Info

Stap over met ons: veelgestelde vragen 

08 december 2016
switch

08 december 2016
Met ons kun je overstappen naar een voordeliger tarief voor telecom, gas en elektriciteit. Een overzicht van de veelgestelde vragen over hoe je met ons overstapt.
Wat zijn de voordelen als ik met Test Aankoop overstap naar een andere leverancier of operator?

Met onze module om prijzen te vergelijken, steeds up-to-date dankzij onze experts, vind je het aanbod dat het best bij je past.
Ondervind je vervolgens problemen om het voorstel te begrijpen of om de verandering van leverancier uit te voeren, dan staat een team specialisten klaar om je stap voor stap te begeleiden.

Moet ik geabonneerd zijn om over te stappen met Test Aankoop?
Nee, iedereen kan met ons overstappen naar een andere energieleverancier of telecomoperator.
Naar welke operatoren kan ik overstappen met Test Aankoop?

Test Aankoop verleent geen exclusiviteit en behoudt zich het recht voor om soortgelijke partnerships af te sluiten met alle leveranciers die voldoen aan het lastenboek van Test Aankoop en die bereid zijn om een overeenkomst af te sluiten.

Maakt Test Aankoop winst op deze dienst?

Nee. De financiële bijdrage die betaald wordt de leveranciers heeft als doel om onze investeringen in infrastructuur en communicatiecampagnes voor deze dienstverlening te dekken, zodat er opnieuw kan worden geïnvesteerd in de ontwikkeling van soortgelijke initiatieven.

Deze bijdrage is identiek voor alle operatoren. Maar het bedrag kan variëren naargelang van het voorstel dat wordt onderschreven. 

Hoeveel bedraagt de financiële bijdrage van de operatoren?

Het bedrag van deze financiële compensatie is afhankelijk van het abonnement waarop je bent geabonneerd:

  • In telecom varieert het van € 5 (vaste telefonie) tot € 55 (abonnement met 4 Play met 3 gsm inbegrepen)
  • In energie is het € 18/meter.
 
Waarom veranderen van operator met Test Aankoop?

Of je nu een abonnement op Test Aankoop hebt of niet, iedereen kan veranderen van leverancier en profiteren van de expertise van Test Aankoop en de ondersteuning van onze energieafdeling. Voor vragen kun je contact met ons opnemen op 02 542 33 86 van maandag tot vrijdag van 9 tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Worden mijn persoonlijke gegevens beschermd?
Wij zijn onderworpen aan de Europese wetgeving inzake de bescherming van de persoonsgegevens. Raadpleeg ons privacy-beleid.
De opdracht van Test Aankoop

Test Aankoop is een vereniging die opkomt voor de belangen van de consument en wiens opdracht een absolute neutraliteit vereist. Onze publicaties bevatten geen reclame. Wij aanvaarden geen gratis producten, wij voeren geen tests uit op vraag van een fabrikant. Wij kiezen enkel gerenommeerde, competente laboratoria zonder enige binding met gelijk welk belang.

Wij aanvaarden geen subsidies of andere zaken van bedrijven om volledig onafhankelijk en onpartijdig te blijven bij de uitvoering van onze opdracht. Ook transparantie is een belangrijke waarde in onze ogen. 

Nog vragen?

Voor alle andere vragen, kun je telefonisch contact opnemen:

  • op het nummer 02 542 33 83 voor energie-advies
  • op het nummer 02 542 35 55 voor consumentenadvies 

Contacturen van maandag tot vrijdag van 9 uur tot 12u30 en van 13 uur tot 17 uur (vrijdag tot 16 uur).