• Home
  • Formulier reisproblemen

Probleem met een annulatie of verplaatsing van je reis?

Heb je geen correcte oplossing gekregen van de maatschappij in kwestie? Wij verdedigen je rechten.

6893 inschrijvingen

Inschrijvingen afgesloten

Het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.

Sinds begin juli hebben we meer dan 6900 aanvragen ontvangen, en daarvan hebben we ondertussen reeds 5000 volledige dossiers overgemaakt aan de touroperators en luchtvaartmaatschappijen waarover de klacht handelt.

Maatschappijen reageren verschillend

Ryanair is een van de maatschappijen waarover de meeste problemen werden gesignaleerd. Ondertussen hebben wij de Ierse luchtvaartmaatschappij reeds 1100 volledige dossiers overgemaakt die op dit ogenblik worden verwerkt. Ryanair heeft bovendien aanvaard met ons samen te werken om een snelle en effectieve oplossing te bieden voor de verschillende ingediende klachten die nog niet behandeld zijn.

Ook Brussels Airlines heeft zich snel bereid getoond om samen te werken. Op dit moment hebben wij hen reeds een 850-tal dossiers overgemaakt. Deze worden momenteel eveneens behandeld of werden reeds behandeld.

De samenwerking met TUI verloopt moeilijker. We tellen vandaag reeds meer dan 400 volledige dossiers maar TUI blijft hardleers. De maatschappij spreekt van misverstanden over de terugbetalingen en waardebonnen. Na een laatste poging om een akkoord te bereiken, hebben we TUI fly voor meer dan 400 geregistreerde dossiers in gebreke gesteld. Daarna zullen we een klacht indienen bij FOD Mobiliteit of bij de Geschillencommissie Reizen.

Verder zijn wij eveneens in contact met o.a. Air France, KLM, Transavia, Connections en Voyage Privé. Ook hier hopen wij de behandeling van de dossiers binnenkort te mogen aankondigen.

Heb je vragen over je reis?

Voortaan is het niet meer mogelijk om je klacht in te dienen via ons formulier. Indien je vragen hebt over je reis, kun je ons bellen op 0800 29 510 (maandag tot donderdag van 9 tot 18 uur, vrijdag van 9 tot 16.45 uur).

BEL 0800 29 510