laatst gewijzigd op: 09/08/2021

Toadi grasrobot

Toadi grasrobot:

wie heeft reeds eentje van deze slimme grasrobots rondrijden in de tuin? Je kan ongetwijfeld niet naast de reclame kijken op Facebook over hun o zo revolutionaire grasrobot.

Na reeds 1,5 jaar in de draai gehouden zijn kwam die van mij toe in juni dacht ik.

bij een nieuw product verwacht je wel dat er enkele kinderfouten inzitten maar bij mij is het toch al een hele waslijst geweest...

- nooit zijn laadstation vinden

- vastrijden 

- een dier snachts dedecteren ( terwijl hij duidelijk mensen zou herkennen en voertuigen) 

- de app de steeds crasht 

- geo mapping die uitvalt 

- steeds hetzelfde deel maaien

- circles blijven rijden in het gras waardoor het gras stuk is

- ... 

 

kortom ellenlang ! als je met het bedrijf mailt krijg je de reactie dat je hun alles moet vertellen en het binnen de kortste keren opgelost geraakt.

We zijn nu november, mijn geduld is stilletjes aan op om mijn grasrobot steeds naar zijn docking station te dragen... 

ben ik de enige met deze waslijst aan problemen?  

mvg,

 

axel 

6677 keer bekeken 15 reacties 1 likes

Meld je aan om toegang te krijgen.

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

15 reacties

sorteer op :

Meld je aan om toegang te krijgen.

09/08/2021

NOU - WAT DACHT JE VAN DE BOSCH INDEGO ?
Hierbij onze foutmeldingen ...

APP FOUT 1
“Indego Pincode fout”
De pincode is juist. Als ik ze op het toestel manueel invoer kan ik weer verder. Als ik (regelmatig) in het buitenland ben en de JUISTE pincode invoer en dan “Indego Pincode fout” … is er een PROBLEEM.

APP FOUT 2
“Controleer maaier. Maaier buiten begrenzingskabel.”
De begrenzingskabel werd door DO IT FOR ME (in opdracht en voor rekening van Bosch) gelegd (en na een maand bijgesteld op een hellend vlak). Toch gaat de Indego regelmatig – op verschillende plaatsen – buiten de kabel.

APP FOUT 3
“Controleer maaier. Maaier gestopt door obstakel.”
Geen denneappels, geen eikels, geen speelgoed. Niets – enkel gras dat vooraf gemaaid werd vooral de Indego op de hoogste stand eraan begint…
“Controleer maaier. Maaier gestopt door obstakel.”
Toestel opnieuw naar basisstation en herstart (met de juiste pincode) waarna hij gelijk buiten de begrenzingskabel rijdt … (zie fout 2)

APP FOUT 4
“Controleer maaier. Maaier te ver gekanteld.”
De maaier is nog nooit gekanteld. Er is wel degelijk een hellend vlak wat uitgemeten werd en binnen de opgegeven paramaters ligt.

APP FOUT 5
“Controleer maaier. Maaier naar basisstation mislukt.”
Geen idee wat hier de oorzaak is

APP FOUT 6
“Controleer maaier. Maaier vastgelopen.”
Geen idee wat hier de oorzaak is

APP FOUT 7
“Controleer maaier. Langere tijd geen signaal begrenzingskabel.”
Hoe kan dit als we aan de elektriciteit of stekker niet geraakt hebben ?

APP FOUT 8
“Controleer maaier. Geen Accu. Pak de maaier apart en …”
Hoe kan dit als we aan de elektriciteit of accu niet geraakt hebben ?

APP FOUT 9
“Controleer maaier. Maaier geblokkeerd.”
Geen idee wat hier de oorzaak is

HO-PE-LOOS
HOE KAN HET dat dit 1 van de beste toestellen is volgens TEST-AANKOOP ?

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

30/07/2021
Nuttig

Het zelfde hier via Kickstarter nummer 3 … levering 1/2 jaar later, toestel werkt absoluut niet, reeds 2 x teruggestuurd, Td is telefonisch niet meer te bereiken, enkel via ticket in de app. De machine moet terug naar tekentafel dit is absoluut niet werkbaar, toch blijven ze verkopen en leveren, ik heb medelijden met klanten die hun hoofdzorg is het toestel te ontvangen ze zijn onwetend over de volgende lijdensweg, dagdagelijks terug dragen naar Charger, rijdt vanaf maart enkel af random dagelijks het zelfde stuk af … het is echt schandalig en ze doen of alles in orde is en er nog kleine werkpuntjes zijn. Uit armoede gterug en grasmaaier gekocht

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/08/2021
, Gereageerd:

Hallo Peter, dit is uiteraard niet ok. Twijfel niet om via onze klachtenbox een gratis klacht bij hen in te dienen via volgende link:  https://www.test-aankoop.be/klagen of bel gerust naar naar de juridische dienst op het nummer 025423434 voor een advies van onze advocaten. ^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

16/07/2021

Ik heb sinds enkele weken toadi ontvangen, tot op heden nog altijd niet in geslaagd om nog maar een stukje gras te maaien.

App werkt amper, hij rijdt overal vast,…

Kunnen wij ons geld terug vragen/eisen?

Meld je aan om toegang te krijgen.

23/07/2021
, Gereageerd:

Jammer dat je er geen goede ervaringen mee hebt... Heb je dit al aangekaart bij de verkoper? Als het toestel niet stuk is gaat dat lastig worden. Wat je wel kan doen als de winkel waar je hem kocht niet wil helpen is een klacht indienen bij hen via onze site, dat is gratis: https://testaankoop.be/klagen . 

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/04/2021

Op Instagram stelde ik een vraag aan een enthousiaste toadi gebruiker. Niet lang daarna werd ik door toadi ontvolgd. Kennelijk vindt toadi dat ik andere toadi eigenaren niet mag vragen naar hun ervaring. Jammer hoor. Mijn vraag is nu ook niet meer leesbaar.

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/04/2021

Ook hier alleen maar ellende met Toadi.
Toestel besteld in april 2019 ... Akkoord we wisten dat we zouden investeren in een start up, maar afgaande op wat we van Toadi van informatie kregen leek er op dat we een jaar, dus voorjaar 2020, later een functionerend toestel zouden hebben ....

- maart 2020: ‘vertraging in de levering’
- april 2020: of we akkoord zijn om het pas in november te ontvangen
- november 2020: zal december worden
- december 2020: hij is klaar .. maar wanneer komt hij dan ..?
- januari 2021: levering wordt afgesproken. Transporteur kwam de gemaakte afspraken niet na en pas na de 3e afspraak hadden we het langverwachte toestel.

- De kleur: C3P0 yellow is eigenlijk flets geel - roze. Gewoon lelijk. Maar dat is op zich niet erg. Maar kan nog lelijker. Na de vrieskou en sneeuw verschiet de kleur nog meer.
- januari 2021: Activatie van account lukt niet / toestel werkt niet. Helpdesk: waarschijnlijk omdat hij 3 dagen onderweg is geweest ... dan is de batterij uitgeput ook al heeft het toestel in die periode niks gedaan.
- Opladen, dan proberen te connectoren met wifi. Dat lukte.
- een wandeling in de tuin gedaan langsheen de rand en Toadi zou volgen. Traag gestapt, maar reed voortdurend de borders in, planten massief in, .. Finaal ben ik toch een uur of 3 bezig geweest met dit "Plug and Play" toestel. Hij zou dan een berekening maken van de te nemen route in de tuin en de bewakingsfunctie (via een camera in Toadi) zou werken.
- En dan kreeg ik een melding dat hij nu 2 maand gaat rusten (via de zeer summiere App)
- Na 2 maand .. nog niks. Je kan op de App ook niet zien wanneer hij nu in gang gaat schieten. Het gras groeit maar Toadi doet niks.
- Contact met de Helpdesk .. steeds vriendelijk maar vooral blabla en eigenlijk verandert er niks.
Nu sinds laatste antwoord van de helpdesk ("hij begint één dezer met de bewakingsfunctie en begin volgende week start het maaien") geen reactie van hen meer gehad. En maaien doet hij natuurlijk ook niet.

Toadi ging voor ons 2 robotgrasmaaiers vervangen van een ander merk die na 6 jaar dienst echt wel fin de carrière zijn. Toadi zou van het ene grasveld naar het andere kunnen rijden, als je hem de route aanleert. Maar daar was ik in januari al achtergekomen tijdens de 'wandeling' om Toadi de tuin te leren kennen: over het pad tussen de 2 tuinen kan hij niet rijden omdat er zo een klein plastic wieltje onder zit dat zich meteen ingraaft.
Ik had me er al bij neergelegd dat ik dus toch een nieuwe Husqvarna zou moeten gaan kopen, echter ik ga er twee bestellen en Toadi mogen ze terug komen afhalen en me terug betalen. Doet immers niet wat wordt verwacht. Erger .. doet eigenlijk zelfs gewoon niks ...

Nuttig

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/04/2021
Nuttig

Op Instagram stelde ik een vraag aan een enthousiaste toadi gebruiker. Niet lang daarna werd ik door toadi ontvolgd. Kennelijk vindt toadi dat ik andere toadi eigenaren niet mag vragen naar hun ervaring. Jammer hoor. Mijn vraag is nu ook niet meer leesbaar.

Meld je aan om toegang te krijgen.

28/04/2021
, Gereageerd:

Hallo iedereen, bedankt voor deze getuigenissen, ze zijn alleszins zeer waardevol. Jammer om te horen dat de ervaringen met de Toadi grasrobot niet bepaald positief te noemen zijn. Wil je meer weten over robotmaaiers, dan kan je ons dossier hierover raadplegen via volgende link: https://www.test-aankoop.be/woning-energie/doehetzelf-tuin/dossier/robotmaaiers .^An 

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/04/2021

Heb het toestel betaald in maart 2019. Geleverd op: 08/01/2021 !! Heb het geïnstalleerd in februari, bij mooi weer. Na zeker 5 of 6 pogingen om het goed rond gereden te krijgen in de tuin, lukte het om haar "zelfstandig" naar het laadstation terug te laten rijden.
Had het toestel nu alles goed in kaart gebracht? Daar had ik het raden naar. Het toestel reageerde helemaal niet. Ook niet na een paar dagen Dan kwam ik er via de app achter dat het toestel nog twee maanden vakantie nam (Te koud volgens de app). Dan maar de buurman zijn grasmaaier lenen. (Tot drie keer toe, alsjeblief!!) Die heeft al heel wat afgelachen (de robot uitgelachen eigenlijk). Op 23/3/2021 krijgt het toestel zin om wat te doen! Dacht dat het een botsautoke was! Pfff. Rond de 26ste heeft het dan op één perceel (goed) rondgereden. Ja rondgereden, maaien deed het niet. A, ja het was afgereden met de machine van de buurman. Dus zo goed ziet het toestel blijkbaar niet! En de hoogte instellen kan ik ook niet want ik heb schijnbaar maar het goedkopere model! Maar allee tot daar nog aan toe. Op het tweede af te rijden gedeelte is het toestel nog nooit geraakt. Hoe dat komt ?????? Over de app zal ik maar zwijgen zeker. Op de vraag wanneer eer een werkbare app komt, geen verhaal. Verder geen Nederlandstalige gebruiksaanwijzing! Is het wetmatig niet zo dat een handleiding voorzien moet worden in de taal van het land waar zaken geleverd worden? Ik dacht geïnvesteerd te hebben in een wel doordacht, nieuw revolutionair systeem, een werker-robot zoals ze het noemen. Dat zou werken wanneer ik het wil en waar ik weinig dien naar om te kijken. Nog in de kinderschoenen!? Na twee jaar mag een dergelijke investering best wel gaan renderen, toch. Denk dat ik mijn geïnvesteerde geld best terug wil.

Meld je aan om toegang te krijgen.

03/04/2021

Tijdens mijn actieve loopbaan heb ik bemerkt dat er een grote correlatie bestaat tussen de netheid en de orde in een bedrijf enerzijds en de kwaliteit van de aangeboden producten & diensten anderzijds. Ik volg al een tijdje de media i.v.m. Toadi. Het valt me op dat de filmpjes van het bureau, het grasveld, de insteek, de taal enz. bijzonder slordig zijn. Toadi werd recentelijk zeer breedvoerig voorgesteld door iemand, die wellicht een bekwame ingenieur is, maar van Engels (jaja, de presentatie vond plaats in het Engels!) geen kaas heeft gegeten. De presentatie was dan ook niet te smaken. In het verleden heb ik de firma enkele keren erop geattendeerd dat hun werkwijze niet in goede is. Ik had een reactie verwacht, maar aan de andere kant bleef het diepste stilzwijgen bewaard. Uit jullie verklaringen blijkt nu dat orde, netheid en kwaliteit hand in hand gaan. Jammer, want ik zou ook eens graag met fierheid Belg willen zijn.

Meld je aan om toegang te krijgen.

04/04/2021
, Gereageerd:

Die 'engelstalige' presentatie was inderdaad om door de grond te zakken van schaamte. Geen krachtige boodschap, langdradig, .. Echt geen 'merk' waarmee je geassocieerd wil worden.

Meld je aan om toegang te krijgen.

02/04/2021

Beste,

ik heb veel geduld gehad maar dit raakt op.
Na lang wachten werd Toadi geleverd, echter bleek print deksel slordig afgewerkt, dit werd in orde gebracht.
Installatie Toadi plug and play was een alles behalve dit.

2 Uur nodig gehad opdat Toadi wifi zou herkennen ( signaal is nochtans voldoende krachtig).
4 Uur nodig gehad om met Toadi rond te wandelen in de tuin, telkens weer ging hij om onbekende reden in storing. Oppakken, terug naar laadstation dragen en opnieuw beginnen.
Wat daar op volgde was wederom niet dat zoals voorgesteld, Toadi ging zelf tuin scannen in detail.
Echter bleef hij hierbij op 1/10 van de tuin en deed hij dezelfde scanronde telkens opnieuw en opnieuw.
Toen hij na 2 dagen achteraan uiteindelijk in mijn tuin kwam herkende hij de afscheiding niet en duikelde hij meermaals af de berm of reed hij zich vast in het hogere gras.
Ik nam hierop verschillende malen contact op met Uw support afdeling.
Laatste maal heeft deze (Frank) de tuimeling van de berm live mee kunnen maken.
Er werd beloofd dat Toadi na zaterdag 27/03/21 zou maaien.
Sinds vrijdag 26/03/21 is Toadi niet meer van zijn laadplek geweest?

Als ik support bel krijg ik telkens te horen dat medewerker niet beschikbaar is en dat men mij zal terug bellen.
Dit ondertussen meermaals????
Tot op heden geen enkel telefoontje mogen ontvangen.
Mijn mails blijven onbeantwoord???
Toadi heeft nog 0cm² gemaaid en heeft nog niets gedaan van wat er in jullie filmpjes wordt voorgesteld.
Ik begrijp dat er kinderziektes kunnen zijn maar totaal genegeerd worden is voor mij onaanvaardbaar.
Ik verwacht dan ook onmiddellijk actie.

Ik heb mijn vertrouwen in het Toadi team gesteld door ondertussen ruim 2 jaar geleden het toestel te betalen zodat jullie fondsen hadden voor de ontwikkeling, vandaag ben ik teleurgesteld in het afgeleverde resultaat.

Ontevreden over het Toadi team zal ik dan ook eerstdaags een passende review schrijven mochten jullie niet snel met een oplossing komen.

Meld je aan om toegang te krijgen.

11/01/2021

Heb op 22 april 2020 een Toadi robotmaaier besteld,
Faktuur gekregen en betaald in juli 2020
Btw gefakturreerd en betaald in november 2020
Zijn nu jan 2021 doch nog GEEN levering mogen ontvangen .....

Meld je aan om toegang te krijgen.

27/12/2020

Bovenstaand is herkenbaar.

Rondjes draaien komt door een blokkerend achterwiel dat niet goed meedraait. Dat het dockingstation niet wordt gevonden is een vooraf gemeld bekend probleem dus daar klaag ik verder niet over. Wel jammer dar Toadi op zondag niet rijdt en dat de status van het apparaat niet goed te lezen is. De stand van zijn elektronische ogen is de enige indicatie die je krijgt maar deze is vrij cryptisch.

Er wordt door de makers gewerkt aan een oplossing maar helaas blijkt na terugsturen er weer transportschade. Veel geduld is een pré bij deze machine, al is het wel een betaversie.