneer en hoe de terugbetalingen zullen gebeuren. Volgens een persmededeling van januari 2021 zouden de reisbureau's bij dit fonds een (renteloze?) lening kunnen aangaan om de "coronavouchers" terug te betalen. Vraag is: zullen enkel de houders van een coronavoucher in aanmerking komen? Wij bezitten geen voucher omdat een latere reis voor ons geen optie was en wij dus de terugbetaling van ons voorschot vroegen. Wie gaat er voorrang krijgen? Zij die, zoals wettelijk voorzien, gekozen hebben voor een terugbetaling of de voucherhouders die hun geld geld binnenkort alsnog zullen opeisen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/05/2021

In 2019 had ik met het reisbureau De Blauwe Vogel (verder genoemd als DBV) een citytrip geboekt naar New-York. Vertrekdatum 21/05/2021. Deze reis kon niet doorgaan owv corona. Ze werd uitgesteld naar 20/05/2021 maar deze kan ook niet doorgaan. Wij hadden hiervoor een voorschot betaald. Ik heb hiervoor een formele mail van annullatie gekregen van DBV. Ik heb in de media vernomen dat wij nu recht hebben op volledige terugbetaling van de voorschot. Mijn vraag hierbij is, klopt het dat we de voorschot integraal kunnen terugvragen? is het ook correct dat we deze terug kunnen eisen binnen de 14 dagen? Hoe pak ik dat aan zodat we in geen juridische strijd belanden? Ik ga ervan uit dat DBV hier wel eens lastig over zou kunnen doen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/05/2021
, Gereageerd:

Wij zitten in quasi dezelfde situatie met hetzelfde reisbureau De Blauwe Vogel (DBV), maar met een andere bestemming. We boekten eveneens in 2019 een reis naar Dubai en Abu Dhabi voor vertrek in de paasvakantie 2020. Deze reis werd uitgesteld door het reisbureau omwille van COVID-19 naar de paasvakantie 2021. Ook dit is niet doorgegaan. We kregen op 18 februari 2021 een mail die 'de trouwe klanten de mogelijkheid gaf om hun reis te verplaatsen'. We zijn daar niet op ingegaan omdat opnieuw verplaatsen voor ons geen optie is. Op 11 maart 2021 kregen we toen opnieuw een mail met formele bevestiging dat de reis niet doorging. En de verwijzing dat we konden omboeken naar een van de vermelde Dubai-reizen of één van de andere reizen. Wij hebben toen op 14 maart 2021 via mail laten weten dat we voor een terugbetaling opteren. Daarop kregen we reactie met extra info van de directie voor de klanten die een terugbetaling wensen. In die extra info stond o.a. dat we best opteren voor een reis naar keuze uit hun aanbod of een tegoedbon want dat 'alle airlines en hotels op hun standpunt blijven, dat ze geen financiële ruimte hebben hiervoor' en dat ze zelf (minimaal) 12 maanden vruchteloos blijven wachten op hun eerste transactie. Er stond ook bij dat de FOD Economie hiervan op de hoogte is. Ik heb toen opnieuw benadrukt dat we opteren voor een terugbetaling binnen de wettelijke termijn. Dat was op 17 maart 2021. De contactpersoon reageerde toen dat ze ons dossier aan de boekhouding zou geven. Tot nu toe werd het verschuldigde bedrag nog niet aan ons terugbetaald. Ik heb daarom deze ochtend een mail gestuurd om te vragen waar de terugbetaling blijft. Ik wacht nu op een antwoord. Een tip voor wie nog in deze situatie is: er wordt op de website van FOD economie verwezen naar Belmed (voor alternatieve geschillenoplossing). Misschien kan dit, naast de advocaten van Testaankoop, een optie zijn om de terugbetaling, die wettelijk bepaald is, te verkrijgen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2021
, Gereageerd:

Hallo Anita en Danny, ik raad jullie beiden aan om onze advocaten te bellen via het rechtstreekse gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 15u45), zij kunnen je dan het nodige advies geven :) Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/05/2021
, Gereageerd:

Hey Anita, ik probeer tevergeefs wekelijks contact op te nemen met DBV. Echt antwoorden doen ze niet. Ze sturen telkens een no-reply automatische mail waar ik ik niks aan heb. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/05/2021
, Gereageerd:

Dag Danny, als reactie op mijn herinnering kreeg ik een standaardmail dat ze mijn dossier aan de boekhouding overmaken. Dus niet eens een uitleg op mijn vraag waarom de terugbetaling nog niet gebeurd is. Ik ben niet van plan om verder te moeten zagen achter mijn eigen geld waar ik wettelijke recht op heb. Het is duidelijk dat ze de klanten die hun geld terugvragen aan hetzelfde lijntje hangen. Het is me ook al opgevallen dat er opmerkingen gewist worden op hun FB, want ook daar reageren klanten soms dat ze het beu zijn om op hun geld te wachten en niet eens een deftige uitleg te krijgen. Ik vermoed dat er nog véél mensen zijn zoals ons. Als we niet zelf actie gaan ondernemen, dan zal er niets gebeuren volgens mij.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/04/2021

Wij hebben ons reis moeten annuleren omdat we die door Corona niet naar het buitenland mochten reizen,maar hebben ons geld nog steeds niet terug gekregen,ze hadden het ons thans bevestigd dat we bij annulering ons geld zouden terug krijgen. Hebben ook geen waardebon gekregen. Het is ook niet gemakkelijk omdat alles in het Frans moet gebeuren. Wat kunnen wij doen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/04/2021
, Gereageerd:

Hallo Peter, je kan best hiervoor ons gratis nummer bellen 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 15u45), onze advocaten helpen je graag verder. ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/04/2021

Beste,
Vorig jaar boekte mijn zoon een reis naar Griekenland via Reizendeals.nl. Door corona is deze uiteraard niet kunnen doorgaan. Ze moesten steeds bijbetalen om de reis te mogen uitstellen. Laatste mail nogmaals 100 euro. Deze een dag te laat gelezen. En de reis werd door hen geannuleerd. Ook geen voucher, of terugbetaling.
Dit vinden wij echt niet correct.

Meld je aan om toegang te krijgen.

26/04/2021
, Gereageerd:

Hey Linda, dit vinden wij ook niet ok ! Twijfel niet om te bellen naar het gratis nummer dat wij ter beschikking hebben: 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 15u45). Onze advocaten helpen je graag verder. ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/04/2021

Mag ik nu naar Hulst rijden om inkopen te doen. Het is onduidelijk of het mag ... soms hoor ik 30km over de grens is OK. Moet ik in quarantaine in Nederland of eerder in Belgie ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/04/2021
, Gereageerd:

Hallo Diederik, dat mag uiteraard, het verbod op niet-essentiële reizen is inderdaad opgeheven. Het wordt wel afgeraden, je gaat van de ene rode zone naar de andere, maar als je dit binnen de 48 uur doet, dan is er geen probleem. Je gaat dan wel de nodige veiligheidsmaatregelen ter plekke moeten respecteren zoals mondkapje, afstand houden, avondklok, ... Meer info vind je hier: https://bit.ly/308ZqGy  Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/04/2021

IK BEN AL HEEL MIJN LEVEN BIJ VAB ZOALS BIJ TESTAANKOOP EN BIJ VAB MET AAN JAARVERZEKERING

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/04/2021
, Gereageerd:

Bedankt, Norbert, voor het jarenlange vertrouwen in onze organisatie !    Twijfel vooral niet om onze diensten te contacteren via het contactformulier op onze website (Link: https://www.test-aankoop.be/contacteer-ons?contactType=sai  ) of per telefoon 025423232 (elke werkdag tot 17u, vrijdag tot 16u) mocht je vragen hebben, we helpen je graag verder. Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/04/2021

21/04/ Mag ik nu naar Nederland om mijn kleinkinderen te gaan bezoeken Ik vertrek om 08 u en kom terug om 16,oo u

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/04/2021
, Gereageerd:

Hallo @Jean-Pierre en @Diederik, hoewel reizen naar het buitenland wordt afgeraden, kan je inderdaad de grens over naar Nederland momenteel zonder probleem, tenminste als de uitstap niet langer dan 48u is. Je gaat dan wel moeten rekening houden met de veiligheidsmaatregelen ter plekke (mondkapje, afstand houden, avondklok, ... ) Meer info hierover vind je via volgende link:https://bit.ly/308ZqGy  Mvg, ^An  

Meld je aan om toegang te krijgen.

16/04/2021

Beste,

Ik heb een tijdje een klacht ingediend tegen een luchtmaatschappij over een reisprobleem, mijn inschrijvingsnummer is 623858. Kunt u meer toelichten over de stand van zaken?

Mvg,

Nathan Ponsart

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/04/2021
, Gereageerd:

Hallo Nathan, sorry dat ik je niet eerder heb geantwoord, je kan hiervoor best contact opnemen met onze diensten op het nummer 025423232 (elke werkdag tot 17u, vrijdag tot 16u) of via het contactformulier op onze site: https://bit.ly/2Ffll7j  Onze advocaten kunnen jammer genoeg via dit kanaal geen antwoord geven mbt tot je dossier. Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/04/2021

Wij zijn in onderhandeling voor overname van een b&b in het buitenland. Om dit verder te kunnen afhandelen, willen wij ter plaatse gaan en een afspraak maken met een notaris en advocaat ter plaatse. Is dit te beschouwen als een essentiële reis? Alvast bedankt voor ons verder te helpen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/04/2021
, Gereageerd:

Hallo Jo, je kan gerust hiervoor onze juridische dienst contacteren via het gratis nummer 080029510, onze advocaten kunnen je dan het gepaste advies geven. Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

12/04/2021

Hallo,
Ik heb een huis gereserveerd half mei in Catalonië
Daar ik tot eind april kan verplaatsen, volgende vraag :
De reisrestricties verlopen eind april,
Is het mogelijk (mits in bezit van neg PCR test), naar Spanje te reizen via Frankrijk?
Is logeren onderweg op hotel in Frankrijk toegestaan?
Bedankt voor de info
Wim

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/04/2021
, Gereageerd:

Hallo Wim, we raden je aan om hiervoor contact op te nemen met onze advocaten via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45), zij kunnen je alvast het nodige advies hiervoor geven. ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

07/04/2021

iK HAD GEBOEKT VOOR MEI 2020 NAAR GRIEKENLAND MET DE BLAUWE VOGEL DAAR OP HEB IK EEN VOUCHER VERKREGEN MET GELDIGHEID TOT EN MET MEI 2021 DOCH IK KAN WEGENS MEDISCHE REDENEN GEEN REIZEN MEER ONDERNEMEN . IK HEB MIJ REEDS IN VERBINDING GESTELD MET HET REIS AGENTSCHAP HET ANTWOORD WAS DAT IK NOG EEN REIS KAN BOEKEN IN ONS LAND DOCH DIT BEVALT MIJ NIET EN ZEKER MET MIJN GEZONDHEID (MIJN OUDERDOM LAAT HET NU OOK NIET MEER TOE 86 JAAR) HOOGACHTEND Beuckels Roland xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/04/2021
, Gereageerd:

Beste Roland, ik heb je gegevens wel even gewist omwille van de bescherming van de privacy. Jammer dat je reis niet is kunnen doorgaan omwille van corona. Net als zovelen onder ons is het niet evident om te weten wat je nu juist kan doen, moet je die voucher / omboeking aanvaarden of niet? Wat zijn je rechten? Best bel je onze advocaten op het nummer 080029510 voor advies. Ze zijn te bereiken elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45. Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/04/2021

Beste
vorig jaar boekten we een skivakantie. Door corona kon deze niet door gaan. Sunweb stelde zelf een kosteloze anulatie met volledige terugbetaling voor. Mijn kinderen studeren inmiddels en ze hebben geen tijd meer door hun studies om op vakantie te gaan. We hebben wel een voucher gekregen maar kunnen deze dus niet gebruiken. Ik zou graag mijn geld terug krijgen zoals ze zelf voorstelden...

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/04/2021
, Gereageerd:

Hoi Leen, sorry voor het late antwoord, twijfel vooral niet om hiervoor onze advocaten te bellen op het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 15u45), zij kunnen je dan verder advies in deze zaak geven. Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/04/2021

Vorig jaar in november hadden we een weekend Ardennen geboekt bij Ardennes Etape. Deze kon niet doorgaan aangezien de samenstelling van onze groep niet volgens de coronamaatregelen was. Ardennes Etape zegt dat de voucher mijn enige recht is én dat het aan mij is om te bewijzen dat de reis niet volgens de maatregelen kon plaatsvinden. Als ik het kan bewijzen, zal hun juridiche dienst oordelen of ik alsnog een terugbetaling krijg. Deze boeking gebeurde voor alle duidelijkheid voor er sprake was van corona...

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/04/2021
, Gereageerd:

Hallo Bart, jammer om dit te vernemen. Je hoeft je hier uiteraard niet zomaar bij neer te leggen. Als je wil kan je via onze klachtenbox een klacht indienen bij hen, ik geef je even de link mee: http://bit.ly/2nRbf0L  , of bel onze juristen op 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 15u45) voor een 1e advies. ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/04/2021

in 2019 heb ik geboekt voor Sicilië voor in 2020 te gaan maar door corona hebben wij beslist om te annuleren dat ging niet om dat de reizen door gingen toch heb ik kunnen over boeken het was een vlucht zonder tussen stop nu in maart heb ik gezin dat dat de vlucht schema verandert is voor een vlucht van 2.30 moet ik 9 uren in de lucht haven door brengen heb mijn geld weer gevraagd om dat ik met een persoon van ryanair ge chat heb en hij de vlucht geannuleerd geeft maar nu zegt ryaiair dat de vlucht niet annuleer baar is ik zit nu wel door de fout van ryaiair met twee vluchten .
wat kan ik er aan doen .

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/04/2021
, Gereageerd:

Hallo Salvatore, da's inderdaad niet ok, je kan gerust hiervoor onze advocaten contacteren op het nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45), beste groeten ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

31/03/2021

In juni vorig jaar werd onze reis/vlucht naar Sicilië afgelast. SN Brussels heeft ons intussen al helemaal terug betaald.
Ons probleem ligt ergens anders; het hondenpension waar onze hond zou verblijven à rato van € 26/dag. Die betalen niet terug en verwijzen in hun algemene condities naar een annulatieverzekering. Die hebben we - Touring No Go - doch zij kunnen ons ook niet helpen, daar een hond geen persoon is ...
Iemand ervaring hiermee? Kunnen wij alsnog proberen de som te recupereren?
Is er een andere manier om ons hiervoor in te dekken?