Nieuws

Orange zet zijn dieren op stal en pakt uit met een vernieuwd mobiel aanbod

10 maart 2020

Telecomoperator Orange was de laatste jaren bekend om zijn mobiele abonnementsformules Dolfijn, Koala en Arend, maar heeft nu besloten om zijn dierentuin te sluiten en zijn mobiel aanbod te beperken tot vier formules onder de naam Go. Opvallend is dat alle Go-abonnementen meer mobiele data voorzien. Alle details over de verschillende abonnementen vind je hieronder. 

In plaats van de dieren komen er 4 Go-mobiele abonnementen; Go Light, Go Plus, Go Intense en Go Unlimited. Go Light is de opvolger van het Kolibrie-abonnement met 90 belminuten, onbeperkt sms’en maar wel 500 MB in plaats van 100 MB. De prijs voor het abonnement gaat wel van € 8 naar € 10 per maand.

Het Koala-abonnement voor € 20 per maand wordt vervangen door Go Plus en krijgt naast onbeperkt bellen en sms’en er 1 GB data bij, dus in totaal 5 GB per maand. Go Intense is de opvolger van het Cheetah-abonnement. De prijs per maand blijft € 30, maar het inbegrepen volume mobiele data stijgt van 8 GB naar 15 GB. Daarnaast kun je met dit abonnement ook onbeperkt bellen en sms’en.

Go Unlimited tot slot vervangt het Arend-abonnement. Daarmee kun je onbeperkt bellen, sms’en en surfen. Met het Arend-abonnement was je snelheid beperkt tot 512 Kbps zodra je een surfvolume van 20 GB had bereikt, met Go Unlimited wordt die limiet op 30 GB gelegd. Het is meteen duidelijk dat Orange voor alle nieuwe abonnementen een belangrijke toename in het datavolume voorziet.

Concurrentie verhogen op bundels

Orange is al sinds zijn intrede in 2017 met zijn LOVE-bundels de belangrijkste uitdager van telecomgiganten Telenet en Proximus in ons land. Het nieuwe mobiele aanbod moet Orange is staat stellen die concurrentie nog verder op te voeren. Uit enkele tariefvergelijkingen blijkt alvast dat er veel potentieel is om hierin te slagen. Stel dat je een all-in-bundel (tv, internet, vaste en mobiele telefonie) wilt voor je gezin met drie gezinsleden die onbeperkt willen kunnen bellen, sms’en en minimum over minimum 5GB mobiele data beschikken.

Bij Telenet kom je dan uit bij Wigo 25 GB aan € 126,31 per maand. De 25 GB mobiele data die inbegrepen is in dit abonnement moeten verdeeld worden onder het aantal simkaarten die het gezin heeft gekozen. Bij Proximus kom je dan uit bij Tuttimus 15 GB met twee bijkomende Mobilus M en daarvoor betaal je € 151,47 per maand. Met de nieuwe mobiele abonnementen van Orange zal de ideale combinatie voor dit gezin Love Trio Go Plus met 2 extra Go Plus abonnementen € 119 per maand bedragen. Daarmee is Orange 6 % goedkoper dan Telenet en maar liefst 27 % goedkoper dan Proximus.

Cordcutters zijn ook goedkoper af

Uit de Digimeter-resultaten van 2019 bleek dat 15% van de 25-34 jarige Vlamingen kunnen beschouwd worden als cordcutter. Zij kijken met andere woorden niet meer naar klassieke kabeltelevisie, maar abonneren zich op Netflix en andere streamingplatformen. Deze doelgroep beschikt graag over een onbeperkte internetaanbieding zowel vast als mobiel en daar speelt Orange goed op in. Neem bijvoorbeeld een koppel dat een onbeperkte internetaanbieding met twee onbeperkte mobiele abonnementen wilt.

Bij Proximus kunnen ze dan terecht voor een Internet Maxi abonnement gecombineerd met twee Mobilus XL Unlimited abonnementen, goed voor € 135,97 per maand. Bij Telenet zouden zij dan een All-Internet abonnement met twee Kong Unlimited abonnementen nemen, goed voor € 141,60 per maand. Bij Orange komen ze er echter vanaf voor € 96 per maand. Bovendien ligt de limiet voor je surfvolume het hoogst bij Orange, namelijk op 30 GB. Bij Telenet wordt je snelheid al teruggeschroefd vanaf 25 GB en bij Proximus vanaf 20 GB verbruikt surfvolume. Orange is daarmee bijna 42 % goedkoper dan Proximus en 47,5 % goedkoper dan Telenet.

Heb je nog geen behoefte om afscheid te nemen van klassiek tv-kijken, neem dan gerust een kijkje in onze Koopwijzer telecomtarieven en bekijk of ook jij voordeel kunt halen uit de nieuwe tarieven van Orange.

Koopwijzer telecomtarieven

Bestaande klanten

Wil je als bestaande Orange klant ook profiteren van de nieuwe abonnementen, dan kun je dat eenvoudig doen via www.orange.be, via de MyOrange-app, door te bellen naar de Orange klantendienst of door je tot een Orange-shop te begeven. Indien je zelf geen actie onderneemt, blijft alles bij het oude en blijf je dus verder bellen, sms’en en surfen met jouw Dolfijn-, Koala- of Arend-abonnement.
Community

Telecom

Gerelateerde discussies