Getuigenis

De verkoper moet de geafficheerde prijs toepassen

12 november 2019

De aantrekkelijke prijs in de rekken was verkeerd, maar Media Markt weigerde die toe te passen.
 

Philippe Barbaix uit Stene koopt bluetoothoortjes bij Media Markt. In de rekken staan ze voor €9,99 te koop, maar aan de kassa worden ze verrekend tegen €29,99. Hij koopt ze toch en gaat vervolgens naar de klantendienst. De medewerker vertelt hem dat hij niets voor hem kan doen omdat het artikelnummer op de verpakking niet overeenkomt met het nummer op het prijsetiket op het schap; misschien heeft iemand deze oortjes verplaatst naar de locatie van een goedkoper artikel. Mijnheer Barbaix neemt vervolgens de medewerker mee naar het schap om hem te laten zien dat er een twintigtal exemplaren van de oortjes in kwestie bij het etiket met €9,99 staan; het kan dus geen verkeerde handeling van een klant zijn. Onze abonnee laat ook een leidinggevende bellen, maar die herhaalt dat, als het artikelnummer niet overeenkomt met het nummer dat op het schap staat, de klant geen aanspraak kan maken op de prijs die daar wordt gemeld.
Twee weken later merkt mijnheer Barbaix op dat er nog steeds niets veranderd is: het prijskaartje op het schap duidt nog steeds €9,99 aan (en een ander artikelnummer dan op de verpakking). Hij beweert dat hij wel degelijk het recht had om de oortjes te kopen tegen €9,99 in plaats van €29,99 en neemt hierover contact met ons op. 
 

We zijn tussengekomen 

Wij herinneren Media Markt eraan dat de weergegeven prijs bindend is en dat, als de prijs aan de kassa verschillend is, de klant het recht heeft om het product tegen de laagste prijs te kopen (tenzij er een manifeste fout is, wat hier niet het geval is). We sturen een herinnering nadat de eerste brief zonder antwoord blijft. Media Markt zegt dan dat mijnheer Barbaix naar de winkel mag komen en dat hij het verschil in prijs terugbetaald zal krijgen, dus €20.

Een probleem? Wij kunnen je helpen


 

Heb je ook een probleem? Aarzel niet om gebruik te maken van onze klachtenbox om je klacht via Test Aankoop te versturen. Hierdoor oefen je extra druk uit op het bedrijf en help je anderen in gelijkaardige situaties.

Naar de klachtenbox