Analyse
Verizon: resultaten zonder verrassingen 4 jaar geleden - donderdag 24 juli 2014

Zoals verwacht stegen de kwartaalcijfers vrij fors dankzij ondermeer de kwaliteit van het netwerk.

Een concurrentieel voordeel die hoger mag worden gewaardeerd volgens ons.
KOPEN.

 

In het 2e kwartaal lag de omzet 6 % en de winst per aandeel 25 % hoger (op vergelijkbare basis). Verizon heeft meer dan 1,4 nieuwe mobiele abonnees kunnen aantrekken dankzij het succes van tablets. Geruststellende cijfers na een ontgoochelend 1e trimester, zeker nu de concurrentie op de zich hervormende Amerikaanse telecommarkt harder wordt (o.a. T-Mobile). De kwaliteit van het aanbod en de infrastructuur van Verizon zorgen voor klantenbinding en trekken nieuwe aan ondanks de hoger dan gemiddelde tarieven (op kwartaalbasis gaf de mobiele abonnee 120 EUR per maand uit, 5 % meer dan een jaar geleden). Het resultaat is dat de operationele marge, die reeds alle records heeft verpulverd in 2013, nog verder is toegenomen (24,4 % in het 2e kwartaal tegenover 22 % een jaar eerder). Dit doet veel goeds vermoeden voor de komende jaren. En dankzij de aanzienlijke kasstroomgeneratie heeft Verizon de mogelijkheid om snel zijn schulden te verlagen (fors toegenomen door de aankoop van het belang dat Vodafone aanhield in Verizon Wireless), verder te investeren in de kwaliteit van zijn netwerk en zijn dividend te verhogen (rendement: meer dan 4 % bruto). We behouden onze winstvooruitzichten per aandeel op 3,80 USD voor 2014 en 3,90 USD voor 2015.

 

Koers op het moment van de analyse: 50,91 USD

 

Deel dit artikel