Nieuws

VOO verhoogt opnieuw zijn tarieven bij de start van de zomervakantie

05 juni 2018
4 play voo

05 juni 2018
Vanaf 1 juli zullen alle abonnementen en all-in-bundels bij VOO duurder worden, behalve ONE, de laatst gelanceerde all-in-bundel. Door een verhoging van 1 tot 2 euro per maand ga je mogelijk de overstap naar een duurdere bundel overwegen. Is dat in je belang? Dat hangt ervan af.

Voo verhoogt opnieuw tarieven

Het is op zich geen grote verrassing dat de 4-play-bundel niet duurder wordt. Dat is een strategie die telecomoperatoren vaker gebruiken: het tarief van de duurste bundel behouden, maar alle andere tarieven verhogen. Op die manier verkleint het prijsverschil en hoopt de operator dat je sneller geneigd bent om over te stappen naar een duurdere bundel. Op termijn is dat voordelig voor de operator, want statistieken tonen aan dat klanten die een all-in-bundel hebben niet snel meer van operator veranderen.

Ligt het aan de auteursrechten?

Operatoren vinden altijd wel een manier om hun tariefverhogingen te rechtvaardigen. Naast de gebruikelijke oorzaken voor een tariefverhoging, zoals investeringen in het netwerk voor een betere televisie- en netwerkervaring, zijn volgens VOO deze keer ook de verhoging van de auteursrechten de oorzaak. Dat kan. Bij het kabelabonnement zien we dat er naar aanleiding van de verhoogde auteursrechten ook een tariefverhoging wordt doorgevoerd (€ 0,75 per maand). De vraag is dan waarom ook bundels zonder digitale televisie plots tot € 2 duurder worden.

Er zijn goedkopere operatoren

Of je nu enkel internet wenst, 2-play (tv en internet), 3-play (tv, internet en mobiele telefonie) of 4-play (tv, internet, mobiele én vaste telefonie), we vonden telkens minstens één goedkopere operator.

Wil je veranderen van operator? Bekijk dan onze adviezen en tabellen op de volgende pagina.

Beperkte roaming en duurdere communicatie

Let op dat je je gebruikslimiet niet overschrijdt wanneer je op vakantie bent in het buitenland en ter plaatse af en toe wilt bellen, sms’en of surfen. VOO heeft namelijk – opnieuw – een verzoek ingediend bij de Belgische telecomregulator BIPT om niet volledig te moeten voldoen aan de Europese regelgeving omtrent roaming die bepaalt dat je verbruik in andere landen van de EU evenveel kost als in België.

Vorig jaar was je als VOO-klant beperkt tot 60 minuten bellen, 60 sms’jes en 200MB aan mobiele gegevens per maand. Als de telecomregulator net als vorig jaar akkoord gaat, zal dus ook dit jaar dezelfde gebruikslimiet gelden. Elke comunnicatie nadat de limiet is overschreden zal je extra worden aangerekend.

En dat zal een gepeperde rekening zijn! Want naast de tarieven voor de bundels verhoogt VOO ook de tarieven voor internationaal dataverkeer, ook voor de buurlanden. Alle details omtrent die tariefverhogingen vind je hier.

Ga je niet akkoord met de tariefverhogingen? Aarzel niet om over te stappen!

Wanneer je operator zijn tarieven aanpast, heb je het recht om gratis over te stappen naar de concurrentie tot de eerste dag van de maand die volgt op de maand waarin het nieuwe tarief van kracht is. Concreet heb je tot en met woensdag 1 augustus om zonder enige kost je abonnement bij VOO op te zeggen en naar een andere operator over te stappen.

Wil je de ideale leverancier vinden voor jou en je familie ? Surf dan nu naar onze onlinekoopwijzer en ontdek voor welk abonnement je het best kiest.

Ga naar onze koopwijzer voor telecomtarieven