Stellantis

NL00150001Q9
7,864 EUR 30/09/2025 17:37 (Milaan)
-0,13 EUR (-1,56 %) Wijziging sinds laatste afsluiting
7,46 13,56  52 weken min max
5,01 % Dividendrendement
-40,25% Rendement 1 jaar
Alle details

Ons advies

Risico

 
Word vandaag nog lid

De aanbeveling van onze experten en onze beoordelingen zijn enkel voor leden. Wil u graag toegang?

Belangrijke gegevens

Identiteitskaart

Maximumkoers afgelopen 12 maanden 13,56 EUR
Minimumkoers afgelopen 12 maanden 7,46 EUR
ISIN-code NL00150001Q9
Beurs Milaan
Bèta 1,25
Volatiliteit 40,05 %
Aantal bestaande aandelen 2.896.073.567
Beurskapitalisatie (in miljard) 23,14 EUR
Sector Autosector
Transactievolume (gemiddeld / dag / x 1 000) 213.455 EUR
Land Italië
Website www.stellantis.com

Sleutelcijfers per aandeel (EUR)

2025 (e) 2024 2023 2022
Dividend 0,40 0,68 1,55 1,34
Nettowinst 1,20 1,86 5,98 5,35
Boekwaarde 28,88 28,36 27,02 22,90
Tastbare boekwaarde - - - -

Prestaties (in euro)

Stellantis Stoxx Europe 600 S&P 500
Rendement 3 maanden -9,40 % 2,19 % 7,80 %
Rendement 1 jaar -40,25 % 5,20 % 10,64 %
Gemiddeld jaarlijks rendement op 3 jaar -6,11 % 13,21 % 15,07 %
Gemiddeld jaarlijks rendement op 5 jaar 4,29 % 8,97 % 14,84 %

Financiële ratio's van het bedrijf

2024 2023 2022 2021
Pay out 84,98 % 22,63 % 19,96 % 23,24 %
Total return on equity 6,70 % 22,76 % 23,33 % 25,40 %
Return On Assets 2,64 % 9,20 % 9,02 % 8,27 %
EBITDA marge 6,96 % 15,53 % 14,92 % 14,05 %
EBIT marge 2,35 % 11,55 % 11,14 % 10,12 %
Nettomarge 3,49 % 9,81 % 9,35 % 9,50 %
Vrije cashflow / omzet -4,50 % 6,78 % 6,06 % 6,67 %
Schuld / eigen vermogen 45,57 % 36,07 % 37,71 % 60,08 %
Eigen vermogen/ Balanstotaal 39,35 % 40,42 % 38,68 % 32,55 %
Nettoschuld / EBITDA 0,29 -0,71 -0,72 -0,76

Beursgegevens per aandeel

2025 (e) 2024
Dividendrendement 5,01 % 5,40 %
Koers-winstverhouding 6,66 6,79
Ondernemingswaarde / EBITDA 2,52 3,37
Koers/ Boekwaarde 0,28 0,44
Koers/ Tastbare boekwaarde - -
Koers / intrinsieke waarde - -

(E) : raming

Meest recente nieuws

Artikel

Trekt de autosector zich na de transformatie weer op gang?

4 dagen geleden - vrijdag 26 september 2025

De overstap naar elektrisch rijden, een vertragende markt, uitdagingen op het vlak van regelgeving… De sector ondergaat nu al enkele jaren een structurele transformatie zonder weerga.

Zal de autosector zich weer op gang trekken? Lees het artikel
Artikel

Stellantis kondigt verlies aan over eerste jaarhelft

2 maanden geleden - donderdag 24 juli 2025

De markt vreesde al dat de resultaten slecht zouden zijn. De groep worstelt met conjuncturele elementen (invoerrechten, vertragende economie), maar ook met structurele problemen (industriële overcapaciteit, rationalisatie van de merkenportfolio). Een ingrijpende strategiewijziging dringt zich op.

Lees het artikel
Artikel

Sinds ons verkoopadvies in maart verloor het Stellantis-aandeel al 24%

4 maanden geleden - dinsdag 3 juni 2025

Gezien de lage waardering biedt dit aandeel kansen op middellange termijn, maar de onzekerheid t.g.v. de invoerrechten en het ontbreken van precieze doelstellingen voor 2025 nopen nog altijd tot voorzichtigheid.

Lees het artikel
Artikel

Invoerheffingen op auto's in de VS

6 maanden geleden - donderdag 27 maart 2025

Trump kondigde aan dat er vanaf 2 april douaneheffingen van 25% komen op alle auto's die in de VS worden ingevoerd. Wat zal de impact van deze maatregel zijn voor de Europese constructeurs?

Mag u nog beleggen in aandelen uit de autosector, nu die door de aankondiging van Amerikaanse invoerrechten toch aan een soort crashtest onderworpen worden? Lees het artikel
Artikel

Stellantis: we wijzigen ons advies

7 maanden geleden - vrijdag 7 maart 2025

Nu de VS douanerechten gaan heffen op geïmporteerde producten uit Canada en Mexico, zit Stellantis, dat nog steeds geen CEO heeft en waarvan de vooruitzichten aan de vage kant zijn, in het oog van de storm.

Lees het artikel
Artikel

Stellantis heeft afscheid genomen van zijn CEO. Waar wijst dat op?

10 maanden geleden - vrijdag 6 december 2024

Stellantis is op zoek naar een nieuw elan.
Maar op korte termijn staat de autobouwer nog voor grote uitdagingen, zowel in industrieel opzicht (overcapaciteit) als in commercieel opzicht (verouderend gamma).
De beleggers halen hun neus op voor het aandeel: sinds begin dit jaar ging de koers al circa 40% lager.

Lees het artikel