Persbericht

Testaankoop vernieuwt: een nieuwe look, nieuwe gezichten

02 december 2022
testaankoop

Voor een organisatie als Testaankoop, die 65 jaar bestaat, is communicatie een essentiële en dagdagelijkse bezigheid. Wie mee wil zijn, moet zich echter voortdurend aanpassen. Recent zijn onze kanalen in een nieuw kleedje gestoken, maar er vallen ook belangrijke veranderingen op te tekenen wat betreft het diensten- en productaanbod van de organisatie.  Ook het communicatieteam van Testaankoop is in volle ontwikkeling met de komst van twee nieuwe woordvoerders.  Nederlandstalig woordvoerder Simon November verlaat eind december de organisatie en wordt opgevolgd door Laura Clays, die sinds mei 2022 actief is binnen de consumentenorganisatie.

Testaankoop in een nieuw kleedje!
Ook al blijft de naam dezelfde en is Testaankoop meer dan ooit één van de bekendste merken in België (top 10 in de lijst van erkende organisaties en merken in België), zullen sommigen al gemerkt hebben dat de organisatie die haar 65ste verjaardag viert en daarmee even oud - of jong - is als de Europese Unie, recent een makeover onderging.

Na lang intern beraad heeft Testaankoop gekozen voor nieuwe kleuren, een nieuwe branding en een nieuw logo.  Een nieuw logo dat de ambitie uitstraalt om nieuwe uitdagingen aan te gaan en nieuwe verwachtingen in te lossen, en dan vooral die van haar 330.000 leden.

Dit alles gaat gepaard met nieuwe diensten en producten die zich aankondigen voor 2023, waardoor de organisatie (nog) relevanter zal worden, dichter bij de consument zal komen te staan en beter zal kunnen inspelen op nieuwe, met name digitale, verwachtingen.

Nieuw kleedje, maar ook nieuwe gezichten ...
En omdat veranderingen efficiënt moeten worden aangepakt, worden ook de teams voortdurend vernieuwd.  Zo heeft Simon November, het gezicht van de organisatie in het Nederlandstalig landsgedeelte, besloten de organisatie eind 2022 te verlaten en het woordvoerderschap over te dragen aan Laura Clays. Testaankoop bedankt Simon voor zijn inzet en nauwgezet communicatiebeheer, maar ook de opvolging van enkele belangrijke dossiers in de afgelopen 8 jaar.

Laura Clays is sinds mei 2022 werkzaam in de afdeling Public Affairs and Media Relations (PAM), als woordvoerster maar vooral als een van de drijvende krachten van het nieuwe Test Talks-project waarvoor u overigens terecht kan op het YouTube-kanaal van Testaankoop.

Sinds kort is ook Lisa Mailleux, Franstalig Campaign officer, het departement komen versterken en zal ter ondersteuning van Julie Frère, woordvoerster sinds bijna 9 jaar, mee de aanwezigheid in de Franstalige media verzekeren.

Jean-Philippe Ducart, manager Public Affairs and Media Relations, is tevreden met al deze veranderingen. “Voor een organisatie die al 65 jaar bestaat, is het belangrijk zich aan te passen aan veranderingen, zowel qua inhoud als qua vorm. Een nieuwe look, nieuwe gezichten, nieuwe perspectieven, en dit allemaal om onze 330.000 leden, die ons elke dag de middelen geven om onze missie te volbrengen, te informeren, te verdedigen en te vertegenwoordigen.”

De nieuwe structuur van het communicatieteam van Testaankoop:

Jean-Philippe Ducart - Manager Public Affairs and Media Relations
E-mail : jpducart@test-achats.be
Tel. : 0496.57.13.45
Twitter : @MrConso

Laura Clays - Nederlandstalig Woordvoerster
E-mail : laura.clays@test-aankoop.be
Tel. : 0485.90.84.70
Twitter: @laura_clays

Julie Frère - Franstalig Woordvoerster
E-mail : jfrere@test-achats.be
Tel. : 0495.52.82.35
Twitter : @JulieTestAchats

Lisa Mailleux - Franstalig Campaign Officer en woordvoerster
E-mail : lisa.mailleux@test-achats.be
Tel. : 0484.77.53.80

Jens Van Herp - Nederlandstalig Campaign Officer
E-mail : jvanherp@test-aankoop.be
Tel. : 0479.33.63.03

Nico Lepoutre - Nederlandstalig Management assistant
E-mail: nlepoutre@test-aankoop.be
Tel: 02.790.41.08

Veronica Taibbi – Franstalig Management assistant
E-mail : veronica.taibbi@test-achats.be
Tel. : 02.542.33.28

Toegang pers

Om als journalist toegang te krijgen tot alle inhoud, vragen wij u ons een email te sturen.