Nieuws

Al je vragen over reizen beantwoord

10 februari 2021
reizen en corona

Afspraak op donderdag 11 februari om 12 uur met Anne Moriau, de reisexpert van onze juristen. Je zult haar tijdens een Facebook Live al je vragen kunnen stellen. Maar ook de rest van de dag kun je bij ons terecht met je vragen over corona en de gevolgen ervan voor je reisplannen, op het gratis nummer 0800 29 510.

Bij elk nieuw Overlegcomité is het bang afwachten welke beslissing zal worden genomen over de cafés en restaurants, de zwembaden, de contactberoepen. Hoe lang nog vóór die economische activiteiten mogen hernemen? 

Maar ook wie graag op reis gaat, snakt naar een versoepeling en naar de terugkeer van "het normaal". Corona trok in 2020 voor tal van mensen immers een dikke streep door de reisplannen. Velen hebben hun geld nog altijd niet terug en zitten thuis met een reisvoucher. En met het huidige reisverbod lijkt het er alsmaar minder in te zitten dat ze snel een nieuwe reis zullen kunnen boeken ter vervanging van die welke in het water viel (bij sommige mensen zelfs meer dan één). Geen wonder dus dat wij worden overstelpt met vragen.

Zo rees het idee van een speciale dag waarbij we alles in het werk zetten om jou bij te staan met je vragen over reizen. 

Live chat

Je zult op donderdag 11 februari live kunnen chatten met Anne Moriau, de reisexpert van onze juristen. Afspraak op onze Facebookpagina tussen 12 en 13 uur. 

Om die zeker niet te missen kun je hieronder klikken op "Herinnering ontvangen". Je zult dan tijdig weten wanneer je Facebook moet openen en zult zo live je vraag kunnen stellen.

 

Dossier met FAQ

Het zal ongetwijfeld niet mogelijk zijn om tijdens de Facebook Live alle vragen aan bod te laten komen over wat mogelijk is en wat niet inzake reizen en welke beperkingen de regering precies heeft opgelegd. Ga daarom zeker een kijkje nemen in ons dossier met veelgestelde vragen over reizen. We volgen daarin de situatie op de voet.

Heb je hulp nodig?

Als je door de coronacrisis een probleem hebt met een reis, kun je ons elke werkdag bereiken op het gratis nummer 0800 29 510, van maandag tot donderdag tussen 9 en 18 uur en op vrijdag tussen 9 en 15.45 uur.

BEL 0800 29 510

 
User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

673 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/06/2021

Als lid van testaankoop heb ik deze voormiddag een gesprek gehad met een van uw " experten". Het ging over de terugbetaling van een coronavoucher. In dit geval van "All Ways" cruises. Ik wist wel hoe dat allemaal moest gebeuren en heb ook een bericht ontvangen dat deze voucher binnenkort vervalt. Ik wou weten hoe All Ways cruises reageert op deze terugvorderingen, temeer omdat All Ways cruises bij testaankoop slecht staat aangeschreven (rood !!) Maar nu to the point. Uw "adviseur" was beleefd en kort van antwoord. Ik dacht dat hij me meer inlichtingen zou kunnen geven over de ondervindingen die testaankoop had met All Ways cruises. Hij was denkelijk ook niet op de hoogte van uw statistiek die verschenen is van de betrouwbare en niet betrouwbare reisbureaus ivm terugbetalingen. Naar mijn vraag over gedetailleerdere ondervindingen die men zou kunnen vertellen, zei hij me gewoon dat All Ways cruises minder betrouwbaar was en dat hij geen details daar over kwijt kon. Ik heb beleefd bedankt en ingelegd. Is men daar lid voor ???

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/06/2021

Wij boekten een reis vertrek 16/6 voor 17 dagen met een voucher van vorig jaar. Krijg ik mijn oproep voor een vaccinatie 16/6 die heel laat in de avond plaats vindt. Wij geven het vaccin prioriteit & boeken onze reis om, vertrek 25/6 10 dagen, dus reeds verlies van de verzekering, wat normaal is. Nu blijkt dat de gratis PCR-test pas vanaf 1 juli is. We kunnen de reis niet later leggen wegens een geplande operatie. We snappen dat de regering keuzes moet maken maar ergens is het niet logisch dat iemand die een paar dagen erna vertrekt, een gratis pcr-test krijgt & wij deze zelf mogen betalen...

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/05/2021

Goede dag! Ik hoop dat jullie allemaal en jullie families veilig zijn? De Covid-19 situatie wordt echt het ergst over de hele wereld, we bidden allemaal tot de almachtige God om ons te sterkten, zodat we in leven kunnen blijven om te getuigen, ik bracht goed nieuws waar iedereen van kan profiteren en help ook het voorrecht, als je een goed vriendelijk persoon bent, die ook de wereld een betere plek willen maken om te leven , nu selecteert de vrijmetselarijmaatschappij de vriendelijkste mensen die geïnteresseerd zijn om lid te worden van de samenleving, en het goede deel is dat de vrijmetselarijmaatschappij ze niet in slechte dingen betrekken, ze zijn niet zoals de illuminati-samenleving, de vrijmetselarijmaatschappij gelooft in God, ze zijn gegroepeerd van mensen die samenkomen om mensen en anderen te evalueren oorspronkelijke toestand,zodra je lid wordt van de vereniging hebben ze zittend bedrag van voordeel dat we u als het nieuwe lid worden gegeven, en u moet 10% van het voordeel gebruiken om het voorrecht te helpen, en de geloofsbrieven aan de heerschappij te topen, ik dring er bij u op aan als u interesse heeft, vind het officiële contactadres hieronder, u kunt een van de gelukkige willekeurige zijn, iedereen heeft een stuk goed nieuws in zich, het goede nieuws is dat u niet weet hoe geweldig u kunt zijn! Hoeveel je kunt liefhebben! Wat je kunt bereiken! En wat je potentieel is, blijf sterk, sta op, heb een stem. xxxxxxxxxxxxxxxxxxx 

Meld je aan om toegang te krijgen.

31/05/2021
, Gereageerd:

Beste Margaret, ik heb jammer genoeg even moeten ingrijpen en je persoonlijke gegevens gewist omwille van onze privacy regels. Hopelijk kan je hiervoor begrip opbrengen, mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

26/05/2021

Een PCR test kost 47 €.
Om te reizen moet je 1 negatieve test voorleggen en bij terugkeer 2 testen op dag 1 en dag 7 van de quarantaine.
Kost: 141 €.
Een vaccin is gratis.
We worden dus economisch gedwongen om een vaccin te laten zetten wat ik liever niet wil.
Waar is de keuzevrijheid hier?

Meld je aan om toegang te krijgen.

26/05/2021
, Gereageerd:

@Eric: ook wanneer je gevaccineerd bent, moet je een negatieve test kunnen voorleggen, en hetzelfde bij terugkeer. Dat maakt geen verschil.

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/05/2021

Wat zijn de voorwaarden om naar Duitsland te reizen? Streek: Koblenz.

Meld je aan om toegang te krijgen.

31/05/2021
, Gereageerd:

Beste Hugo, best neem je een kijkje hier: https://germany.diplomatie.belgium.be/nl/contactlijst-en-faqs-coronamaatregelen-duitse-deelstaten voor de laatste update. ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/05/2021

Beste,
Hoe lang gaat men mensen met een 2de verblijf in een ander Europees land nog beperkingen opleggen om naar hun buitenverblijf te gaan?
Dat is nu al het 2de jaar op rij dat we belastingen en de voorzieningen betalen zonder geniet te hebben van ons buitenverblijf. Een buitenverblijf heeft ook onderhoud nodig....Wat gaat er gebeuren als we geconfronteerd worden met extra kosten door gebrek aan onderhoud? Bij wie gaan we verhaal kunnen halen?
Heeft de regering ook steunlmaatregelen bedacht voor de 2de verblijvers?
De Vlaamse regering noch de douane weet hier blijkbaar raad mee!

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2021

We willen met de camper naar Frankrijk/door Frankrijk naar Spanje. Is een negatieve zelftest (bv op de grens - onder hun ogen) voldoende bewijs voor de landen/regio's die een negatieve test eisen ? Hoe lever je anders een bewijs van negatieve test als je van Spanje terug Frankrijk wil doorrijden na een verblijf van bv. 14 d. ? En hoe bewijzen wij (ouderen) dat wij in België reeds zijn gevaccineerd (tenminste al een eerste prik kregen : je krijgt daar geen attest van).

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/05/2021
, Gereageerd:

Dag Fred, hier kunnen we jammer genoeg geen eenduidig antwoord op geven, de situatie verandert zo snel. Daarom raad ik je aan om ons gratis nummer te bellen voor de meest recente info: 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 15u45). Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2021

Ben nu een jaar met pensioen, heb de helft minder inkomen en ik moet meer belastingen betalen dan 2020.
Hoe kan dit komen?
Mijn vrouw werkt nog halftijds.
Begrijp het niet.

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2021

Zelfde verhaal voor ons als dat van Anita Clauwaert. Nu krijgen we te horen dat ze de oprichting afwachten van een overheidsfonds voor de reissector. God weet wanneer en hoe de terugbetalingen zullen gebeuren. Volgens een persmededeling van januari 2021 zouden de reisbureau's bij dit fonds een (renteloze?) lening kunnen aangaan om de "coronavouchers" terug te betalen. Vraag is: zullen enkel de houders van een coronavoucher in aanmerking komen? Wij bezitten geen voucher omdat een latere reis voor ons geen optie was en wij dus de terugbetaling van ons voorschot vroegen. Wie gaat er voorrang krijgen? Zij die, zoals wettelijk voorzien, gekozen hebben voor een terugbetaling of de voucherhouders die hun geld geld binnenkort alsnog zullen opeisen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/05/2021
, Gereageerd:

Beste

de Blauwe Vogel verstopt zich achter excuses en drogredenen.
Wij hadden één reis geboekt met TUI en deze is zonder enig probleem tamelijk vlug terugbetaald.
De Blauwe Vogel kwam met excuses die niet valabel waren en nu reeds weken grote stilte en zero reacties.
De omstandigheden voor TUI en Blauwe Vogel waren identiek.
Dus geen reden waarom één kan en ander niet wil terug betalen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

07/05/2021
, Gereageerd:

Hallo Daniel, da's jammer genoeg geen vraag waar we een eenduidig antwoord op kunnen geven, nog te veel onbekende factoren, zoals je zelf aangeeft. Best contacteer je hiervoor onze juridische dienst op het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 17u, vrijdag tot 15u45) omdat zij nu eenmaal beschikken over de laatste informatie hierover. Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/05/2021

Beste,
Ik heb hierbij een vraag:
Onze reis van vorig jaar (juni 2020) werd geannuleerd door Corona. Het bedrag van ons voorschot van Tui hebben wij ondertussen (grotendeels) teruggekregen (uitgezonderd onze bijstand- en annuleringsverzekering die bij Touring was afgesloten via onze reisagent)

Touring wil ons dit niet terugbetalen maar stellen wel voor als we in 2021 nog een reis boeken dat het verzekeringsbudget daarvoor kan gebruikt worden.

Heeft Touring het recht om dit bedrag zomaar te houden en ons deze voorwaarden op te leggen? Wij voelen ons zo onder druk gezet terwijl Touring dit als een 'geste' ziet...
Wij hebben dit bedrag al betaald bij ons voorschot, dus wij zien niet in dat Touring een geste doet naar zijn klanten.
Hebben nog mensen deze ervaring bij Touring of wat is hier tegen te beginnen?

Alvast bedankt
Nick Van Goethem

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2021
, Gereageerd:

Beste Nick, het is niet eenvoudig om hier een eenduidig antwoord op te geven. Hiervoor kan je best onze advocaten contacteren op het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 15u45), mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/05/2021
, Gereageerd:

En is dit gratis om hulp te vragen aan de advocaten. Want ik heb in het verleden al eens gebeld naar jullie nummer maar dan kreeg ik te horen dat ze mij enkel wilden/konden helpen als ik lid werd...

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/05/2021
, Gereageerd:

Dag Nick, als abonnee kan je inderdaad beroep doen op gratis juridisch advies. Je hebt evenwel al een proefabonnement voor 2 maanden voor de prijs van 2 euro. De moeite waard om uit te proberen, er zijn tal van voordelen verbonden aan zo'n abonnement: https://ontdek.test-aankoop.be/2021/tablet  Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/05/2021
, Gereageerd:

Sorry dat ik hier tussen kom ik ben lid wou een advocaat van Testaankoop voor huur overeenkomst maar er onder stond ook wel de prijs bij voor een advocaat dus gratis is het niet . Nog een Sorry voor te storen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/05/2021
, Gereageerd:

Lijkt mij larie e apekool,reeds TERug aangesloten eind 2020,een zaak voorgebracht 1e maal in 2017.Kreeg ik ,mijn mening,in Nov.2020 terug ?.dezelfde Blijkbaar vermoeide.dame terug aan de tel.heb ondertussen reeds een Tweede? Ref ,nr?? Maar nog steeds niet de minste uitleg oplossing,gevolgen etz, van die 50,? Advocaten mogen ontvangen .we gaan toch de 6e aansluitings maand voorbij!!slechts EEN Antw. Mogelijk…sorry.alle raadsmannen overleden !

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/05/2021
, Gereageerd:

Ik ben geen abonnee hé. Ik heb wel een gratis profiel aangemaakt, maar zoals ik dacht als ik iemand wil spreken voor juist de correcte informatie moet ik al betalen dmv lid te zijn... Zeer misleidend

Meld je aan om toegang te krijgen.

31/05/2021
, Gereageerd:

Hallo Milena, met een basisabonnement bij Test Aankoop zoals bijvoorbeeld op Test Aankoop magazine,  heb je wel degelijk gratis juridisch advies, Indien je andere informatie zou hebben bekomen dan horen we dit graag via het contactformulier op onze website zodat we dit kunnen nagaan: https://www.test-aankoop.be/contacteer-ons?contactType=sai Uiteraard dien je als een geïnformeerde consument wel zelf de nodige stappen te zetten om je rechten te verdedigen, maar onze advocaten helpen je gratis op weg. Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

31/05/2021
, Gereageerd:

Hallo Michel, ik ben dit even gaan nakijken en heb je gegevens alvast doorgestuurd naar de betrokken dienst zodat zij hiermee aan de slag kunnen. Met onze excuses voor het ongemak, het is uiteraard niet de bedoeling dat je geen reactie ontvangt in verband met je dossier(s). Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

31/05/2021
, Gereageerd:

Dag Nick, jammer dat je er zo over denkt, het lijkt ons niet meer dan fair tav al onze abonnees die een bijdrage betalen om van deze diensten te kunnen genieten. We ontvangen geen subsidies en laten ons ook niet sponsoren, onze ledengelden financieren onze werking (testen, ... ) en daarvoor zijn wij al onze leden uiteraard zeer dankbaar voor. :) mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/05/2021

Wij zitten in quasi dezelfde situatie met hetzelfde reisbureau De Blauwe Vogel (DBV), maar met een andere bestemming. We boekten eveneens in 2019 een reis naar Dubai en Abu Dhabi voor vertrek in de paasvakantie 2020. Deze reis werd uitgesteld door het reisbureau omwille van COVID-19 naar de paasvakantie 2021. Ook dit is niet doorgegaan. We kregen op 18 februari 2021 een mail die 'de trouwe klanten de mogelijkheid gaf om hun reis te verplaatsen'. We zijn daar niet op ingegaan omdat opnieuw verplaatsen voor ons geen optie is. Op 11 maart 2021 kregen we toen opnieuw een mail met formele bevestiging dat de reis niet doorging. En de verwijzing dat we konden omboeken naar een van de vermelde Dubai-reizen of één van de andere reizen. Wij hebben toen op 14 maart 2021 via mail laten weten dat we voor een terugbetaling opteren. Daarop kregen we reactie met extra info van de directie voor de klanten die een terugbetaling wensen. In die extra info stond o.a. dat we best opteren voor een reis naar keuze uit hun aanbod of een tegoedbon want dat 'alle airlines en hotels op hun standpunt blijven, dat ze geen financiële ruimte hebben hiervoor' en dat ze zelf (minimaal) 12 maanden vruchteloos blijven wachten op hun eerste transactie. Er stond ook bij dat de FOD Economie hiervan op de hoogte is. Ik heb toen opnieuw benadrukt dat we opteren voor een terugbetaling binnen de wettelijke termijn. Dat was op 17 maart 2021. De contactpersoon reageerde toen dat ze ons dossier aan de boekhouding zou geven. Tot nu toe werd het verschuldigde bedrag nog niet aan ons terugbetaald. Ik heb daarom deze ochtend een mail gestuurd om te vragen waar de terugbetaling blijft. Ik wacht nu op een antwoord. Een tip voor wie nog in deze situatie is: er wordt op de website van FOD economie verwezen naar Belmed (voor alternatieve geschillenoplossing). Misschien kan dit, naast de advocaten van Testaankoop, een optie zijn om de terugbetaling, die wettelijk bepaald is, te verkrijgen. En ondertussen kreeg ik opnieuw de nietszeggende mail dat ze mijn dossier aan de boekhouding gaan doorgeven m.a.w. ik weet nog niet of en wanneer de terugbetaling zal gebeuren.

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/05/2021
, Gereageerd:

Beste Anita

wij hebben zelfde ervaring met de Blauwe Vogel ; alle uitvluchten van lange rijen dossiers , de overheid die hun niet steunt en finaal geen antwoord meer.
Dit ging om een reis geboekt in 2019 voor voorjaar 2020 naar Azoren , uitgesteld en herboekt naar 2021 en op zeer laatste minuut geannuleerd (wel maand vroeger vouchers en herboeking aangeboden).
Vorig jaar moesten we plotseling het saldo betalen en twee weken later te horen dat reis geannuleerd was.
Dus zij zitten gewoon op ons geld en hopen dat we op gegeven moment smeken om een voucher ....
Andere reis met TUI bijna vlekkeloos verlopen.
Heb indruk Blauwe Vogel weinig eerbare praktijken toepast , hun excuses zijn altijd anders ....
En de politiek doet niks ...

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2021
, Gereageerd:

Zelfde verhaal voor ons. Nu krijgen we te horen dat ze de oprichting afwachten van een overheidsfonds voor de reissector. God weet wanneer en hoe de terugbetalingen zullen gebeuren. Volgens een persmededeling van januari 2021 zouden de reisbureau's bij dit fonds een (renteloze?) lening kunnen aangaan om de "coronavouchers" terug te betalen. Vraag is: zullen enkel de houders van een coronavoucher in aanmerking komen? Wij bezitten geen voucher omdat een latere reis voor ons geen optie was en wij dus de terugbetaling van ons voorschot vroegen. Wie gaat er voorrang krijgen? Zij die, zoals wettelijk voorzien, gekozen hebben voor een terugbetaling of de voucherhouders die hun geld geld binnenkort alsnog zullen opeisen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/05/2021

In 2019 had ik met het reisbureau De Blauwe Vogel (verder genoemd als DBV) een citytrip geboekt naar New-York. Vertrekdatum 21/05/2021. Deze reis kon niet doorgaan owv corona. Ze werd uitgesteld naar 20/05/2021 maar deze kan ook niet doorgaan. Wij hadden hiervoor een voorschot betaald. Ik heb hiervoor een formele mail van annullatie gekregen van DBV. Ik heb in de media vernomen dat wij nu recht hebben op volledige terugbetaling van de voorschot. Mijn vraag hierbij is, klopt het dat we de voorschot integraal kunnen terugvragen? is het ook correct dat we deze terug kunnen eisen binnen de 14 dagen? Hoe pak ik dat aan zodat we in geen juridische strijd belanden? Ik ga ervan uit dat DBV hier wel eens lastig over zou kunnen doen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/05/2021
, Gereageerd:

Wij zitten in quasi dezelfde situatie met hetzelfde reisbureau De Blauwe Vogel (DBV), maar met een andere bestemming. We boekten eveneens in 2019 een reis naar Dubai en Abu Dhabi voor vertrek in de paasvakantie 2020. Deze reis werd uitgesteld door het reisbureau omwille van COVID-19 naar de paasvakantie 2021. Ook dit is niet doorgegaan. We kregen op 18 februari 2021 een mail die 'de trouwe klanten de mogelijkheid gaf om hun reis te verplaatsen'. We zijn daar niet op ingegaan omdat opnieuw verplaatsen voor ons geen optie is. Op 11 maart 2021 kregen we toen opnieuw een mail met formele bevestiging dat de reis niet doorging. En de verwijzing dat we konden omboeken naar een van de vermelde Dubai-reizen of één van de andere reizen. Wij hebben toen op 14 maart 2021 via mail laten weten dat we voor een terugbetaling opteren. Daarop kregen we reactie met extra info van de directie voor de klanten die een terugbetaling wensen. In die extra info stond o.a. dat we best opteren voor een reis naar keuze uit hun aanbod of een tegoedbon want dat 'alle airlines en hotels op hun standpunt blijven, dat ze geen financiële ruimte hebben hiervoor' en dat ze zelf (minimaal) 12 maanden vruchteloos blijven wachten op hun eerste transactie. Er stond ook bij dat de FOD Economie hiervan op de hoogte is. Ik heb toen opnieuw benadrukt dat we opteren voor een terugbetaling binnen de wettelijke termijn. Dat was op 17 maart 2021. De contactpersoon reageerde toen dat ze ons dossier aan de boekhouding zou geven. Tot nu toe werd het verschuldigde bedrag nog niet aan ons terugbetaald. Ik heb daarom deze ochtend een mail gestuurd om te vragen waar de terugbetaling blijft. Ik wacht nu op een antwoord. Een tip voor wie nog in deze situatie is: er wordt op de website van FOD economie verwezen naar Belmed (voor alternatieve geschillenoplossing). Misschien kan dit, naast de advocaten van Testaankoop, een optie zijn om de terugbetaling, die wettelijk bepaald is, te verkrijgen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/05/2021
, Gereageerd:

Hallo Anita en Danny, ik raad jullie beiden aan om onze advocaten te bellen via het rechtstreekse gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 15u45), zij kunnen je dan het nodige advies geven :) Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/05/2021
, Gereageerd:

Hey Anita, ik probeer tevergeefs wekelijks contact op te nemen met DBV. Echt antwoorden doen ze niet. Ze sturen telkens een no-reply automatische mail waar ik ik niks aan heb. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen...

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/05/2021
, Gereageerd:

Dag Danny, als reactie op mijn herinnering kreeg ik een standaardmail dat ze mijn dossier aan de boekhouding overmaken. Dus niet eens een uitleg op mijn vraag waarom de terugbetaling nog niet gebeurd is. Ik ben niet van plan om verder te moeten zagen achter mijn eigen geld waar ik wettelijke recht op heb. Het is duidelijk dat ze de klanten die hun geld terugvragen aan hetzelfde lijntje hangen. Het is me ook al opgevallen dat er opmerkingen gewist worden op hun FB, want ook daar reageren klanten soms dat ze het beu zijn om op hun geld te wachten en niet eens een deftige uitleg te krijgen. Ik vermoed dat er nog véél mensen zijn zoals ons. Als we niet zelf actie gaan ondernemen, dan zal er niets gebeuren volgens mij.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/04/2021

Wij hebben ons reis moeten annuleren omdat we die door Corona niet naar het buitenland mochten reizen,maar hebben ons geld nog steeds niet terug gekregen,ze hadden het ons thans bevestigd dat we bij annulering ons geld zouden terug krijgen. Hebben ook geen waardebon gekregen. Het is ook niet gemakkelijk omdat alles in het Frans moet gebeuren. Wat kunnen wij doen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/04/2021
, Gereageerd:

Hallo Peter, je kan best hiervoor ons gratis nummer bellen 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 15u45), onze advocaten helpen je graag verder. ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/04/2021

Beste,
Vorig jaar boekte mijn zoon een reis naar Griekenland via Reizendeals.nl. Door corona is deze uiteraard niet kunnen doorgaan. Ze moesten steeds bijbetalen om de reis te mogen uitstellen. Laatste mail nogmaals 100 euro. Deze een dag te laat gelezen. En de reis werd door hen geannuleerd. Ook geen voucher, of terugbetaling.
Dit vinden wij echt niet correct.

Meld je aan om toegang te krijgen.

26/04/2021
, Gereageerd:

Hey Linda, dit vinden wij ook niet ok ! Twijfel niet om te bellen naar het gratis nummer dat wij ter beschikking hebben: 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 15u45). Onze advocaten helpen je graag verder. ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/04/2021

Mag ik nu naar Hulst rijden om inkopen te doen. Het is onduidelijk of het mag ... soms hoor ik 30km over de grens is OK. Moet ik in quarantaine in Nederland of eerder in Belgie ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/04/2021
, Gereageerd:

Hallo Diederik, dat mag uiteraard, het verbod op niet-essentiële reizen is inderdaad opgeheven. Het wordt wel afgeraden, je gaat van de ene rode zone naar de andere, maar als je dit binnen de 48 uur doet, dan is er geen probleem. Je gaat dan wel de nodige veiligheidsmaatregelen ter plekke moeten respecteren zoals mondkapje, afstand houden, avondklok, ... Meer info vind je hier: https://bit.ly/308ZqGy  Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/04/2021

IK BEN AL HEEL MIJN LEVEN BIJ VAB ZOALS BIJ TESTAANKOOP EN BIJ VAB MET AAN JAARVERZEKERING

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/04/2021
, Gereageerd:

Bedankt, Norbert, voor het jarenlange vertrouwen in onze organisatie !    Twijfel vooral niet om onze diensten te contacteren via het contactformulier op onze website (Link: https://www.test-aankoop.be/contacteer-ons?contactType=sai  ) of per telefoon 025423232 (elke werkdag tot 17u, vrijdag tot 16u) mocht je vragen hebben, we helpen je graag verder. Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/04/2021

21/04/ Mag ik nu naar Nederland om mijn kleinkinderen te gaan bezoeken Ik vertrek om 08 u en kom terug om 16,oo u

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/04/2021
, Gereageerd:

Hallo @Jean-Pierre en @Diederik, hoewel reizen naar het buitenland wordt afgeraden, kan je inderdaad de grens over naar Nederland momenteel zonder probleem, tenminste als de uitstap niet langer dan 48u is. Je gaat dan wel moeten rekening houden met de veiligheidsmaatregelen ter plekke (mondkapje, afstand houden, avondklok, ... ) Meer info hierover vind je via volgende link:https://bit.ly/308ZqGy  Mvg, ^An  

Meld je aan om toegang te krijgen.

16/04/2021

Beste,

Ik heb een tijdje een klacht ingediend tegen een luchtmaatschappij over een reisprobleem, mijn inschrijvingsnummer is 623858. Kunt u meer toelichten over de stand van zaken?

Mvg,

Nathan Ponsart

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/04/2021
, Gereageerd:

Hallo Nathan, sorry dat ik je niet eerder heb geantwoord, je kan hiervoor best contact opnemen met onze diensten op het nummer 025423232 (elke werkdag tot 17u, vrijdag tot 16u) of via het contactformulier op onze site: https://bit.ly/2Ffll7j  Onze advocaten kunnen jammer genoeg via dit kanaal geen antwoord geven mbt tot je dossier. Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/04/2021

Wij zijn in onderhandeling voor overname van een b&b in het buitenland. Om dit verder te kunnen afhandelen, willen wij ter plaatse gaan en een afspraak maken met een notaris en advocaat ter plaatse. Is dit te beschouwen als een essentiële reis? Alvast bedankt voor ons verder te helpen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/04/2021
, Gereageerd:

Hallo Jo, je kan gerust hiervoor onze juridische dienst contacteren via het gratis nummer 080029510, onze advocaten kunnen je dan het gepaste advies geven. Mvg, ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

12/04/2021

Hallo,
Ik heb een huis gereserveerd half mei in Catalonië
Daar ik tot eind april kan verplaatsen, volgende vraag :
De reisrestricties verlopen eind april,
Is het mogelijk (mits in bezit van neg PCR test), naar Spanje te reizen via Frankrijk?
Is logeren onderweg op hotel in Frankrijk toegestaan?
Bedankt voor de info
Wim

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/04/2021
, Gereageerd:

Hallo Wim, we raden je aan om hiervoor contact op te nemen met onze advocaten via het gratis nummer 080029510 (elke werkdag tot 18u, vrijdag tot 16u45), zij kunnen je alvast het nodige advies hiervoor geven. ^An