Antwoord van expert

Verkoper moet weten wat hij doet

02 januari 2020
onlineverkoop te veel opgestuurd Natacha Vandepontseele

Onze abonnee kreeg twee horloges toegestuurd hoewel ze er online maar één had besteld. De fout lag dus bij de verkoper. Om die reden had hij niet het recht om te eisen dat ze er één terugstuurde.

Natacha Vandepontseele uit Parike: “Ik had een horloge besteld bij 1dayfly.nl. Ik kreeg echter niet één maar twee horloges. De verkoper vroeg mij via mail om het tweede horloge terug te sturen, op zijn kosten. Hij somde een hele rist voorwaarden op waaraan de verzending moet voldoen. Onder meer mag niet zichtbaar zijn dat het horloge al werd gedragen, en dat ligt moeilijk. Maar moet ik dat horloge echt wel terugsturen?”

Het antwoord van onze expert 

Neen, je bent helemaal niet verplicht om in te gaan op de eis tot terugzending, wettelijk heeft de verkoper geen poot om op te staan. Hij heeft immers een product geleverd waarom je niet had gevraagd. Jij had slechts één horloge besteld, en het is niet jouw fout dat de verkoper er uiteindelijk twee heeft laten leveren.

Je kunt de verkoper altijd laten weten dat het horloge bij jou ter beschikking ligt en dat hij het bij jou mag komen ophalen.

Ook al behoud je uiteindelijk het tweede horloge, je moet het zeker niet betalen.

Een probleem? Wij kunnen je helpen

Heb je ook een probleem? Aarzel niet om gebruik te maken van onze klachtenbox om je klacht via Test Aankoop te versturen. Hierdoor oefen je extra druk uit op het bedrijf en help je anderen in gelijkaardige situaties.

Naar de klachtenbox 

Community