Persbericht

De duivelse DeVillage

27 juni 2014

27 juni 2014

De kwalificatiematchen zijn achter de rug en de eerste Belgische supporters keren terug naar huis, fier op de drie overwinningen. Minder tevreden waren ze over de desastreuze omstandigheden op de camping waar zij logeerden: DeVillage. Test-Aankoop verzamelt de dossiers van deze supporters en zal schadevergoeding eisen van de organisator.

Schandalige omstandigheden

  Test-Aankoop volgt van nabij het dossier van de camping DeVillage waar de Belgische supporters werden getrakteerd op allesbehalve luxueuze infrastructuur. De consumentenorganisatie stuurde er een medewerker langs van zijn Braziliaanse zusterorganisatie ter plaatse (Proteste). Supporters werden geconfronteerd met een gebrek aan douches, zelfs nog zonder warm water, vieze toiletten, kapotte wasbakken, geen wifi om in contact te blijven met het thuisfront, geen elektriciteit, een ontbijt zonder koffie, een privé-strand dat helemaal niet zo afgeschermd bleek te zijn, enz. Blijkbaar is de situatie ter plaatse nog steeds niet verbeterd. Verschillende mensen kozen  voor een alternatief (bv. hotel), maar de organisatie wil hen hiervoor doen betalen! 

Vraag een schadevergoeding

Test-Aankoop raadt de mensen aan om in de maand van hun terugkeer een klacht en aanvraag tot schadevergoeding te sturen aan Sun Reizen, Pachecolaan 34, 1000 Brussel, met een kopie aan de Belgische Voetbalbond. Vervolgens het volledige dossier naar Test-Aankoop sturen met alle foto’s, video’s, klachtenformulier, getuigenissen, … die kunnen verzameld worden. Test-Aankoop verzamelt alle dossiers en zal dan een vergoeding eisen van Sun Reizen. Alle vragen terzake kunnen ook aan de consumentenorganisatie gesteld worden op het nummer 02 542 32 00. 

En voor diegenen die ter plaatse blijven ?

 Test-Aankoop herhaalt zijn tips voor de supporters ter plaatse: 

Onderteken ter plekke zeker geen document waarin u verklaart akkoord te gaan met de aangeboden compensatie, of aanvaard ze "onder voorbehoud". 
Probeer zo veel mogelijk bewijsmateriaal te verzamelen van de problemen: video, foto's, verklaringen van medereizigers,… 
Essentieel: stel een document op met alle klachten die u hebt en laat dat ondertekenen door een vertegenwoordiger van de reisorganisatie op de camping zelf. In principe moet een touroperator trouwens beschikken over een klachtenformulier dat men u op uw eerste verzoek moet overhandigen.

 

Toegang pers

Om als journalist toegang te krijgen tot alle inhoud, vragen wij u ons een e-mail te sturen.