Alert

Laat je niet vangen door jacuzzideals.be

05 augustus 2020
jacuzzideals.be

Doet het warme weer je dromen van een jacuzzi? Bestel hem dan vooral niet op de website van jacuzzideals.be want daar dreig je bedrogen uit te komen.

Momenteel regent het klachten van consumenten die zich hebben laten verleiden om een jacuzzi te kopen op de website van jacuzzideals.be. Voor een bedrag tussen € 400 en € 900 hoopten ze snel zalig te kunnen relaxen in een jacuzzi van het merk Intex.

Na de onlinebestelling kregen ze netjes een bevestiging maar daarna ging het mis. Er wordt maar niet geleverd. En e-mails naar het bedrijf blijven onbeantwoord. 

Wij merkten daar in onze klachtenbox in enkele dagen tijd diverse berichten over en ook op Facebook werden al talrijke soortgelijke klachten gepost.

Is hier iets aan de hand? Ja, er is vermoedelijk sprake van bedrog. Als je de bestelling met een kredietkaart hebt betaald, kun je proberen om je geld terug te krijgen.

Dit heeft alles weg van bedrog

De bestelling niet geleverd krijgen en geen reactie ontvangen op mails is een heel slecht voorteken.

Nu, een aantal zaken op de website wezen er eigenlijk al op dat dit niet zo ernstig was. De website van jacuzzideals.be is het typische voorbeeld van een “lege” website.

Je kunt nergens de algemene voorwaarden lezen. Er staat hooguit wat uitleg over de bestelling, de levering, de garantie en er zijn enkele FAQ over het onderhoud.

Je vindt ook nergens de adres -of contactgegevens van de onlineverkoper, behalve een e-mailadres waar dus niet eens op wordt gereageerd.

Dat is sowieso verdacht, echte webwinkels zijn altijd te contacteren en publiceren netjes algemene voorwaarden. Dat en nog meer tips bij onlineaankopen kun je terugvinden in ons dossier daarover.

Ook vreemd is dat de betalingen blijken te zijn uitgevoerd op een rekeningnummer van een onlinebank in het Verenigd Koninkrijk.

Ben je ook slachtoffer?

Als je de bestelling hebt betaald met een kaart van Visa, MasterCard of American Express, kun je je geld langs die weg proberen terug te eisen. Die drie instanties beschikken daarvoor op hun website over een speciaal formulier.

Je kunt met je vragen ook altijd terecht bij de experts van onze adviesdienst.

BEL 02 542 34 34

Aarzel tot slot niet om de oplichterij te signaleren bij het meldpunt van de FOD Economie

User name

Deelnemen aan de discussie

Deelnemen door een vraag of reactie achter te laten

4 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/08/2020

Hetzelfde meegemaakt met spa-jaccuzi. Com .heb een besteld en betaald maar hoor niets meer website bestaat niet meer .ben serieus bedrogen en mijn geld kwijt weet niet wat er kan aan gedaan worden .dom geweest zeker.

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/09/2020
, Gereageerd:

Beste Roch, jammer dat je hiermee geconfronteerd bent ! Voor Belgische sites kan je gerust een klacht indienen via de Klachtenbox op onze site, ik geef je graag de link ernaartoe mee : https://www.test-aankoop.be/klagen . Ook voor bedrijven / webshops buiten België is dit mogelijk, je kan dit dan doen via de site van het ECC (Europees Centrum voor de Consument) via de link : https://www.eccbelgie.be/uw-rechten/klacht-indienen-bij-ecc . Als je abonnee bent kan je gerust hierover advies inwinnen bij onze advocaten, je kan hen bellen op het nummer 02/542.34.34 (elke werkdag tot 17u, vrijdag tot 16u).

Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

08/08/2020

10jaar geleden ook meegemaakt,intex marcheerde langs geen kanten,gelukkig was met Colruyt.direkt ons centen terug.

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/08/2020
, Gereageerd:

Hallo Stefaan, bedankt voor je getuigenis ! Fijn om te horen dat je toch nog terugbetaling verkregen hebt. Mvg, ^An

Community

Familie & vrije tijd

mobile

Gerelateerde discussies