Nieuws

Cashback Samsung: de consumenten worden terugbetaald

06 april 2018

06 april 2018
We ontvingen tientallen klachten over Samsung, dat de cashback die beloofd werd bij aankoop van een smartphone, niet uitbetaalde. Volgens Samsung zelf hebben alle consumenten ondertussen hun cashback wel ontvangen.

Sinds begin dit jaar meldden tientallen abonnees ons dat ze de beloofde cashback bij aanschaf van een Samsung-smartphone (in de meeste gevallen een Galaxy S8) nog niet hadden ontvangen.

Daarom plaatsten we op onze website een formulier voor de betrokken consumenten om zich bij ons kenbaar te maken. Meer dan 180 consumenten deden dat.

Samsung reageerde

De Koreaanse gigant leek gezwind te reageren.

Na ontvangst van een klantenlijst die door de curator werd opgesteld (het probleem had te maken met het faillissement van een externe firma), informeerde Samsung deze klanten over de situatie en beloofde dat zij hun geld met een beetje vertraging zouden terugkrijgen.

Verschillende mensen die ons contacteerden, hebben deze informatie kennelijk niet ontvangen. Was een officiële communicatie van Samsung beter geweest? Dat is alleszins wat wij denken.

Volgens Samsung werden bijna 700 klanten uiteindelijk vergoed op 27 maart.

We blijven het opvolgen

Deze informatie ontvingen we op 30 maart, tijdens een vergadering met een bedrijfsverantwoordelijke.

We hebben daarna besloten om ons actieformulier offline te halen en om alle lopende klachten naar Samsung te sturen. Dat om er zeker van te zijn dat alle getroffenen correct worden gecompenseerd.

Toch nog een klacht over cashback?

Maak gebruik van onze klachtenbox


Afdrukken Versturen via e-mail