Dossier

Dieselgate: samen naar de rechter tegen de Volkswagen-groep!

19 februari 2020
dieselgate

De VW-groep sjoemelde met de uitstootcijfers van NOx voor bijna 400 000 Belgische wagens. Zij wil geen schadevergoeding betalen en biedt enkel een herstelling aan, die volgens onze tests bovendien geen resultaat heeft. Wij verdedigen daarom de gedupeerde consumenten via een groepsvordering die ontvankelijk werd verklaard, of via individuele procedures. Ons doel: een eerlijke compensatie!

Groepsvordering

De Volkswagen-groep heeft jarenlang consumenten bedrogen door wagens van de merken VW, Audi, Skoda, Seat en Porsche te verkopen die veel meer NOx uitstoten dan beloofd. Wij vinden dat tegenover dit bedrog ook een schadevergoeding moet staan voor de gedupeerden. Maar de Volkswagen-groep geeft niet thuis. 

We zijn naar de rechter gestapt!

Sinds 2016 zijn wij overgegaan tot juridische acties tegen de Volkswagen-groep.

  • Voor consumenten die rijden met een sjoemelwagen aangekocht (nieuw of tweedehands) op of ná 1 september 2014 gebeurt dit in de vorm van een groepsvordering. Nadat de groepsvordering in december 2017 ontvankelijk werd verklaard, begon de onderhandelingsfase. Deze fase eindigde in juli 2019. We probeerden met Volkswagen een akkoord te bereiken over een schadevergoeding voor de gedupeerde consumenten. Er zal binnenkort een datum worden vastgelegd waarop de zaak door de rechter kan worden beslist. Wij vertegenwoordigen de betrokken eigenaars kosteloos, ook zij die zich niet hebben geregistreerd bij ons.
  • De wet laat helaas geen groepsvordering toe voor sjoemelwagens aangekocht (nieuw of tweedehands) vóór 1 september 2014. Wij begeleiden deze gedupeerden dan ook individueel om een schadevergoeding te verkrijgen. Om hieraan deel te nemen dien je wel abonnee te worden van Test Aankoop en ons een aantal documenten te bezorgen.

Meer over de stand van zaken van de groepsvordering en individuele procedure

Ben je eigenaar van een sjoemelwagen die dateert van na 1 september 2014?

Laat hieronder je e-mail adres achter, en we houden je op de hoogte van de voortgang van de groepsvordering.

Blijf op de hoogte!

Geef een correcte voornaam op
Geef een geldige naam op
Geef een geldig e-mailadres op
Geef een geldig telefoonnummer op

Aangezien je niet bent aangemeld op onze site, zul je een e-mail ontvangen om je inschrijving te bevestigen.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

61 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

18/10/2020

Zo grappig om iedere keer opnieuw te lezen dat men geen Volkswagen meer gaat kopen terwijl de verkoopcijfers net aantonen dat Volkswagen geen auto minder verkocht heeft. Ze hebben niet alleen recordjaren gedraaid ze hebben ook gewoon terug de nummer 1 plaats van Toyota afgesnoept in volle Dieselgate.
De mensen in mijn omgeving, familie, vrienden en kennissen rijden doorgaans net zoals de meeste chauffeurs in Belgie allemaal met een Volkswagen of iets van diezelfde groep. Geen 1 van hen heeft de sjoemelfix laten uitvoeren en bij diegene die ondertussen een nieuwe auto aangekocht hebben is het ook weer opnieuw een Volkswagen geworden.
Ik ken persoonlijk 4 mensen die om de paar jaar een nieuwe bedrijfswagen krijgen en ook dit werd gewoon opnieuw een Volkswagen diesel. Ondanks inspanningen van de regering is de bedrijfswagen populairder dan ooit en mijn indruk is dat dit nog steeds doorgaans Volkswagens zijn.
Enkel het excuus waarom het per se een Volkswagen moet zijn, namelijk dat het allemaal zogezegde “groene milieuvriendelijke” dieselmotoren zijn is verdwenen. Nu krijg je het standaardantwoord dat het gewoon goede wagens zijn en dat alle merken sjoemelen met hun uitstoot. Anders gezegd ze willen gewoon een Volkswagen voor het imago.
Toont aan dat zowel particulieren als bedrijven zich niet belogen voelen en gewoon de Volkswagen beleving verder willen ervaren.
Duitsland en Europa mogen dan publiekelijk vervolging uitschreeuwen ze gaan heus niet 1 van de grootste werkgevers van Europa aanpakken. Hun lobbywerk en het dreigement van banenverlies steekt daar een aardig stokje voor. Waarom denk je dat het zolang blijft aanslepen en dat alle organisaties zoals TA tegen de muur blijven aanlopen? Lobbywerk tot in de hoogste niveaus en een leger van advocaten dat met alle juridische truckjes het net zolang laat aanslepen tot de laatste sjoemeldiesel in de recyclage gaat.
Zogezegde miljarden “monsterboetes” en de bedragen voor afgekochte processen zijn maar peanuts voor het bedrijf in vergelijking met hun omzet, het grootste deel vloeit op termijn ook terug naar Volkswagen in de vorm van belastingvoordeel en subsidies om nieuwe investeringen en technologieën aan te moedigen om zo nieuwe banen te helpen creëren.
De problemen aan Volkswagen voertuigen die zogezegd door de sjoemel software update ontstaan zijn, zijn diezelfde typische problemen die je anders bij een Volkswagen ook hoort na een bepaalde termijn. Die auto’s software fix of niet blijven allemaal net hetzelfde rijden, enkel wanneer ze op de rollen staan gaan die met de fix de boel niet meer bedriegen. Verder heb je dezelfde auto.

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/10/2020

Een reden te meer om geen VW nog te kopen , ze zakken toch wel serieus in marktwaarde als je een Audi of VW koopt!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020

op zijn belgies

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/08/2020

Hoe zit het met de verjaring van dit dossier...straks 5 jaar bezig !!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/09/2020
, Gereageerd:

Beste Karel, dit proces sleept inderdaad al lange tijd aan en niet enkel bij ons. Naast de Belgische rechtzaak, werden er ook class actions door zusterorganisaties van Test Aankoop in andere landen zoals Italië, Portugal en Spanje opgestart. Ook daar blijven de bedrogen bestuurders vijf jaar na datum nog steeds verstoken van compensatie. 

Begin dit jaar werd duidelijk dat Volkswagen ongeveer 830 miljoen euro op tafel legde om zijn Duitse klanten schadeloos te stellen. Voor zo’n 260 000 personen die aan de rechtzaak in kwestie hadden deelgenomen, werden compensaties uitbetaald gaande van 1350€ tot 6257€.  Onnodig te zeggen dat volgens ons Volkswagen een groot deel van zijn klanten minacht door resoluut compensatie te weigeren. Voor Test Aankoop het signaal dus om te blijven werken tot elke Belgische Volkswagen bestuurder die in het bezit is van een wagen waarin sjoemelsoftware was geplaatst, adequaat wordt vergoed. In een eengemaakt Europa kan het niet dat sommige EU-consumenten meer waard zouden zijn dan andere. ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/06/2020

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/07/2020
, Gereageerd:

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/06/2020

Ik heb vandaag via Facebook een aanbieding gehad om mij te registreren en een claim in te dienen i.v.m. Vw dieselgate via een Nederlandse stichting. Deze werken op basis van geen resultaat niet betalen. Zij hebben vanaf 1/1/2020 het collectief indienen van de claim uitgevonden in Nederland.
Kennen jullie deze stichting?

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/06/2020
, Gereageerd:

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/06/2020
, Gereageerd:

Meld je aan om toegang te krijgen.

20/08/2020
, Gereageerd:

Heb jij je hierbij geregistreerd? Krijg je hiervan wel updates en word je hier wel op de hoogte gebracht? Ik heb de site ook doorspit maar wist niet goed wat doen...

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/08/2020
, Gereageerd:

Ik heb hierop niet gereageerd. Ik wacht rustig 2022 af en zie dan verder. Ze kunnen nogsteeds een voorstel formuleren te nemen of te laten.

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/06/2020
, Gereageerd:

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/06/2020

Het spijt me op dit te zeggen maar krijg niet echt het gevoel dat TA hier enorm veel druk achter zet. En laat ons eerlijk wezen hoeveel jaar zijn we nu al niet bezig en dan zouden we voor een pleidooi nog moeten wachten tot februari 2022?? Velen onder ons zullen dan hun wagen al niet meer hebben en hier de gevolgen cash voor betalen. Het is ondenkbaar dat mensen die dit alleen bevechten sneller resultaat hebben dan organisaties als TA. Laat me vrij zijn om dan te zeggen dat ik me in de steek voel gelaten door TA en me afvraag of ik dan niet beter van start was gegaan met een persoonlijk dossier en advocaat. Ik lees hier ook altijd over de zuster organisatie etc. in andere landen maar ik ben ingeschreven in TA België en tot dusver mag ik vaststellen dat we van het ene pleidooi naar het andere gaan zonder resultaat in België nog de andere landen die TA vertegenwoordigt. Een idee zou zijn om mensen die eventueel hun wagen in de periode van de vordering hebben verkocht met verlies of hebben moeten verkopen wegens aanhoudende problemen na de zogehete “fix” een vergoeding uit te betalen. Punt 1 niemand koopt nog tweedehands dieselwagen door de impact van dit schandaal en punt 2 niemand koopt een wagen met sjoemelsoftware. Dus wat gaat TA hieraan doen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/06/2020
, Gereageerd:

Sinds 2016 loopt (mijn) dossier via TA tegen VW , Audi A1 ,ondertussen... op 40.000km koppeling eraan en op 70.000km EGR klep laten vervangen en zit nu op 79.000km sinds maart 2011.
....de gerechterlijke procedures voortzetten om uiteindelijk een even billijke vergoeding te bekomen voor de Belgische gedupeerden als werd toegekend aan de Duitse. ...

Moet ik dan tevreden zijn TA met de "billijke kruimels" zoals die Duitse groep ? Als ik mijn kosten alleen al bekijk ...en het waardeverlies erbovenop uiteraard :( Altijd VW en audi gereden... voor mij niet meer, bedankt.

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/05/2020

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/05/2020
, Gereageerd:

Volkswagen moet van een rechter in Karlsruhe een schadevergoeding betalen aan de gepensioneerde Herbert Gilbert voor zijn dieselwagen die sjoemelsoftware onder de motorkap heeft. De 65-jarige Duitser kocht zes jaar geleden een tweedehands Sharan, een van de 11 miljoen sjoemeldiesels die Volkswagen wereldwijd verkocht. 

Het gros daarvan, 8,5 miljoen, werd in Europa verkocht. Veel meer dan de bijna 500.000 in de VS. Wegens dat grote verschil trof de autogigant in de VS en in onder meer Canada en Australië de voorbije jaren al schikkingen, maar wachten de Europese chauffeurs al vijf jaar op een Duits pardon.

De uitspraak in Karslruhe geeft de miljoenen Europese eigenaars goede hoop dat Volkswagen ook op het oude continent met de billen bloot moet. In ons land verkocht de fabrikant 400.000 sjoemeldiesels. 3.000 Belgen trokken naar de rechter met de Nederlandse stichting Diesel Emissions Justice Foundation. De dagvaarding gaat binnen enkele weken de deur uit, zegt advocaat Geert Lenssens (SQ Law) die samen met Laurent Arnauts (WATT Legal) pleit. 

De twee gaan voor de nietigverklaring van de wagenaankoop, omdat de vermelde uitstoot in het gelijkvormigheidsattest niet met de werkelijke uitstoot overeenstemt. De eigenaars moeten de volledige aankoopwaarde, zowat 25.000 euro, terugkrijgen, luidt het. De twee advocaten verwijzen naar een Mechelse uitspraak twee jaar geleden waarbij de koper van een tweedehands Audi de aankoopprijs terugbetaald kreeg omdat was geknoeid met het vermogen van de wagen. 

Bewust en systematisch bedrog

De Duitse gepensioneerde krijgt zijn aankoopprijs niet helemaal terug, omdat Volkswagen van de rechter het aantal gereden kilometers in mindering mag brengen. De rechter oordeelde wel dat de autoproducent 'bewust en systematisch verschillende jaren de autoriteiten heeft bedrogen met het oog op winst'.
Volkswagen liet meteen na de uitspraak weten dat het een schadevergoeding zal betalen aan veel klanten. Voor de autobouwer is een 'pragmatische en eenvoudige oplossing' om verdere gerechtelijke stappen te vermijden.
Naast de Nederlandse Stichting procederen er ook duizenden Belgen met Test Aankoop. De consumentenorganisatie is ervan overtuigd dat Volkswagen ook in ons land het onderspit zal delven.
In Duitsland besloot Volkswagen in april 750 miljoen euro te betalen aan 235.000 klanten. Dat bracht de totale rekening van dieselgate op meer dan 30 miljard euro.

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/06/2020
, Gereageerd:

We zijn uiteraard tevreden met de beslissing in Duitsland waarbij er geen twijfel gelaten wordt omtrent de fout vanwege VW en die een schadevergoeding oplegt in de lijn van wat we vragen in België. Deze beslissing zou volgens ons ook de uitkomst van de lopende juridische procedure in België kunnen beïnvloeden. Gezien de grote werklast en de achterstand in onze rechtbanken, zullen de pleidooien helaas pas op 14 en 15 februari 2022 plaatsvinden. Wij twijfelen er niet aan dat het gevecht de moeite waard is, hoewel geduld vereist is. We willen er tevens iedereen aan herinneren dat we steeds open gestaan hebben voor een discussie met VW om tot een minnelijke schikking te komen die het mogelijk maakt de betrokken consumenten te compenseren. Die deur staat dus nog altijd open ... 

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/06/2020
, Gereageerd:

Ja, het wordt bijna belachelijk. Hoe langer dit duurt, hoe minder ze ons moeten uitbetalen waarschijnlijk. Maar de bedoeling is toch dat TA dit spelletje niet meespeelt en er vaart achter zet? Ik las dat we ook kunnen inschrijven voor een groepsvordering via een advocatengroep, op Europees niveau. Misschien interessant(er)?

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/06/2020
, Gereageerd:

Hallo Goedele, we verzekeren dat we, in samenwerking met onze zusterorganisaties in Italië, Spanje en Portugal, onze groepsvordering vervolgen en, nog steeds in voortdurend overleg met deze zusterorganisaties alsook met de andere Europese organisaties via het BEUC (overkoepelend orgaan voor de Europese Consumenten Organisaties), de gerechterlijke procedures voortzetten om uiteindelijk een even billijke vergoeding te bekomen voor de Belgische gedupeerden als werd toegekend aan de Duitse. 

Naar onze informatie bestaat er nog geen procedure op Europees niveau .... 

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/06/2020
, Gereageerd:

"Gezien de grote werklast en de achterstand in onze rechtbanken, zullen de pleidooien helaas pas op 14 en 15 februari 2022 plaatsvinden."

TA kan je even duiden welke werklast en achterstand een pleidooi van een lopende zaak van deze omvang bijna 2 jaar vooruit kan schuiven? Ik zou dit graag willen kunnen begrijpen.

Hoe zit het met de verjaringstermijnen? Heb het gevoel dat hier naar gestreefd wordt...


Meld je aan om toegang te krijgen.

28/05/2020

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/05/2020

Nu is de tijdlijn ook al verdwenen ?? Waar kunnen we nu nog enig zins volgen welke (stappen) er ondernomen worden aub,?

Dank

Meld je aan om toegang te krijgen.

19/05/2020
, Gereageerd:

De laatse update was van november 2019 ...

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/04/2020

Ik ben teleurgesteld in Testaankoop,ik ben een nieuw lid en vroeg of ik men me kon verdedigen met mijn sjoemelauto van 2012 . Ik kreeg als antwoord dat het veel te laat was en zonder veel interesse zei ze stuur maar alles op,toen ik vroeg wat opsturen,weer kreeg ik geen antwoord en zei we zullen kijken. Als dit de werking is van Testaankoop ben ik echt teleurgesteld,waarom kan men niet voor alle leden zorgen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

24/04/2020
, Gereageerd:

Ik heb voor jou navraag gedaan bij onze juridische dienst en er werd me bevestigd dat mensen zich nog kunnen inschrijven voor de individuele vorderingen (voor sjoemelwagens van voor 2014). Jouw dossier wordt intussen opgevolgd door één van onze advocaten. ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/06/2020
, Gereageerd:

Dag An,

Kan ik ook deelnemen voor onze auto van 2011? Wat zijn de voorwaarden?

Meld je aan om toegang te krijgen.

10/06/2020
, Gereageerd:

Hallo Vic, uiteraard kunnen eigenaars van VW sjoemelwagens gekocht voor 1 sept 2014 nog deelnemen aan onze groepsvordering #Dieselgate. De juridische dienst werd van je vraag op de hoogte gesteld en je zal eerstdaags worden gecontacteerd. 

Meld je aan om toegang te krijgen.

13/07/2020
, Gereageerd:

Hallo An, Ik heb nog niets gehoord. Ook telkens mijn *** gecheckt. Kunnen jullie mij contacteren? Dankjewel!

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/04/2020

Positieve uitkomst in Tsjechië, Duitsland en nu ..UK.

Tienduizenden Volkswagen-bezitters hebben maandag voor het gerecht in Londen gelijk gekregen in een zaak, die ze hadden aangespannen tegen de Duitse autobouwer Volkswagen, in de nasleep van het schandaal met de sjoemelsoftware. Volkswagen, in de nasleep van het schandaal met de sjoemelsoftware.

Enige info voor ons beschikbaar?

Dank

Meld je aan om toegang te krijgen.

22/04/2020
, Gereageerd:

De Volkswagen Group heeft inderdaad onlangs beslist om de Duitse consumenten een schadevergoeding toe te kennen die tot € 6 500 kan oplopen. Wij juichen deze stap gedeeltelijk toe, alsook het feit dat VW met dit besluit eindelijk de door consumenten geleden schade erkent. Maar we blijven eisen dat alle Europese consumenten die door VW werden bedrogen recht hebben op een eerlijke schadevergoeding. Daarom hebben we ook nieuwe stappen gezet. 

Wij hebben in nauw overleg met zusterorganisaties in Spanje, Italië en Portugal, een schrijven gericht aan de raad van bestuur van de Volkswagen Group om duidelijke antwoorden te krijgen op twee specifieke vragen: 

  • Beschouwt Volkswagen zijn Belgische, Italiaanse, Spaanse en Portugese klanten als minder belangrijk dan zijn Duitse klanten? 
  • En indien dit niet het geval is, zal Volkswagen dan ook alle nodige maatregelen nemen om de Belgische, Italiaanse, Spaanse en Portugese slachtoffers van Dieselgate gelijk te vergoeden? 

Vraag om de groepsvordering en de individuele procedures op de rol te zetten

Gelijktijdig hebben wij de Belgische rechter verzocht om onze groepsvordering (class action) en de individuele dossiers opnieuw op de rol te zetten zodat die zich kan uitspreken over een schadevergoeding die aan Belgische consumenten zou moeten worden uitgekeerd. 

Ondertussen werd een procedureschema opgesteld maar helaas lijdt ook die onder de overbelasting van justitie. 

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/04/2020
, Gereageerd:

Reuters:
A further 21,000 cases were still being reviewed for possible payouts of 1,350 - 6,250 euros ($1,464.35 - $6,779.38) per car and the deadline for participating in the settlement has been extended to April 30, VW added. The exact amount depends on the age and model of the owner’s car.

Als VW de zaak 5 jaar of langer rekt zijn alle wagen snel 10jaar oud en komen we op een minimum vergoeding uit :D

Maandag oordeelde een hoge Britse rechter dat het Duitse autobedrijf deze software willens en wetens in zijn wagens heeft gemonteerd. De rechter sprak zich in ongekend harde bewoordingen uit over de argumenten die Volkswagen ter verdediging aanvoerde: ‘volkomen irrelevant’, ‘hopeloos’ en ‘zeer gebrekkig’, vond de rechter van het Londense hooggerechtshof.

Afwachten;)

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/05/2020
, Gereageerd:

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/02/2020

Heb zojuist op de duitse radio Antenne Bayern gehoord dat meer dan 160000 mensen in Duitsland door de volkswagen groep gaan vergoed worden i.v.m de dieselgate affaire , men kon enkel nog niet zeggen hoeveel de vergoeding ging bedragen. In België hoor je van zulke zaken natuurlijk weer helemaal niets , ik denk dat de Belgen er weer naar kunnen fluiten. Waar is het grote Europa nu ,of is België niet meer Europa. Bij de volgende kiezingen zal ik er eens aan denken

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/02/2020
, Gereageerd:

Ook onze advocaten hebben deze zaak in Duitsland en de uitspraak ervan met belangstelling gevolgd. Terwijl bij ons de zaak doorloopt, proberen we ondertussen meer informatie in te winnen over de deal met de Duitsers ! ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

06/04/2020
, Gereageerd:

Is er reeds meer nieuws omtrent de deal met de Duitsers ?
Lange tijd geleden hebben ook wij ons ingeschreven voor de groepsvordering , onze VW dateert van voor 2014 maar we hebben deze tweedhands aangekocht na 2014 , men zei ons dat dit dan in orde is voor de groepsvordering, klopt dit nog steeds ?
Zijn er anders nog nieuwe updates of vooruitzichten ?

Mvg.

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/01/2020

Geachte TA,

Een "duidelijke" stand van zaken update ,heden 2020 zou welkom zijn. De verplichte onderhandelingsfase is reeds lang voorbij... (graag had ik enige info voor zowel voor zowel de aankopen vanaf 2014 en erna)

Alvast bedankt!
Mvg,

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/01/2020
, Gereageerd:

Hallo, de laatste update in het dossier dateert van einde november. We geven hieronder de laatste stand van zaken weer in onze actie:
Eind december 2017 werd onze groepsvordering door de rechter ontvankelijk verklaard. De rechter koos voor een opt-out-systeem, wat betekent dat wij automatisch alle eigenaars van voertuigen aangekocht op of na 1 september 2014 vertegenwoordigen. Voor voertuigen aangekocht voor die datum vertegenwoordigen wij onze leden die dat wensen via individuele procedures.
Er volgde daarna een fase van verplichte onderhandelingen. Aangezien deze termijn inderdaad afgelopen is, zal binnenkort een kalender voor de uitwisseling van besluiten en een datum voor de pleidooien worden vastgelegd, en dit zowel voor de groepsvordering als de individuele procedures.
Onze zusterorganisaties in Italië, Spanje en Portugal hebben ook groepsvorderingen in hun respectieve landen ingediend, waardoor deze acties een Europese dimensie krijgen. Al deze acties werden ontvankelijk verklaard en hoorzittingen zijn vastgelegd, waarvan de eerste op 17 februari 2020 in Spanje zal plaatsvinden. We zullen hier in de toekomst verder over blijven communiceren. Twijfel niet om te posten indien je nog vragen zou hebben! ^Bertrand

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/01/2020
, Gereageerd:

Bedankt voor de info.
Mvg

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/01/2020
, Gereageerd:

Graag gedaan en zoals gezegd, zodra er meer nieuws is komen we erop terug! ^Bertrand

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/02/2020
, Gereageerd:

Ik hoop desgevallend dat de individuele dossiers ook in deze procedure betrokken zijn, of wordt dit een ander verhaal?

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/02/2020
, Gereageerd:

Voorlopig hebben we nog geen verder nieuws hierover, maar zodra dit wel het geval is gaan we dit uiteraard ook aan iedereen communiceren die op ons beroep gedaan heeft om hen te vertegenwoordigen in deze zaak.  Ondertussen bedanken we je alvast voor je geduld. ^An

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/12/2019

Ik heb ook reeds een mail gestuurd ivm de inviduele groepsvordering tegen VW groep , omdat ik daar niets meer van verneem . Ik heb dan deze pagina verkregen in de replay maar er is niets te vernemen .. helaas

Meld je aan om toegang te krijgen.

07/01/2020
, Gereageerd:

Ik begin stilletjes aan mijn vertrouwen in TA zelf te verliezen. In juni vertelde ze me telefonisch dat einde zomer er zeker nog iets ging gecommuniceerd worden. Tot nu toe verneem ik niets via geen enkel kanaal. En ik blijf ondertussen wel maandelijks lidgeld per domiciliëring betalen. Heb soms het gevoel dat dit goed uitkomt voor TA?

Meld je aan om toegang te krijgen.

26/05/2020
, Gereageerd:

Dat gevoel speelt ook bij ons... We zijn indertijd speciaal abonnee geworden bij testaankoop hiervoor. Dit sleept al jaren aan. Voor de individuele vordering dien je abonnee te zijn bij TA om steun te krijgen... Maar dat dat ondertussen ook flink doortelt, spreekt niemand over... (zijn wij de enigen die die kosten zo aanvoelen? ) TA komt op voor de consument, maar in dit verhaal voel ik dat anders aan...

Meld je aan om toegang te krijgen.

31/12/2019
, Gereageerd:

Zelfde probleem als voorgaanden. Is er uiteindelijk licht aan deze lange tunnel. Wat zijn de verwachtingen van de vergoedingen. Dezelfde als in de US?

Meld je aan om toegang te krijgen.

05/12/2019

Ik vraag me af of er ook gesproken wordt van economische schade gebaseerd op het waardeverlies van de wagen. Mijn wagen is nu op de tweedehandsmarkt nog ongeveer de helft waard van wat ik destijds gebudgetteerd heb. Dat ligt natuurlijk aan de instorting van de dieselmarkt maar dat is dan weer in grote mate te wijten aan Dieselgate.

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/12/2019

Inderdaad ,zeer karig met informatie van TA bij individuele vorderingen!!Als ik mijn verwarming opzet ruik ik vaak verbrande diesel!!En Alles is normaal met de uitlaatgassen volgens de VW garage!!

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/01/2020
, Gereageerd:

Momenteel is er geen verandering meer geweest in het dossier sinds de laatste update van september verleden jaar... Zodra er meer nieuws is communiceren we meteen! ^Bertrand

Meld je aan om toegang te krijgen.

21/10/2019

Hoever staat het met de individuele behandeling van de auto's die voor september 2014 zijn aangekocht? Ik kan hier niets van terugvinden, noch ontving ik een reactie op mijn vraag via het contactformulier. Ik wilde ook graag bij mijn dossier vermelden dat de wagen aanzienlijk meer verbruikt na de update, maar ik weet niet waar ik dit kan toevoegen aan mijn dossier.

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/01/2020
, Gereageerd:

De individuele procedure loopt inderdaad nog steeds, de laatste update daarvoor dateert van medio september zoals je kan lezen in het dossier: 16/9/2019: We schrijven de nieuwe voorzitter van de Europese Commissie, Ursula von der Leyen, aan en dringen erop aan dat zij het dossier naar zich toe trekt en druk uitoefent op de Volkswagengroep om een schadevergoeding uit te keren aan alle Europese consumenten.
Zodra er meer nieuws is worden jullie er als deelnemers uiteraard van op de hoogte gebracht, ook via onze site! ^Bertrand

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/12/2019
, Gereageerd:

Ik heb ook reeds een mail gestuurd omdat ik er niets meer van verneem . Maar ik heb dan deze pagina gekregen om het op te volgen , maar er is niets om op te volgen :-(

Meld je aan om toegang te krijgen.

17/11/2019
, Gereageerd:

Ik vraag me ook af hoe ver het staat met de individuele vorderingen, ik verneem hier ook niets van.

Meld je aan om toegang te krijgen.

18/11/2019
, Gereageerd:

Ik vraag mij ook af of er in het geval van de individuele vorderingen nog iets beweegt?? TA is zeer karig met hun informatie naar hun leden in deze zaak. Hallo TA graag meer info!

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/10/2019

Hallo, dieselgate-actie is nog steeds aan de gang, ik raad u aan contact op te nemen met onze juridische afdeling op 02 542 33 33 met uw dossiernummer, zodat zij u beter kunnen helpen. ^Pol

Meld je aan om toegang te krijgen.

31/12/2019
, Gereageerd:

Beste Moderator, als je contact opneemt met de juridische dienst dan krijg je enkel te horen om de tijdlijn in de gaten te houden... deze verandert quasi niet en zo weet je ook niet in hoeverre het einde in zicht is... vele mensen hebben hieronder gereageerd met de vraag in hoeverre er nu kans is op een schadevergoeding? Ook zoals in de VS? Als ze het daar kunnen, kan dit hier ook, en dat de omvang hier groter is dan in de VS is larie en apekool. Het is hetzelfde probleem uiteindelijk. Enigste voordeel voor de VW groep is dat het aantal gedupeerden ondertussen flink geslonken is aangezien vele mensen hun auto laten “aanpassen” hebben in de VW garage, bijgevolg hun recht op schadevergoeding verworpen hebben. Kunnen wij eens een deftig antwoord hierop terugkrijgen? Toch ook een bedanking om hier voor te strijden!

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/01/2020
, Gereageerd:

Mijn gegevens zijn ook binnen sinds 7/2016 :) en het begint me aardig lang te duren (zonder info)
mvg

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/01/2020
, Gereageerd:

We weten dat het lang wachten is vooraleer er een concreet eindresultaat is, dat is inderdaad vrij frustrerend. Jammer genoeg nemen dergelijke dossiers heel wat tijd in beslag, uiteraard buiten onze wil om. De laatste update in het dossier dateert ondertussen van eind november, we geven hieronder de laatste stand van zaken weer in onze actie:
Eind december 2017 werd onze groepsvordering door de rechter ontvankelijk verklaard. De rechter koos voor een opt-out-systeem, wat betekent dat wij automatisch alle eigenaars van voertuigen aangekocht op of na 1 september 2014 vertegenwoordigen. Voor voertuigen aangekocht voor die datum vertegenwoordigen wij onze leden die dat wensen via individuele procedures.
Er volgde daarna een fase van verplichte onderhandelingen. Aangezien deze termijn inderdaad afgelopen is, zal binnenkort een kalender voor de uitwisseling van besluiten en een datum voor de pleidooien worden vastgelegd, en dit zowel voor de groepsvordering als de individuele procedures.
Onze zusterorganisaties in Italië, Spanje en Portugal hebben ook groepsvorderingen in hun respectieve landen ingediend, waardoor deze acties een Europese dimensie krijgen. Al deze acties werden ontvankelijk verklaard en hoorzittingen zijn vastgelegd, waarvan de eerste op 17 februari 2020 in Spanje zal plaatsvinden.
We zullen hier over blijven communiceren zodra er een nieuwe update is. Twijfel niet om te posten indien je nog vragen zou hebben! ^Bertrand

Meld je aan om toegang te krijgen.

14/01/2020
, Gereageerd:

Bedankt voor de info.
Mvg

Meld je aan om toegang te krijgen.

25/09/2019

Betreft uw aangetekend schrijven 1000182978

S.A. D’Ieteren N.V. Departement Recall
T.a.v. Kris Thys. Recall Manager.
Leuvensesteenweg 639 3071 Kortenberg.

Geachte heer.

Wij hoorden van enkele eigenaars van Volkswagens met de beruchte sjoemelsoftware dat er problemen zijn na de uitrusting met de reguliere motorsoftware.
Aan de hand van jullie aangetekend schrijven hebben wij contact genomen met Test Aankoop waar wij reeds jaren lid van zijn.
Zij gaan met ons akkoord dat de oplossing die nu gebracht wordt geen goede oplossing is.
Wij rijden reeds jaren tot volle tevredenheid met Volkswagen en willen het zo houden.
Daarom delen wij u mede dat wij niet wensen in te gaan op jullie voorstel zodat wij een tevreden Volkswagen gebruiker kunnen blijven.

Met vriendelijke groeten.
Paul Vanhoorelbeke
Hugo Verriestlaan 30
8560 Gullegem.

Betreft uw aangetekend schrijven 1000182978

S.A. D’Ieteren N.V. Departement Recall
T.a.v. Kris Thys. Recall Manager.
Leuvensesteenweg 639 3071 Kortenberg.

Geachte heer.

Wij hoorden van enkele eigenaars van Volkswagens met de beruchte sjoemelsoftware dat er problemen zijn na de uitrusting met de reguliere motorsoftware.
Aan de hand van jullie aangetekend schrijven hebben wij contact genomen met Test Aankoop waar wij reeds jaren lid van zijn.
Zij gaan met ons akkoord dat de oplossing die nu gebracht wordt geen goede oplossing is.
Wij rijden reeds jaren tot volle tevredenheid met Volkswagen en willen het zo houden.
Daarom delen wij u mede dat wij niet wensen in te gaan op jullie voorstel zodat wij een tevreden Volkswagen gebruiker kunnen blijven.

Met vriendelijke groeten.
Paul Vanhoorelbeke
Hugo Verriestlaan 30
8560 Gullegem.

Ik kreeg sedert mijn brieven hierboven geen reactie meer van VW en heb ondertussen meer dan 100000km die probleemloos verlopen zijn. De restwaarde van mijn wagen is natuurlijk nul geworden. Ik kreeg ook van Test-Aankoop geen bericht meer.