Ik heb in een ander forum volgende tekst/quotering gevonden "Overigens ... art. 10/1 op de Conventie van de rechten van de mens zegt duidelijk. Het mag als niet geschreven beschouwd worden, elke vermelding die het houden van een dier in een woning verbiedt voorzover het een gezelschapsdier betreft. Staatsblad Augustus 1970" Mag ik van een kenner misschien een link naar dat art. 10/1 van de Conventie van de rechten van de mens krijgen. Ik heb reeds Gegoogled, maar geraak er niet uit. Misschien ook een link naar Staatsblad van Augustus 1970 waar er zgz. over dat onderwerp iets zou te vinden zijn. Het is nl. zo zoals velen weten dat nog steeds in 95% van de huurcontracten staat "het houden van dieren is niet toegelaten". Een of meer katten houden word soms oogluikend toegelaten, maar het vermelden beperkt toch je kansen aanzienlijk. Als men op zoek is naar een betaalbare huurwoning zit men aldus met een bijkomend probleem. Mijn bedoeling is om gewoon een dergelijk contract te tekenen, met de bedoeling van: we zien dan later wel. Anders is het gewoon onbegonnen werk om een huurwoning te vinden.