Nieuws

Telecomoperatoren bieden op onze vraag opnieuw betere voorwaarden tijdens lockdown

02 november 2020

De coronacrisis heeft een grote impact op het mobiele en vaste internetverbruik. Zit je thuis met de kinderen, dan wil je graag een datavolume waarmee je voldoende kunt streamen, videobellen enzovoort. De voornaamste Belgische operatoren kwamen opnieuw tegemoet aan onze vraag om hun aanbod tijdelijk aan te passen en meer data ter beschikking te stellen.

Tijdens de vorige lockdownperiode boden quasi alle operatoren hun klanten bijzondere maatregelen aan. Nu we met zijn allen opnieuw voor een periode staan waarin we binnen moeten blijven, hebben we aangedrongen bij de grootste operatoren dat ze nogmaals hun voorwaarden versoepelen. Voorlopig hebben Proximus, Orange, VOO en Telenet gehoor gegeven aan die oproep. Hieronder vind je een overzicht van hun aangepast aanbod.

Scarlet
Onbeperkt internetvolume tot en met 13 december 2020.
Orange  Alle klanten met een mobiel abonnement krijgen per maand 5 GB extra data tot het einde van het jaar. 
Proximus

Onbeperkt internetvolume voor alle vaste internetabonnementen.

Gratis toegangscodes voor wifi aan leerlingen en studenten die thuis geen internet hebben.

Alle klanten met een mobiel abonnement die werken in de zorgsector krijgen 10 GB extra mobiele data.

Café-en restauranthouders kunnen een maand korting krijgen op producten die ze niet gebruiken.

Telenet 

Alle klanten met een vast internetabonnement krijgen extra volume tot het einde van het jaar. Als je bijvoorbeeld 1 GB hebt verbruikt, dan gaat er maar 500 MB van je inbegrepen datavolume af. Hetzelfde principe geldt voor als je buiten je inbegrepen datavolume gaat verder verbruiken.

Als je een abonnement met onbeperkt internet hebt (YUGO, WIGO en All-Internet), dan kun je van middernacht tot 17u (de daluren) onbeperkt surfen aan de normale snelheid. De daluren worden daarmee aangepast omdat ze normaal maar van middernacht tot 12u gelden.

VOO 

Onbeperkt internetvolume voor alle vaste internetklanten tot en met 31 december 2020.

Van 31 oktober tot 15 november gratis toegang tot de dienst TV Family Fun.

Op zoek naar een beter internetaanbod?

Via onze koopwijzer internettarieven vind je het internetaanbod dat is aangepast aan jouw budget.

 

Ga naar onze koopwijzer internettarieven

 

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

36 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/11/2020

Toen ik bij Telenet voor onbeperkt internet (WIGO) koos, was dit enkel voor de snelheid, nu kom ik te weten dat dit (snel?) normaal, SLECHTS van 0000u tot 1200u is, tijdelijk tot 1700u.
En die snelheid/traagheid deelt zich door al de in het gezin gebruikte toestellen. Welk gezin heeft slechts 1 toestel? Veel te duur voor wat het is.

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/10/2020

Kan de sluwe ontwikkelaar van de App mij sponsoren voor het aankopen van een smartphone die iOs 13.6 of hoger aankan aub?

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/10/2020

Bij installeren Corona Alert krijg ik boodschap iOS 13.6 of hoger noodzakelijk. Nochtans draait mijn iPhone op 14.0.1? Dat oudere OS'en niet ondersteunt worden begrijp ik, maar dat nieuwste OS niet ondersteunt wordt gaat er bij mij niet in. Wie maakt zulke rommel? En hoeveel koste dat weeral aan belastingsgeld?

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/10/2020
, Gereageerd:

Beste, het is een beslissing van Apple geweest om geen ondersteuning te bieden voor die app bij oudere toestellen. Maar het is inderdaad een spijtige zaak. ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/10/2020
, Gereageerd:

Ik volg u volledig, Roel. Het commercieel belang overstijgt nog maar eens dat van het algemeen welzijn...

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/10/2020

Ik krijg zonet een bericht van mijn vader dat de app niet werkt op zijn iPhone (iOS 12). Ongehoord dat oudere versies niet ondersteund worden, net voor de mensen die ze het meest nodig hebben en proberen digitaal te zijn! Hoeveel 70-plussers kennen jullie met de nieuwe iPhone?

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/10/2020
, Gereageerd:

Volledig mee eens, Cindy!

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/10/2020

Hoi. Alle functionaliteiten uitgezet. Ttz Wifi,bleutooth en locatie.
Vanaf 23.00 uur tot 09.00 uur. Batterij (-) 55 %.
Dus app werkte op de achtergrond. Appetje er afgezwierd.

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/10/2020
, Gereageerd:

Hallo Roger, bedankt voor je waardevolle getuigenis, ik heb je post alvast intern doorgegeven aan de betrokken dienst. Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/10/2020

Kunnen die app ook testen? Ik weet niet hoe ze de afstandsmeting filteren. Heb BLE scanner geïnstalleerd op Asus tablet. Een Huawei P20 Lite, en een Xiaomi Mi A3 op 0.5 meter. De Huawei ziet hij op 0.3m , de Xiaomi op 7.5m volgens de LE bluetooth afstandsbepaling. Fluctuerend tussen 0 en 20 meter.

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/10/2020

iK HEB EEN SAMSUNG GALAXY 5 MINI.
eN NATUURLIJK IS DE APP GEINSTALLEERD.

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/10/2020

Hallo.
Wanneer het vereiste opstaat ttz locatie, wifi en bleutooth, dan heeft mijn batterij 30% verbruikt op 3 uren 30 minuten. Dat is toch niet normaal?

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/10/2020
, Gereageerd:

Hallo Roger, de app gebruikt bluetooth en draait voortdurend op de achtergrond, het stroomverbruik kan per smartphone wat verschillen, maar we hebben dit jammer genoeg nog niet kunnen testen. Meer info over de corona app kan je in ons dossier terugvinden via de link https://bit.ly/3ieBxTK  . ^An  

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020

Mijn iPhone 5 is niet compatibel. Blijkbaar werkt het enkel bij de nieuwere gsm’s. Dan vraag ik me af het een zinvolle app is. Tenzij ik in een grote minderheid ben met een oudere gsm, maar dat denk ik niet

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020

Net geprobeerd te installeren op mijn Iphone 6, spijtig te lezen dat Apple de app pas toe laat vanaf versie 6s. Er zijn dus zeer veel Iphones uitgesloten van deze app. Opdat de coronalert app effectief zou zijn, is een hoog percentage gebruikers nodig. Op deze manier zal het niet lukken, Apple...

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020

veel besmettingen gebeuren ook omdat sommige besmette mensen geen symptomen hebben, dus ook niet getest zijn. Voor zulke gevallen is de app zinloos. Ik had méér vertrouwen in het opleiden van honden die de ziekte detecteerden, de kost zal misschien te hoog geweest zijn.....

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020

Mijn vrouw is eveneens bezitter van een niet eens zo oude iPhone 6 en kan de app dus niet installeren. Zodoende wordt het wel een exclusief clubje. Misschien nuttig dat Test Aankoop toch reageert bij de app ontwikkelaars en/of bij Apple.

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/10/2020
, Gereageerd:

Beste Robert, jammer genoeg kan die app inderdaad niet geïnstalleerd worden op oudere iPhones. Dat laatste is een beslissing van Apple om voor oudere toestellen geen ondersteuning te bieden, daar hebben de ontwikkelaars van de app geen invloed op. Ik heb je post alvast intern doorgegeven aan de betrokken dienst. ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020

app enkel te downloaden met IOS 13.6. Oudere toestellen die nog zeer goed functioneren, IOS 12.4.8 , kunnen deze app niet installeren. Een deel van de mensen wordt dus uitgesloten voor het project of ze moeten meedoen met de wegwerpmaatschappij

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020

Gelieve duidelijk te maken dat oude iPhones ttz iPhone 6 en ouder de app NIET kunnen gebruiken omdat zij hun iOS niet kunnen upgraden. Er is minimum iOS 13.6 nodig en de genoemde iPhones kunnen die niet draaien.
Hierdoor vallen vast en zeker heel wat mensen uit de boot.

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/10/2020
, Gereageerd:

Hallo Tom, de corona app werkt op de meeste smartphones, maar iPhone bezitters moeten inderdaad tenminste besturingssysteem iOS 13.5 (vanaf iPhone 6s) hebben. Meer info hieromtrent kan je vinden in ons dossier via volgende link: https://bit.ly/3ieBxTK  . Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020
, Gereageerd:

Bedankt; zeer nuttige info.

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020

Een goed initiatief, ga de app zeker installeren

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/09/2020

Ik neem aan dat de app veilig is enz. maar of hij iets reëels oplevert? Alleen al het feit dat alles vrijwillig is betekent dus dat ik gerust uren in de trein met mijn app naast een superverspreider of zo kan zitten zonder dat de app iets opvangt. Zelfs het inbrengen van de code is facultatief. Is er ergens een deugedlijk wetenschappelijk rapport van dit soort app in die omstandigheden waar ook ter wereld dat aantoont dat dit iets opbrengt?
Naar mijn gevoel is dit de zoveelste manier van onze onbekwame overheid om met onze voeten te spelen, zoals ze dat gedaan heeft met de mondmaskersaga (die uiteindelijk die 12 miljoen waardeloze vodjes opleverde), met dat geleuter over tracing die nooit werkt, met die misplaatste versoepelingen. Enz. En, meer recent, door gewoon op haar gat te blijven zitten.
Mijn dochter woont in Australië. Daar gaat het even anders.
Ik heb thuis een inwonende 98-jarige moeder. Ik zal haar een app cadeau doen. Bah.

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/10/2020
, Gereageerd:

Ik heb hetzelfde gevoel dat dit een waardeloze app is en de zoveelste blunder waar ze ons zand mee in de ogen proberen te strooien. Ik ben het zo moe dat de overheid ons als kleuters behandelt en voorliegt om hun hachje te redden

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/09/2020

De app is zowieso letterlijk blind. Die kan niet zien dat ik bv een uur in de auto zat met een vriendin, waarbij zij constant een chirurgisch masker draagt, ik (als voorzichtige diabeet) een FPP2-masker. Zo kan je toch ook een vals alarm krijgen ?
En wat is "in de buurt" ? Ik kan een hele nacht vlak naast mijn buurvrouw slapen.
Alleen staat er dan wel een muur tussen...

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020
, Gereageerd:

Dat is geen vals alarm. Je bent dan wel degelijk in “aanraking” geweest maar in jouw scenario dan wel 1 met een laag risico.

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/11/2020
, Gereageerd:

Ik heb een melding gekregen dat ik op zondag 1 november een laag risico contact gehad heb. Heel gek daar ik die dag niet uit mijn huis ben geweest!!!!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/11/2020
, Gereageerd:

Ik denk dat je dit bericht verkeerd formuleert. Je heb op 1 november de melding gekregen dat je een blootstelling hebt gehad. Dat kan perfect een werk geleden zijn, maar je contact is nu pas positief getest en heeft dat ook gemeld op de app. Dat neemt niet weg dat hij bij het contact met jou reeds besmet en dus verspreider was.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/09/2020
, Gereageerd:

Heel juist. Geen fluit waard, denk ik. Tot bewijs van het tegendeel. Maar ik verwacht niet dat we daar ooit iets zullen van horen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

29/09/2020

Ik heb je bericht gelezen en ben van plan dit app te installeren.
Mag ik vermelden aan andere personen dat jullie deze app positief hebben beoordeeld ?

Meld je aan om toegang te krijgen.

01/10/2020
, Gereageerd:

Beste José, uiteraard kan je ons vermelden ! We doen er zelf ook alles aan om dit naar de consumenten toe te communiceren zodat zij er ook van op de hoogte zijn dat de corona app wel degelijk veilig is. Via volgende link kan je gerust ons dossier hieromtrent raadplegen : https://www.test-aankoop.be/familie-prive/coronavirus/nieuws/app-coronalert . Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/05/2020

Pff smartphone, virus ,promo ,zakelijk. phising, ... .Ik zie door het bos te bomen niet meer en zou wel nood hebben aan een bezoek van een deskundige. Iemand die zich geroepen voelt om verscheidene zaken te gelijk op te lossen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/04/2020

Betaal reeds enkele maanden dubbel bij verschillende providers waarvan enkel mijn TV werkt op de smartcard die ik reeds gebruikte. Uit frustratie heb ik reeds 2 smartphones vernietigd en en de SIM card werkt zelfs niet in een ouder toestel waar ik een oplaadkaart gebruik, die zeer snel op gebruikt is bij de hulpdiensten. Aangezien mijn verstand beperkt is om deze diensten te gebruiken. Ben ik terug bij pen en papier beland. Hoop dan ook wat ze er moeten met aanvangen en nodige actie ondernemen en bedoel ik dan niet mee "ze weer een rekening sturen".

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/04/2020
, Gereageerd:

Hallo Jurgen, bij welke providers ben je dan? Kan je ons wat meer uitleg verschaffen over wat er precies fout loopt ? En hebben ze dan intussen al gereageerd ? 

Community

Communicatie & multimedia

community

Gerelateerde discussies