AB InBev herovert de VS

Is het de moeite waard om te beleggen in AB InBev, nu het bedrijf zijn positie op de Amerikaanse markt herovert?
Is het de moeite waard om te beleggen in AB InBev, nu het bedrijf zijn positie op de Amerikaanse markt herovert?
Het bedrijf wint weer marktaandeel in de VS dankzij het bier Michelob Ultra, dat goed inspeelt op de verwachtingen van de markt. De samenwerking met Netflix biedt een extra hefboom om de bekendheid en de aantrekkingskracht van de merken te vergroten. Dit kan de verkochte volumes in de VS, die de afgelopen kwartalen daalden, ondersteunen of zelfs opkrikken. Bijgevolg bevestigen wij ons advies:
HOUDEN.
AB InBev heeft recent de eerste plaats op de Amerikaanse biermarkt heroverd, na de controverse rond Bud Light, en dat tegen de achtergrond van een algemene daling van de verkochte volumes (-1,9% in het 2e kwartaal van 2025).
Zijn Michelob Ultra is nu het bestverkochte bier in de VS, waarmee het Modelo Especial van concurrent Constellation Brands van de troon stoot. Dankzij Michelob Ultra kon de brouwer marktaandeel veroveren, wat mede te danken is aan marketing rond grote sportevenementen (NBA, FIFA, PGA Tour).
Daarnaast kondigde AB InBev recent een samenwerking aan met Netflix, een nieuwe stap in zijn reclamestrategie. De merken van het bedrijf zullen worden geïntegreerd worden in producties en live-uitzendingen op het streamingplatform, met interactieve en meeslepende ervaringen rond entertainment, sport en populaire cultuur.
Een handige manier om zichtbaarheid te creëren bij een jong, internationaal publiek dat moeilijk via traditionele media te bereiken is.
Koers op het moment van de analyse: 50,68 EUR
AB InBev is in 2008 ontstaan door de overname van het Amerikaanse Anheuser-Busch door het Belgisch-Braziliaanse InBev. In 2016 lijfde het SABMiller in. Het is de grootste brouwerijgroep ter wereld en heeft 25 % van de wereldmarkt in handen. Bekende merken zijn o.m. Stella Artois, Jupiler, Budweiser, Beck's, Brahma…
Gelieve te wachten terwijl de pagina beschikbaar wordt gemaakt...