macOS

IK HEB GEEN WIFIVERBINDING

Kun je geen verbinding maken met het internet, dan krijg je wellicht een leeg wifi symbool te zien rechts bovenaan.
Gelukkig zijn er enkele stappen die je kunt ondernemen. De ene makkelijker dan de andere.
VOORDAT JE BEGINT

VALT MIJN TOESTEL NOG ONDER GARANTIE?

Het klinkt misschien vreemd, maar veel mensen vergeten dit te controleren. De vraag of de garantie nog geldt, is nochtans de eerste die je je moet stellen wanneer een toestel kapotgaat. Als je toestel jonger is dan twee jaar, dan geldt de wettelijke garantie nog en kun je het dus gratis laten repareren of vervangen door de verkoper.

ALLE INFORMATIE OVER GARANTIE
STEL DE DIAGNOSE
Of de oorzaak bij je thuisnetwerk of bij jouw laptop ligt kun je snel nagaan door een ander draadloos toestel, zoals je smartphone of een tablet, met de wifi te verbinden. 

HET ANDERE TOESTEL HEEFT INTERNET

Wellicht heb je via een sneltoets jouw internetverbinding uitgeschakeld of staat jouw computer in vliegtuigstand.

BEKIJK DE OPLOSSING

HET ANDERE TOESTEL HEEFT GEEN INTERNET

De oorzaak ligt bij jouw modem. BEKIJK DE OPLOSSING
MIJN THUISNETWERK IS INGESCHAKELD

OPLOSSING: ZET DE WIFI OP JE LAPTOP TERUG AAN

Heeft je MacBook geen wifiverbinding en ligt het niet aan je thuisnetwerk?

Ga dan eerst na of de wifi niet uitgeschakeld is op je MaBook. Klik rechts bovenaan op het draadloos interneticoontje en kies voor Schakel wifi in.

OPLOSSING: MAAK GEBRUIK VAN DE PROBLEEMOPLOSSER

Houd de Opties-toets ingedrukt en klik op het wifistatusymbool rechts bovenaan. Selecteer vervolgens Open Wifiprobleemoplossing. Volg de instructies om de netwerkverbinding te analyseren.

Is je probleem niet opgelost?

Misschien moet je dan toch een reparateur contacteren.
MIJN THUISNETWERK IS UITGESCHAKELD

OPLOSSING: ZET DE MODEM UIT EN TERUG AAN

Hebben je andere draadloze toestellen (smartphone, tablets of een andere laptop) ook geen toegang tot je wifi, dan ligt het probleem bij jouw thuisnetwerk of bij een storing bij jouw telecomoperator. Je router langer dan 30 seconden uitzetten, opnieuw aanzetten en 20 minuten wachten kan het probleem oplossen.

Is je probleem niet opgelost?

Misschien moet je dan toch een reparateur contacteren.