Fiat Chrysler Automobiles NL0010877643

E-mailalert
Toevoegen aan portefeuille
10,26 EUR 30/03/2017 10:30 Milaan
-0,07 EUR (-0,68 %) Wijziging sinds laatste afsluiting
5,110 10,82  52 weken min max
53,10 % Rendement 1 jaar
0,00 % Dividendrendement
Alle details

Premium inhoud

Het advies van onze experten en onze beoordelingen zijn enkel voor abonnees. Wil u graag toegang?

Hoe komen we tot ons advies?

Artikels

  • Analyse

    De overname van Opel door Peugeot zou wel eens onrechtstreekse gevolgen kunnen hebben voor FCA.

    9 dagen geleden - maandag 20 maart 2017
    Momenteel is hier echter niets van aan.
     
     
     
     

    Het advies van onze experten en onze risicobeoordelingen zijn enkel voor abonnees. Wil u graag toegang?

    Ik wil toegang tot deze inhoud!
  • Analyse

    Fiat Chrysler Automobiles eveneens beschuldigd van sjoemelsoftware!

    2 maanden geleden - vrijdag 13 januari 2017
    De groep dreigt 4,6 miljard dollar te moeten ophoesten.

    Het aandeel wordt riskanter en blijft duur. VERKOPEN.

     

    Gezien de nettowinst over 2016 wellicht op 2,3 miljard zal uitkomen en die van 2017 iets zou moeten toenemen, is de boete goed voor iets minder dan 2 jaar winst. De groep beschikt echter over 23,2 miljard aan cashmiddelen. En tegen de betaling van de boete zullen nog liquiditeiten worden gegenereerd. Ze is dus in staat de boete te vereffenen. Wel zal ze door die zaak misschien haar doelstellingen niet kunnen bereiken. FCA wilde tegen 2018 zijn schuld wegwerken (6 miljard euro), een doelstelling die nu met 2 jaar dreigt te worden uitgesteld. Ook zou de groep om de boete te betalen de middelen afkomstig uit de verkoop van Magneti Marelli kunnen aanwenden. Deze operatie was echter bedoeld om de schuld af te bouwen. Overigens wilde de groep haar schuld wegwerken om haar kansen om met een andere constructeur te fuseren, te verhogen. Maar ook dit project zal nu dus vertraging oplopen. Wat de impact op de resultaten betreft, zal de boete wellicht in 2018 worden betaald. We handhaven bijgevolg onze winstramingen per aandeel voor 2017 op 1,60 EUR maar tippen voor 2018 nu op een verlies per aandeel van 1,69 EUR. Ook zou het schandaal het imago van Fiat en de verkopen kunnen aantasten.

     

    Koers op het moment van de analyse: 8,78 EUR

     

    Fiat Chrysler Automobiles is een groep uit de autosector dat bestaat uit het Italiaanse Fiat (produceert auto's van het merk Fiat, Lancia en Alfa-Romeo) en de Amerikaanse autoconstructeur Chrysler.

    Deel dit artikel

  • Analyse

    FCA: goed en minder goed nieuws

    3 maanden geleden - dinsdag 27 december 2016
    Er viel zowel goed als slechts nieuws te rapen bij de autobouwer. Op basis van onze ramingen en het risico- en onzekerheidsniveau blijft het aandeel duur.

    VERKOPEN.

    De Italo-Amerikaanse fusiegroep Fiat Chrysler Automobiles (FCA) leverde recentelijk 100 Pacifica-minibusjes aan Waymo, het nieuwe bedrijf dat opgericht werd door Google en dat zich toespitst op zelfrijdende auto's. Begin 2017 zouden de testritten op de openbare weg starten en beide bedrijven hopen tegen eind 2017 een autodeelservice (ride sharing) te kunnen opstarten. Dat is vast en zeker goed nieuws, maar er viel dus helaas ook minder goed nieuws te rapen, en dan met name dat de Amerikaanse verkeersveiligheidsautoriteit (National Highway Traffic Safety Administration of kortweg NHTSA) beslist heeft om een onderzoek te openen naar 43 klachten die het ontving van chauffeurs die hun Ram pick-up of Dodge Durango-SUV (allebei van FCA) in parkeerstand hadden geplaatst maar hun voertuig toch nog zagen bewegen nadat ze al uitgestapt waren, vaak met alle gevolgen van dien. Gezien de onzekerheid rond dit onderzoek enerzijds maar de nieuwe kansen voor autonome voertuigen anderzijds, handhaven we voorlopig onze ramingen op een winst per aandeel (exclusief uitzonderlijke elementen) van 1,31 EUR voor 2016 en van 1,6 EUR voor 2017.

    Koers op het moment van de analyse: 8,64 EUR

    Fiat Chrysler Automobiles is een groep uit de autosector dat bestaat uit het Italiaanse Fiat (produceert auto's van het merk Fiat, Lancia en Alfa-Romeo) en de Amerikaanse autoconstructeur Chrysler.

    Deel dit artikel

  • Analyse

    FCA: tweeledige prestaties in het Oosten

    6 maanden geleden - woensdag 28 september 2016

    Ondanks de hoop op betere vooruitzichten in China maar gezien de onzekerheid rond een Japanse leverancier en onze ramingen, blijft het aandeel duur.

    VERKOPEN.

     

    In juli opende het Amerikaanse ministerie van Justitie en de SEC (Amerikaans controleorgaan voor de financiële markten) een onderzoek rond de manier waarop FCA zijn omzetcijfers aan de markten communiceert. Eerder beschuldigde een Amerikaanse broker FCA er immers van zijn maandelijkse omzetcijfers te hebben opgesmukt. Niettemin had dit een beperkte impact op de beurskoers. Overigens dreigt Takata, de Japanse leverancier van auto-onderdelen, volgens de geruchtenmolen over de kop te zullen gaan, terwijl die groep net 100 miljoen defecte airbags moet terugroepen. Gaat de groep inderdaad failliet, dan zou dit gevolgen kunnen hebben voor de fabrikanten van de betrokken auto's, o.a. FCA, dat het in dat geval erg moeilijk zou hebben de kosten voor het terugroepen en het vervangen van de defecte stukken te recupereren. Het nieuws vanuit China is dan weer vrij positief: zo zou de Italiaanse groep de mogelijke oprichting van een gezamenlijk bedrijf met het Chinese BAIC onderzoeken. Op die manier zou ze haar aanbod op de Chinese markt (waar ze al een partnership heeft met Guangzhou) kunnen uitbreiden. We tippen op een winst per aandeel van 1,31 EUR in 2016 en 1,60 EUR in 2017.

     

    Koers op het moment van de analyse: 5,44 EUR

     

    Fiat Chrysler Automobiles is een groep uit de autosector dat bestaat uit het Italiaanse Fiat (produceert auto's van het merk Fiat, Lancia en Alfa-Romeo) en de Amerikaanse autoconstructeur Chrysler.

     

    Deel dit artikel

  • Analyse

    FCA verkoopt belang in mediagroep RCS

    11 maanden geleden - dinsdag 3 mei 2016

    Na de koersdip begin dit jaar ging het aandeel opnieuw hoger.

    Ook kan het de voorsprong die het eerder nam t.o.v. de Milanese beurs, deels behouden. Het aandeel blijft duur. 

    VERKOPEN.

     

    FCA (Fiat Chrysler Automobiles) sloot het 1e kwartaal af met een omzetdaling van 1 % t.o.v. dezelfde periode in 2015 (de vergelijking houdt echter geen rekening met Ferrari dat in het 1e kwartaal nog deel uitmaakte van FCA). De bedrijfswinst daarentegen schoot 88 % hoger, terwijl de winst per aandeel van 0,013 tot 030 EUR klom.
    In de loop van het voorbije kwartaal heeft FCA tevens de productie van drie nieuwe modellen opgestart, namelijk de Chrysler Pacifica, de Maserati Levante en de Fiat Mobi.
    Overigens heeft de automobielgroep haar doelstellingen voor heel 2016 bevestigd en streeft ze naar een schuldenberg van minder dan 5 miljard EUR of 4 EUR per aandeel.
    Ook wij bevestigen onze ramingen: een winst per aandeel van 1,31 EUR voor 2016 en van 1,60 EUR voor 2017. Overigens handhaven we ons advies daar we het aandeel nog steeds over-dreven duur vinden.
    Ons verkoopadvies geldt tevens voor de RCS-aandelen die de aandeelhouders zullen ontvangen. Per FCA-aandeel die ze aanhouden, zullen zij inderdaad 0,067746 RCS-aandeel krijgen.

     

    Koers op het moment van de analyse: 7,12 EUR

     

    Fiat Chrysler Automobiles is een groep uit de autosector dat bestaat uit het Italiaanse Fiat (produceert auto's van het merk Fiat, Lancia en Alfa-Romeo) en de Amerikaanse autoconstructeur Chrysler.

     

    Deel dit artikel

Meer

Belangrijke gegevens

Identiteitskaart

Maximumkoers afgelopen 12 maanden 10,82 EUR
Minimumkoers afgelopen 12 maanden 5,110 EUR
ISIN-code NL0010877643
Beurs Milaan
Noteert op Euronext Brussel neen
Bèta 1,15
Volatiliteit 41,80 %
Aantal bestaande aandelen 1.284.918.000
Beurskapitalisatie (in miljard) 13,21 EUR
Sector Autosector
Transactievolume (gemiddeld / dag / x 1 000) 138.705 EUR
Score corporate governance 6

Sleutelcijfers per aandeel (EUR)

2017 (e) 2016 (e) 2015 (e) 2015
Dividend 0,00 0,00 0,00 -
Courante winst 1,90 1,64 0,22 -
Nettowinst 1,60 1,18 1,31 -
Courante cashflow 3,30 2,94 1,66 -
Netto cashflow 3,00 2,31 2,75 -
EBIT 3,46 4,10 2,47 -
EBITDA 4,85 5,40 3,91 -
Boekwaarde 8,99 7,39 6,21 -
Tastbare boekwaarde 5,97 4,37 3,19 -

Prestaties (in euro)

Fiat Chrysler Automobiles Stoxx Europe 600 S&P 500
Rendement 3 maanden 17,80 % 5,07 % 2,44 %
Rendement 6 maanden 87,40 % 10,45 % 14,67 %
Rendement 1 jaar 53,10 % 12,39 % 19,55 %
Rendement 5 jaar 28,40 % 7,74 % 15,75 %

Financiële ratio's van het bedrijf

2017 (e) 2016 (e) 2015 (e) 2015
Pay out - - - 0,00 %
Current ratio - - - 1,30
Return on equity - - - 0,85 %
Total return on equity - - - 2,08 %
Brutomarge - - - 11,97 %
Nettomarge - - - 0,34 %
EBIT marge - - - 2,37 %
EBITDA marge - - - 7,25 %
Belastingvoet - - - 30,57 %
Gearing - - - 0,00
Eigen vermogen/ Balanstotaal - - - 15,48 %

Beursgegevens per aandeel

2017 (e) 2016 (e)
Dividendrendement 0,00 % 0,00 %
Koers/ Courante winst 5,41 6,27
Koers/ Courante cashflow 3,12 3,50
Koers/ Boekwaarde 1,14 1,39
Koers/ Tastbare boekwaarde 1,72 2,35
Prijs per netto vermogenswaarde - -
Verwacht rendement op lange termijn 3,50 % -

(e) : raming

  • Volgende

  • Vorige Volgende

  • Vorige Volgende

  • Vorige Volgende

  • Vorige Volgende

  • Vorige Volgende

  • U moet een antwoord ingeven

    Vorige Volgende

  • Vorige Volgende

  • U hebt de survey vervolledigd

    Verzenden