VOORDAT JE BEGINT
STEL DE DIAGNOSE
Of de oorzaak bij je thuisnetwerk of bij jouw laptop ligt kun je snel nagaan door een ander draadloos toestel, zoals je smartphone of een tablet, met de wifi te verbinden.
HET ANDERE TOESTEL HEEFT INTERNET
Wellicht heb je via een sneltoets jouw internetverbinding uitgeschakeld of staat jouw computer in vliegtuigstand.
BEKIJK DE OPLOSSINGHET ANDERE TOESTEL HEEFT GEEN INTERNET
De oorzaak ligt bij jouw modem. BEKIJK DE OPLOSSING
MIJN THUISNETWERK IS INGESCHAKELD
OPLOSSING: ZET DE WIFI OP JE LAPTOP TERUG AAN
Heeft je MacBook geen wifiverbinding en ligt het niet aan je thuisnetwerk?
Ga dan eerst na of de wifi niet uitgeschakeld is op je MaBook. Klik rechts bovenaan op het draadloos interneticoontje en kies voor Schakel wifi in.
OPLOSSING: MAAK GEBRUIK VAN DE PROBLEEMOPLOSSER
Houd de Opties-toets ingedrukt en klik op het wifistatusymbool rechts bovenaan. Selecteer vervolgens Open Wifiprobleemoplossing. Volg de instructies om de netwerkverbinding te analyseren.Is je probleem niet opgelost?
Misschien moet je dan toch een reparateur contacteren.
MIJN THUISNETWERK IS UITGESCHAKELD
OPLOSSING: ZET DE MODEM UIT EN TERUG AAN
