Nieuws

Klant bij Proximus? Hou je facturen in de gaten!

08 oktober 2020
klachten proximus diensten derden

Het regent klachten van consumenten die plots vaststellen dat hun telecomprovider, met Proximus op kop, maand na maand tot € 20 aanrekent voor een abonnement voor een "dienst van een derde partij" aan wie ze niets hebben gevraagd. Overkwam het je ook? Wij kunnen je helpen om je geld terug te eisen.

De afgelopen maanden zagen we op het platform van onze Klachtenbox tientallen klachten passeren van consumenten die zich erover verontwaardigen dat er op hun telefoonafrekening € 4,95, € 9,95 of zelfs € 19,95 afging voor "diensten van een derde partij". In de overgrote meerderheid van de gevallen betrof het klanten van Proximus. De derden in kwestie waren vooral Veedz, Wister en Demon games. Dikwijls volstaat een simpele klik op een link of een video om de dienst te activeren. 

Controleer systematisch elke factuur

Sommige consumenten hebben die onterechte afhoudingen pas na meer dan een jaar gemerkt. Inmiddels was hen makkelijk meer dan € 100 afhandig gemaakt.

Daarom één goede raad: controleer systematisch elke telecomfactuur die je ontvangt. Als er iets abnormaals aan de hand is, zie je het dan meteen.

Eis je geld terug

Ben jij ook het slachtoffer van die praktijken? Betwist je facturen dan onmiddellijk bij je telecomprovider. Als je extra gewicht in de schaal wilt leggen, kun je dat doen via het platform van onze Klachtenbox.

Proximus reageert meestal op de klachten die langs die weg worden geformuleerd. Volgens de huidige stand van zaken doet de provider daar gemiddeld acht dagen over.

NAAR ONZE KLACHTENBOX

Wij van onze kant beloven om Proximus over deze vele klachten te interpelleren..

 

 
User name

Deelnemen aan de discussie

Deelnemen door een vraag of reactie achter te laten

8 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/10/2020

Proximus opgebeld en zij hebben " service GP36/Cloudvideos - Wister " stopgezet en dadelijk een bericht met bevestiging doorgestuurd. Nadien klacht ingediend voor 3 + 2 maal € 4,99 onterecht aan te rekenen. Wacht op nieuws sinds 10/10/2020.

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/10/2020
, Gereageerd:

Beste Jean, dit is inderdaad niet ok, goed voor jou dat Proximus dit heeft stopgezet maar uiteindelijk hebben ze je toch wel kosten aangerekend voor diensten die je niet gevraagd hebt. Twijfel dus niet om eventueel via onze site klacht in te dienen (of bij de Ethische Commissie voor de Telecommunicatie), raadpleeg gerust ons dossier via volgende link: https://www.test-aankoop.be/hightech/telecom/dossier/sms-diensten . Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/10/2020

Wij zijn zelf jaren klant geweest bij Proximus. Tot ik op zeker moment mijn facturen eens ging bekijken. Bleek dat er al meer dan een jaar maandelijks 20€ en om de drie maanden 25€ van ons rekening afging voor ene Wister. Een of ander lounch bedrijf in Franrijk dat Proximus klanten in de val lokt via onschuldig uitziende links. Ik kende Wister niet en heb daar nooit enig contact of contract mee gehad.Proximus kende Wister maar wilde niets voor ons doen. Ik had de indruk dat Proximus onder één hoedje speelt met die lounche dienstverleners (ik weet nog steeds niet welke diensten). Uiteindelijk zijn wij allemaal thuis en met alle diensten weg gegaan bij Proximus en hebben zelfs onze mobiele telefoonnummers veranderd. Vertrouwen in Promimus is uzelf in het zak zetten. Voor mij nooit meer Proximus.

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/10/2020
, Gereageerd:

Hallo Guido, bedankt om je ervaringen met ons te delen en jammer dat je hiermee geconfronteerd werd. Twijfel ook niet om via onze koopwijzer op zoek te gaan naar een andere provider, je hebt enkel een recente factuur nodig :) Link: http://bit.ly/2uNSIIx . Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/10/2020

Beste,
Zopas mijn factuur bekeken en ook de kosten aan derden besproken met Proximus. Eerst wou men niets veranderen aan die kosten tot ik zei dat ik jullie bericht had gelezen en dat er al een aanzienlijk klachtenbundel was opgemaakt hierover. Uiteindelijk besloot de operator om dit onmiddellijk te crediteren.
Iedereen probeert inderdaad het onderste uit de kan te halen.
Dit is heel eenvoudig te vermijden door bij "instellingen", bepaalde nummers te blokkeren en dat is gratis. Zo kan je de betalende groepen blokkeren maar ook betalende SMS'en of betalende sites. Zo ben je al meer zeker dat zo zaken niet aangerekend kunnen worden en zou het minder klachten kunnen regenen. De helpdesk van de facturatiedienst heeft me dit niet aangegeven maar het blokkeren vond ik terug op een andere site.
Beter voorkomen dan genezen, hé!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/10/2020
, Gereageerd:

Hoe doe je dat nakijken .... wat zoek ik dan .... en hoe/waar moet ik reageren ???

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/10/2020
, Gereageerd:

Beste Raymond, meer info hierover vind je in ons dossier via volgende link: https://www.test-aankoop.be/hightech/telecom/dossier/sms-diensten . Mocht je nog bijkomende vragen hebben twijfel dan niet om ons te contacteren op het nummer 02 542 32 32, we helpen je graag verder. Je kan ons uiteraard ook een mail sturen via het contactformulier op onze website ;-) Mvg, ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

12/10/2020
, Gereageerd:

Beste Rika, bedankt om je ervaringen met ons te delen. Goed dat dit probleem voor jou van de baan is. ^An

Community

Telecom

Gerelateerde discussies