Klant bij Proximus? Hou je facturen in de gaten!

De afgelopen maanden zagen we op het platform van onze Klachtenbox tientallen klachten passeren van consumenten die zich erover verontwaardigen dat er op hun telefoonafrekening € 4,95, € 9,95 of zelfs € 19,95 afging voor "diensten van een derde partij". In de overgrote meerderheid van de gevallen betrof het klanten van Proximus. De derden in kwestie waren vooral Veedz, Wister en Demon games. Dikwijls volstaat een simpele klik op een link of een video om de dienst te activeren.
Controleer systematisch elke factuur
Sommige consumenten hebben die onterechte afhoudingen pas na meer dan een jaar gemerkt. Inmiddels was hen makkelijk meer dan € 100 afhandig gemaakt.
Daarom één goede raad: controleer systematisch elke telecomfactuur die je ontvangt. Als er iets abnormaals aan de hand is, zie je het dan meteen.
Eis je geld terug
Ben jij ook het slachtoffer van die praktijken? Betwist je facturen dan onmiddellijk bij je telecomprovider. Als je extra gewicht in de schaal wilt leggen, kun je dat doen via het platform van onze Klachtenbox.
Proximus reageert meestal op de klachten die langs die weg worden geformuleerd. Volgens de huidige stand van zaken doet de provider daar gemiddeld acht dagen over.
Wij van onze kant beloven om Proximus over deze vele klachten te interpelleren..