Klant blijft facturen ontvangen na overgang provider

Een moeilijke overgang naar nieuwe provider
Onze abonnee besloot om op 18 oktober 2023, via Easyswitch, de overstap van Orange naar Telenet te maken. Easyswitch regelde alles met de provider, waardoor ons lid alleen nog maar de toestellen hoefde terug te sturen.
Echter, de overstap bleek niet correct te zijn uitgevoerd, wat onze klant pas ontdekte bij ontvangst van een onverwachte factuur voor de volgende maand. Op 20 oktober had ze immers zowel de modem als de mesh al opgestuurd naar Orange, waardoor ze niet langer gebruik kon maken van hun diensten. Ondanks herhaaldelijke telefoontjes met Orange kon onze klant uiteindelijk pas op 15 november haar diensten zelf stopzetten. Daardoor moest ze zowel voor haar internet als voor haar tv-abonnement bij beide providers betalen tot die datum.
Orange beweert dat Telenet de Easyswitch niet heeft uitgevoerd en zegt dat onze abonnee bij Telenet moet aankloppen voor de kosten, terwijl Telenet beweert dat ze de overstap wel correct hebben uitgevoerd. Ze ontving herinneringen voor het terugsturen van de toestellen, hoewel deze al anderhalve maand eerder waren aangekomen.
Efficiënte tussenkomst van Testaankoop
De juridische dienst van Testaankoop kwam in e-mail tussenbeide bij Telenet. Onze abonnee liet ons daarna weten dat Telenet erkent dat er wat was misgelopen bij de Easyswitch en dat de fout bij hen lag. Ze kreeg van Telenet een schadevergoeding (een beetje meer dan het bedrag van de facturen van Orange).
Juridisch advies bij Testaankoop
In conflict met een bedrijf? Neem dan contact op met Testaankoop voor juridisch advies en je consumentenrechten of dien rechtstreeks een klacht in via de klachtenmodule.
Krijg je geen antwoord van het bedrijf of heb je vragen over je rechten, neem dan telefonisch contact op met onze Juridische Adviesdienst, van maandag tot vrijdag van 9 tot 12.30 uren van 13 tot 17 uur (vrijdag tot 16 uur).