laatst gewijzigd op: 07/08/2020

Online shoppen of in een winkel? (Approved by Tomorrow)

E-commerce heeft de afgelopen weken een aanzienlijke boost gekregen, in het bijzonder door de lockdownmaatregelen voor fysieke winkels. Velen van ons zijn overgestapt op online winkelen en doen hun aankopen in verschillende webshops. Gaan we, nu de winkels weer open zijn, terug windowshoppen of zullen webwinkels voortaan de scepter zwaaien?

In het kader van Approved by Tomorrow , vragen wij jouw mening!

Je mening telt: Is e-commerce de toekomst, of kan niets onze vertrouwde buurtwinkels vervangen?

En hoe zit het met jou? Welke manier van winkelen geniet jouw voorkeur?

En wat als we online blijven winkelen, maar op een meer duurzame manier? Hoe kunnen we duurzaam winkelen online? Ben jij een voorstander van duurzaam en eerlijk online winkelen?

User name

Deelnemen aan de discussie

Doe mee en geef je mening of stel je vraag. 

7 reacties

sorteer op :
U bent niet ingelogd. Gelieve in te loggen of te
04/08/2020

Walter Torfs raad iedereen aan om via lokaal internet Belgisch te kopen. Een mooi initiatief als het zou werken, maar dat doet het niet. De Nederlanders hebben het wel begrepen, verkopen via een eigen zogezegd Belgische website, geven een snelle goede service en veel goedkopere prijzen. Ze steken ons langs alle kanten de loef af en dat allemaal door de vakbonden die overal gaan dwarsliggen met allerlei regeltjes. Ik zou liever op het Belgisch internet kopen bij handelaars van bij ons maar als hetzelfde product hier 20 of 30% duurder verkocht wordt is de keuze snel gemaakt.

U bent niet ingelogd. Gelieve in te loggen of te
24/07/2020

Toch al enige jaren ervaring met on-line winkelen, waarbij de goederen steeds op de beloofde datum, zoals bij de bestelling bevestigd, geleverd werden. Meestal liep dit via Post NL en soms via BPost. Van beide gebeurde de levering altijd zowat rond hetzelfde voorspelbare uur en dus was het makkelijk om thuis te zijn als geleverd werd.
Tijdens de lock-down periode heb ik zeer veel aankopen via internet gedaan omdat ik zaken nodig had en de fysieke winkels daarvoor gesloten waren.
Een ware ramp voor de leveringen; geen enkele belofte, als die er al was, werd gehouden. Track & Trace systemen gaven geen of weinig betrouwbare info. Leveringen die normaal 24 of 48 uur beloven zijn tot 3 weken uitgelopen, in 1 enkel geval zelfs tot 5 weken. Het wordt soms aangekondigd en dan komt het uiteindelijk toch niet; en dan blijf je maar de hele dag wachten en blijf je er voor zorgen dat er steeds iemand thuis is. Via telefoon werd men van het kastje naar de muur gestuurd. Allen met het excuus "wegens grote drukte door covid-19 kan de levering iets langer duren". Je kon dus nergens nog op vertrouwen. En dit is bij sommige websites nog steeds aan de gang.
Waar ik vroeger nog enigszins voorstander was van sommige aankopen via internet heb ik nu helemaal geen zin meer om zo nog meer te winkelen.

U bent niet ingelogd. Gelieve in te loggen of te
07/08/2020
, Gereageerd:

Hallo Jacques, jammer dat die online aankopen niet meegevallen zijn ! Mocht je in de toekomst nog problemen ondervinden kan je gerust via de Klachtenbox op onze site rechtstreeks een gratis klacht indienen bij het bedrijf. Ik geef je even de link ernaartoe mee : https://www.test-aankoop.be/klagen . Mvg, ^An

U bent niet ingelogd. Gelieve in te loggen of te
23/07/2020

Online winkelen is niet nieuw voor mij, sinds jaren gebruik ik het net om mijn aankopen te doen, zelden of nooit stap ik nog een fysieke winkel binnen, enkel nog voor algemene voeding, bakker ga ik naar de winkel en dat zoveel mogelijk bij de plaatselijke economie

U bent niet ingelogd. Gelieve in te loggen of te
22/07/2020

Wie heeft er ook al gemerkt dat Coolblue vals speelt met de reviews? Uitstekende webwinkel met geen slechte service. Alleen stoort het mij dat er bij een aantal artikels vier of vijf sterren staan met daarbij een zogezegd aantal reacties; als je daar echter op klikt blijkt er geen enkele review te bestaan.

U bent niet ingelogd. Gelieve in te loggen of te
22/07/2020

Online winkelen doe ik al jaren, echter heb ik dat in de afgelopen periode ook gedaan bij winkels zoals Gamma. Een echt ramp noem ik het. Een levering is weken te laat aangekomen en daar heb ik zelf een wereld voor moeten verzetten. Pas toen ik dreigde om ze in gebreke te stellen via een aangetekend schrijven schoot er plots iemand in gang. Die heeft voor mij de bestelling opnieuw geplaatst en toen is het tenslotte goed gekomen. Ook PostNL, de verzender, werkte totaal niet mee. Ik werd constant van het kastje naar de muur gestuurd. Dus online winkelen bij winkels zoals Gamma raad ik ten sterkste af.

U bent niet ingelogd. Gelieve in te loggen of te
07/08/2020
, Gereageerd:

Beste Stef, we merken inderdaad dat het niet evident is om je bestelling afgeleverd te krijgen. Er bereiken ons vele klachten ivm laattijdige leveringen, pakjes die 'spoorloos' verdwijnen ondanks het track & trace systeem, ... Mocht je nog problemen ondervinden met je levering aarzel dan niet om via onze Klachtenbox rechtstreeks een gratis klacht in te dienen bij het bedrijf in kwestie. Ik geef je graag de link ernaartoe mee:https://www.test-aankoop.be/klagen . Mvg, ^An