Nieuws

United Telecom en Ello Mobile overgenomen: voor klanten verandert er niets

Vorige week bereikte ons het nieuws dat de kleine telecomoperator United Telecom en mobiele provider Ello Mobile failliet zijn. Een aantal van hun klanten ondervond sinds kort ook hinder aan hun internetverbinding. Er was veel onduidelijkheid over de toekomst voor klanten. Wij brengen je het laatste nieuws. 

Redactie:
12 februari 2025
vrouw met rekeningen van telecomoperator achter laptop

Nadat telecomoperator United Telecom en mobiele operator Ello Mobile failliet zijn verklaard, werd het faillissement overgedragen aan een curator die fungeert als contactpersoon. Wij probeerden contact met hen op te nemen om antwoorden te krijgen. 

Wat gebeurt er met het klantenbestand? 

Hoeveel klanten er precies getroffen zijn, is niet bekend. Het gaat hier om relatief kleine telecomspelers waarvan helemaal niet geweten is hoe groot hun klantenportefeuille al dan niet was.

Toen wij contact probeerden op te nemen met de curator die het faillissement heeft overgenomen, werden wij doorverwezen naar Channel Holding uit Rotterdam. Volgens de holding zullen de bestaande contracten gewoon verdergezet worden en gaan de betrokken klanten de komende dagen meer informatie ontvangen.

Wij vonden deze verkregen informatie te beperkt, en adviseerden getroffen klanten om de overstap naar een andere provider te maken als zij dat wilden. 

UPDATE: Eind vorige week ontving Channel Holding de bevestiging van de curator dat ze het klantenbestand van United Telecom en Ello Mobile konden overnemen. Alle klanten ontvingen op vrijdag 7 februari een mail met diezelfde aankondiging en de nieuwe contactgegevens. De providers hebben de website ook aangepast en voortaan start United Mobile B.V. met de levering van internet thuis en mobiele diensten in België. 

Ook het caritatieve aanbod van Ello Mobile blijft bestaan. Klanten kunnen een gsm-abonnement nemen en daarmee een goed doel naar keuze ondersteunen. 

Wat kun je doen als huidige klant van United Telecom of Ello Mobile? 

Er is ons bevestigd dat alle contracten aan dezelfde voorwaarden blijven doorlopen. Indien je als klant geen problemen ondervindt en tevreden bent, kun je gewoon verder blijven genieten van de dienstverlening. 

Ben je op zoek naar een abonnement dat beter is afgestemd op jouw behoeften? Dan kun je te allen tijde gebruik maken van onze vergelijker om tarieven te vergelijken en de beste telecomoperator te vinden die bij jouw voorkeur aansluit. 

Vergelijk telecomoperatoren

Heb je nog vragen over deze overname of over telecomdiensten in het algemeen? Dan kun je contact opnemen met onze ledendienst op het telefoonnummer 02 542 32 32.

Bel 02 542 32 32

Aanbevolen voor jou

Ontvang onze nieuwsbrief en blijf steeds op de hoogte!

Registreer je