Ongeveer 2 weken geleden (eind april) heb ik een verzekering aangevraagd bij Touring Verzekeringen voor een motor. Ik heb dit online aangevraagd, telefonisch werd me bevestigd dat alles in orde was en dat Touring onmiddellijk men nummerplaat zou aanvragen. Na een week krijg ik het groene papier van men verzekering opgestuurd (geldig vanaf 3 mei) en een papier voor de aanvraag van men nummerplaat (ik dacht dat Touring dit zou doen, niet dus en ik heb men nummerplaat dan maar zelf aangevraagd). Na ongeveer een week (16 mei) ontvang ik men nummerplaat van het DIV. Vandaag 18 mei, ik volop aan't rijden met men motor, krijg ik telefoon van men ouders om te zeggen dat er een aangetekende brief is aangekomen van Touring met de melding dat men verzekering geweigerd werd. Ik bel naar touring rond 11 uur en er wordt bevestigd dat ik geen verzekering heb, maar ze kunnen niet meer zeggen. Na 10tal keer doorgeschakeld te worden en verschillende keren terug te bellen worden tegen 2 uur men vragen beantwoordt (vergelijkbare met de grap van Neveneffecten). Er wordt me bevestigd dat men verzekering geweigerd werd en dat het groene papier ongeldig was vanaf het moment dat de aangetekende brief verzonden werd (= 12 mei). Ik rij dus rond zonder verzekering zonder dat ik het zelf weet!!!!! Ik sta nog steeds aan de kant met men motor en vraag of ik nog verzekerd ben als ik naar huis rij. Het antwoord is overduidelijk dat ik geen verzekering heb bij Touring! Als ik vraag of Touring me dan kan takelen, krijg ik als antwoord dat ze dat enkel doen na een ongeval.

Ik ben me bewust dat Touring genoeg personen in dienst zal hebben die weten hoe met de wet te spelen en dat dit allemaal wel net wettelijk zal zijn, maar het is overduidelijk dat Touring geen respect heeft voor de mensen en dat Touring de mensen in de kou laat staan ipv te helpen. Men verzekering werd uiteindelijk geweigerd door Touring omdat ik nog nooit een motor heb gehad op mijn naam (ook al heb ik ongeveer 15 jaar men rijbewijs en ik nog nooit een accident heb gehad), dit had Touring eind april toch al kunnen zeggen (ik denk dat ik dit zelfs gezegd heb aan de telefoon toen)!!!!! Ik heb ondertussen al een andere verzekeraar gecontacteerd, op de koop toe doen deze nu ook lastig tgv de weigering van Touring!

Kan ik iets tegen Touring ondernemen?