IK KRIJG EEN FOUTMELDING OVER EEN PAPIERSTORING MAAR VIND GEEN SNIPPERS
De oorzaak ligt wellicht bij de printer.
BEKIJK DE OPLOSSINGER ZIT PAPIER VAST IN DE PRINTER
De oorzaak ligt vermoedelijk bij het papier. BEKIJK DE OPLOSSINGOPLOSSING: REINIG DE SENSOREN
Krijg je een foutmelding over een papierstoring, maar vind je geen papiersnippers in de printer, blaas dan eens over de sensoren.OPLOSSING: RESET DE PRINTER
Mogelijk is het probleem opgelost met een volledige reset van je printer. Schakel je computer uit, ontkoppel je printer van je computer, zet de printer uit en ontkoppel de netspanningskabel. Wacht tien seconden en sluit alles opnieuw aan.Is je probleem niet opgelost?
Misschien moet je dan toch een reparateur contacteren.OPLOSSING: VERWIJDER DE PAPIERSNIPPER(S)
Probeer met beide handen tegen de printrichting in het papier te verwijderen. Kun je de resterende snippers niet allemaal wegnemen, zet dan de printer af en volg de instructies uit de handleiding (op de website van de fabrikant). Deze wordt meegeleverd met de printer en/of staat online op de website van de producent.OPLOSSING: VERVANG HET PAPIER
Als je papier na het verwijderen van alle papiersnippers nog steeds niet volledig uit de printer komt, neem dan het onderste blad uit de pak papier en probeer opnieuw. Als ook dit blad beschadigd uit de printer komt, is het volledige pak verloren en gebruik je best een ander.
Controleer eerst de kamertemperatuur voordat je een nieuw pak printpapier opent. Door vocht kan papier uitzetten en/of een ongelijke vorm aannemen. Airconditioning of een te warme omgeving kan er dan weer voor zorgen dat papier gaat krimpen en brozer wordt, of dat meerdere vellen aan elkaar gaan vastklitten.
Je bewaart je papier dus beter in een omgeving op constante kamertemperatuur, bijvoorbeeld in een lade met een vlakke bodem die je kunt toeschuiven. Laat het printpapier liggen in de originele verpakking met meestal een beschermende waslaag en neem enkel de vellen die je nodig hebt. Sluit de verpakking vervolgens af met tape.