Nieuws

Samsung heeft de beloofde cashback betaald

27 april 2018

27 april 2018
Begin dit jaar ontvingen we tientallen klachten van mensen die de beloofde cashback bij de aankoop van een Samsung-smartphone niet hadden gekregen. De oorzaak bleek het faillissement van een bedrijf waarmee Samsung samenwerkte. Intussen is het probleem opgelost.

Begin dit jaar ontvingen we tientallen klachten over Samsung, dat zijn klanten een cashback had beloofd bij de aankoop van een nieuwe smartphone. Maar de betaling bleef uit. Daarop hebben we een onlineformulier op onze website gezet, waarmee Samsung-klanten zich kenbaar konden maken. Vervolgens hebben we contact opgenomen met het elektronicabedrijf.

Samsung reageerde correct

De cashback was niet uitbetaald vanwege het faillissement van een bedrijf waarmee Samsung samenwerkte. Maar Samsung heeft zijn verantwoordelijkheid genomen. De onderneming heeft via de curator in het faillissement van het partnerbedrijf een lijst van getroffen personen gekregen, en hen laten weten dat ze de cashback met enige vertraging zouden ontvangen.

Uiteindelijk werden alle klanten die bij Samsung waren geregistreerd voor een cashback (bijna 700 personen) uitbetaald op 27 maart. Mochten enkele consumenten die voor een cashback in aanmerking komen nog niet zijn betaald, dan kunnen ze contact opnemen met Samsung via hun website.

Goede afloop

We hebben de lijst van mensen die zich hadden gemeld, overgemaakt aan Samsung. Zo kon de onderneming controleren of iedereen zijn geld had gekregen. En dat bleek het geval: alle klanten die bij Samsung waren geregistreerd voor een cashback zijn betaald.

Intussen hebben we het onlineformulier verwijderd. Wij nemen contact op met eventuele andere klanten om te controleren of hun dossier wordt opgevolgd.

Nog een probleem met de cashback?

naar onze klachtenbox


Afdrukken Versturen via e-mail