Nieuws

Jullie contacteerden ons 403 900 keer afgelopen jaar

08 maart 2018

08 maart 2018
Onze dienst individuele hulp is hét aanspreekpunt om informatie op maat te krijgen over een bepaald product of dienst, om oplossing te vinden voor een probleem of een klacht in te dienen. We maken de balans op van 2017.

In 2017 contacteerden jullie onze dienst individuele hulp 403 900 keer via telefoon of mail. Op basis daarvan werden 148 839 dossiers geopend. En die cijfers, al indrukwekkend op zich, houden nog niet eens rekening met onze groepsacties zoals bijvoorbeeld dieselgate. Net zomin als met de 33 000 contacten die we afgelopen jaar hadden met jullie via sociale media.

Twee derde van de geopende dossiers betrof juridische of fiscale vragen. De rest betrof adviesverlening omtrent aankopen, energie, gezondheid, verzekeringen … 

Jouw bekommernissen als consument

De infografie hieronder geeft een overzicht van de thema’s waarover jullie ons afgelopen jaar contacteerden. 

De top 5 van de dossier die werden geopend omtrent producten en diensten, 56 % van alle dossiers in 2017, ziet er als volgt uit :

  1. Problemen met contracten en verkopen (15 283 dossiers);
  2. Keuze van een product of dienst (12 209 dossiers);
  3. Technische specificaties, samenstelling, gebruiksaanwijzing (8 400 dossiers)
  4. Mening over een bepaald product of dienst (6 734 dossiers)
  5. Niet nakomen van verplichtingen omtrent wettelijke garantie (4 564)

Wij staan klaar voor jou

Het spreekt voor zich dat wij ook in 2018 blijven antwoorden op al jullie vragen en gehoor geven aan jullie klachten. We bieden jullie een objectief advies, gebaseerd op de resultaten van onze tests en analyses.

Deze dienst is volledig en bovendien ook gepersonaliseerd. Een voorbeeld: contacteer je ons over energie, dan kunnen we voor jou nagaan of je wel de juiste abonnementsformule hebt, alsook welke leverancier het goedkoopst is in jouw regio. We kunnen je concrete tips geven om energie te besparen, je informeren over de voordelen van een groepsaankoop en, indien er een geschil zou zijn, advocaten ter beschikking stellen.

We maken van de gelegenheid gebruik om je te begeleiden naar onze onlinekoopwijzers en rekenmodules.

Hoe bereik je ons?

Wil je contact met ons opnemen ? Dat kan via telefoon of mail.  

 


Afdrukken Versturen via e-mail