BMW DE0005190003

E-mailalert
Toevoegen aan portefeuille
83,68 EUR 24/03/2017 17:35 Frankfurt
0,00 EUR (0,00 %) Wijziging sinds laatste afsluiting
65,05 90,97  52 weken min max
7,40 % Rendement 1 jaar
4,32 % Dividendrendement
Alle details

Premium inhoud

Het advies van onze experten en onze beoordelingen zijn enkel voor abonnees. Wil u graag toegang?

Hoe komen we tot ons advies?

Artikels

  • Analyse

    BMW: recordresultaat voor 2016

    13 dagen geleden - maandag 13 maart 2017
    De groep verhoogt haar dividend met 9% tot 3,50 EUR bruto.
     
     
     
     

    Het advies van onze experten en onze risicobeoordelingen zijn enkel voor abonnees. Wil u graag toegang?

    Ik wil toegang tot deze inhoud!
  • Analyse

    Verkoop deze 8 aandelen niet!

    2 maanden geleden - vrijdag 6 januari 2017
    Gezien de recente stijging van de beurzen zou u geneigd kunnen zijn bepaalde aandelen te verkopen en uw winst op te strijken. Maar een aandeel met een fikse koersstijging achter de rug is niet noodzakelijk overgewaardeerd en kan over een min of meer mooi stijgingspotentieel blijven beschikken.
     
     
     
     

    Het advies van onze experten en onze risicobeoordelingen zijn enkel voor abonnees. Wil u graag toegang?

    Ik wil toegang tot deze inhoud!
  • Analyse

    BMW slaagt erin verder te groeien

    4 maanden geleden - maandag 7 november 2016

    Gezien het kwartaalresultaat is de groep financieel gezond en in staat haar doelstellingen te bereiken.

    De waardering van het aandeel bedraagt minder dan 8 maal de verwachte winst voor 2016 (t.o.v. 10 de laatste 5 jaar en 10 voor het gemiddelde van de sector). De koers beschikt dus nog over stijgingspotentieel. 
    KOPEN.

    Ondanks de onzekerheid rond de Brexit (BMW boekt 15 % van zijn om-zet in het VK), kan de groep blijven groeien. In het 3e kwartaal 2016 klom het aantal leveringen met 7,1 % (t.o.v. 5,9 % en 5,7 % in het 1e en 2e kwartaal). Die versnelling is te danken aan de goede prestaties van de automarkt in Europa (+10,4 %) en China (+10,7 %), wat de terugval van de Amerikaanse markt (-8,7 %) compenseert. Het nettoresultaat gaat fors ho-ger (+15 %). Dit is echter vooral het gevolg van het beter dan verwacht financieel resultaat (dankzij dekkingsinstrumenten tegen wisselkoerseffecten). Op bedrijfsniveau bedraagt de stijging slechts 1 % als gevolg van de toegenomen kosten voor de ontwikke-ling en commercialisering van de nieuwe modellen. Rekening houdend met de kwartaalresultaten bevestigt de Duitse groep haar ramingen voor 2016: een recordomzet voor de autodivisie en een lichte winststijging voor belastingen. Wij tippen op een winst per aandeel van 10,30 EUR in 2016 (lichtjes opgetrokken) en 10,50 EUR in 2017.

     

    Koers op het moment van de analyse: 75,64 EUR

     

    De Duitse groep BMW is de grootste constructeur ter wereld van luxewagens. De groep commercialiseert behalve BMW ook de merken Mini en Rolls-Royce alsook motoren. China, de VS en Duitsland zijn haar belangrijkste afzetmarkten.

    Deel dit artikel

  • Analyse

    BMW blijft mooi verder groeien

    9 maanden geleden - maandag 27 juni 2016

    De groep doet het beter dan de markt.

    Goedkoop aandeel.
    KOPEN.

     

    De Duitse autobouwer blijft groeien. In de eerste 5 maanden van 2016 steeg de omzet met 5 % t.o.v. dezelfde periode in 2015. En al is dit minder dan in het verleden (gemiddeld +9 % per jaar sinds 2010), BMW blijft het beter doen dan de markt, o.a. dankzij de aantrekkelijkheid en uitbreiding van zijn gamma. Ook profiteert het van de populariteit van zijn SUV-voertuigen (X1, X4, X5). Geografisch gezien zijn het China en Europa die aan de kar trekken, terwijl de VS een o.i. tijdelijke adempauze inlast. Hoewel de groep dit jaar winst zal boeken, zullen de stijgende personeelskosten op de rendabiliteit wegen. Op langere termijn zullen de winstvooruitzichten worden ondersteund door de puike verkopen van alle merken van de groep (ook Mini, Rolls Royce). De koers, die al meer dan een jaar aan het zakken is, wordt vooral afgestraft door vermoedens van fraude i.v.m. schadelijke uitstoot.

     

    Koers op het moment van de analyse: 68,42 EUR

     

    De Duitse groep BMW is de grootste constructeur ter wereld van luxewagens. De groep commercialiseert behalve BMW ook de merken Mini en Rolls-Royce alsook motoren. China, de VS en Duitsland zijn haar belangrijkste afzetmarkten.

     

    Deel dit artikel

  • Analyse

    BMW: advieswijziging

    10 maanden geleden - vrijdag 3 juni 2016

    De groep wordt ervan verdacht zich niet aan de emmissienormen te houden (ten gevolge van het VW-schandaal) en dat weegt op de koers. De markten zijn echter te streng.

    De groep wordt ervan verdacht zich niet aan de emmissienormen te houden (ten gevolge van het VW-schandaal) en dat weegt op de koers. De markten zijn echter te streng.

    KOPEN.

     

    Ondanks de vertraging op de Amerikaanse automarkt blijft BMW mooi vooruitboeren. Zo gingen de verkopen in het 1e kwartaal 6 % hoger t.o.v. een jaar voorheen. Niettemin groeit de groep nu trager dan in het verleden (over 2010-15 klommen de leveringen met 11 % per jaar). Wel presteert BMW beter dan de automarkt dankzij zijn puike verkopen in China (+11 %) en Europa (+10 %). Overigens plukt het de vruchten van zijn vernieuwd gamma (o.a. lancering nieuwe BMW 7 reeks), alsook van het succes van zijn SUV's (X1, X3 en X6). Op korte termijn zal de winst echter trager groeien. Dit is enerzijds te wijten aan de stijgende personeelskosten en anderzijds aan de uitgaven ten gevolge van technologische vernieuwingen (zelfrijdende auto, slimme auto...). Op langere termijn ogen de winstvooruitzichten nog steeds interessant. Reden hiervoor zijn o.m. de puike verkopen van alle merken van de groep (Mini en Rolls-Royce inbegrepen). We handhaven onze winstramingen per aandeel op 10 EUR in 2016 en 10,50 EUR in 2017.

     

    Koers op het moment van de analyse: 74,15 EUR

     

    De Duitse groep BMW is de grootste constructeur ter wereld van luxewagens. De groep commercialiseert behalve BMW ook de merken Mini en Rolls-Royce alsook motoren. China, de VS en Duitsland zijn haar belangrijkste afzetmarkten.

     

     

    Deel dit artikel

Meer

Belangrijke gegevens

Identiteitskaart

Maximumkoers afgelopen 12 maanden 90,97 EUR
Minimumkoers afgelopen 12 maanden 65,05 EUR
ISIN-code DE0005190003
Beurs Frankfurt
Noteert op Euronext Brussel neen
Bèta 1,33
Volatiliteit 24,00 %
Aantal bestaande aandelen 601.995.000
Beurskapitalisatie (in miljard) 50,14 EUR
Sector Autosector
Transactievolume (gemiddeld / dag / x 1 000) 885 EUR
Score corporate governance 5

Sleutelcijfers per aandeel (EUR)

2017 (e) 2016 (e) 2015 2014
Dividend 3,60 3,50 3,20 2,90
Courante winst 10,50 10,45 9,70 8,84
Nettowinst 10,50 10,45 9,70 8,84
Courante cashflow 18,11 17,91 16,81 15,40
Netto cashflow 18,11 17,91 16,81 15,40
EBIT 15,31 14,29 14,61 13,89
EBITDA 22,92 21,75 21,75 20,48
Boekwaarde 78,07 71,07 64,75 56,64
Tastbare boekwaarde 77,51 70,51 64,20 56,08

Prestaties (in euro)

BMW Stoxx Europe 600 S&P 500
Rendement 3 maanden -7,20 % 4,78 % 0,50 %
Rendement 6 maanden 10,50 % 9,23 % 12,72 %
Rendement 1 jaar 7,40 % 10,92 % 19,32 %
Rendement 5 jaar 7,70 % 7,26 % 15,60 %

Financiële ratio's van het bedrijf

2017 (e) 2016 (e) 2015 2014
Pay out - - 33,00 % 32,84 %
Current ratio - - 0,94 0,96
Return on equity - - 14,98 % 15,58 %
Total return on equity - - 14,98 % 15,58 %
Brutomarge - - 19,67 % 21,15 %
Nettomarge - - 6,94 % 7,23 %
EBIT marge - - 10,41 % 11,34 %
EBITDA marge - - 15,49 % 16,72 %
Belastingvoet - - 30,66 % 33,19 %
Gearing - - -39,54 -37,99
Eigen vermogen/ Balanstotaal - - 24,84 % 24,18 %

Beursgegevens per aandeel

2017 (e) 2016 (e)
Dividendrendement 4,32 % 4,20 %
Koers/ Courante winst 7,93 7,97
Koers/ Courante cashflow 4,60 4,65
Koers/ Boekwaarde 1,07 1,17
Koers/ Tastbare boekwaarde 1,07 1,18
Prijs per netto vermogenswaarde - -
Verwacht rendement op lange termijn 6,19 % -

(e) : raming

  • Volgende

  • Vorige Volgende

  • Vorige Volgende

  • Vorige Volgende

  • Vorige Volgende

  • Vorige Volgende

  • U moet een antwoord ingeven

    Vorige Volgende

  • Vorige Volgende

  • U hebt de survey vervolledigd

    Verzenden