Voeding en gezondheid onder de loep van logo TA
Nieuws

Onze acties leveren € 8250 op ten voordele van Rode Neuzen Dag

02 december 2016
Rode Neuzen Dag

02 december 2016
Test-Aankoop is een organisatie met een hart, en om die reden steunen wij de Rode Neuzen Dag 2016. Dankzij de opbrengst van verschillende interne initiatieven kunnen wij een cheque van € 8250 overhandigen aan deze campagne, die tot doel heeft psychische problemen bij jongeren bespreekbaar te maken en geld in te zamelen voor een betere opvang.

Op 22 november stond zo’n beetje alles binnen Test-Aankoop in het teken van de Rode Neuzen Dag, want wij dragen dit initiatief een warm hart toe.

De telefoon stond de ganse dag roodgloeiend, omdat we hadden aangekondigd dat we die dag per vraag aan ons contactcenter € 1 aan het initiatief zouden schenken. In totaal gaven we op die manier maar liefst 2500 gratis adviezen, en bovendien was het bijzonder hartverwarmend om zo talrijk van de sympathiserende consumenten te horen.

Daarnaast organiseerde het personeel nog allerlei acties. Ze verkochten rode neuzen, er werden ontbijtjes, hotdogs en dessertjes verkocht aan de collega’s en ze organiseerden een veiling.

Dankzij dit alles zijn wij in staat om uiteindelijk een bedrag van maar liefst € 8250 over te maken aan de Rode Neuzen Dag. Het is duidelijk waar wat de slogan van de Rode Neuzen Dag aangeeft: “Het scheelt als je deelt!”

Met dit bedrag kunnen we hopelijk een steentje bijdragen aan het realiseren van de doelstelling van de campagne: psychische problemen bij jongeren bespreekbaar maken en het realiseren van een betere opvang van jongeren met problemen.

Uit onderzoek blijkt immers dat er in Vlaanderen bij jongeren een grote behoefte bestaat aan psychologische hulp. Maar liefst 1 op 5 jongeren kampt met psychische problemen. Veel jongeren verbergen dus meer dan men denkt…

 De opbrengst van de acties van Test-Aankoop ten voordele van Rode Neuzen Dag 2016: € 8250


Afdrukken Versturen via e-mail