Gelieve je te registreren of aan te melden op de site vooraleer je aan de slag kunt met deze toepassing.
Het project
Consumenten helpen om goed geinformeerde keuze's te maken voor efficiëntere auto's.
A1 BASISGEGEVENS OVER BESCHIKBARE VOERTUIGEN EN RIJGEDRAG
ICCT leidt de realisatie van een robuuste basis om projectresultaten op te volgen en te evalueren zodat consumenten aangemoedigd worden om efficiënte voertuigen te kopen en efficiënt te rijden.
C1 ONTWIKKELEN VAN EEN EU-WIDE WEBSITE TER INFORMATIE VAN DE CONSUMENTEN
Altroconsumo Edizioni begeleidt de ontwikkeling van de front-end gebruikersinterface van MILE21, inclusief de belangrijkste gebruikstools voor de consumenten. Deze tools zullen ook worden geïntegreerd in websites van de deelnemende consumentenorganisaties.
C2 VERZAMELEN EN OP PUNT STELLEN VAN BESTAANDE VOERTUIGGEGEVENS
ICCT geeft leiding aan de verzameling van zowel officiële laboratorium type-approval gegevens over brandstofverbruik en CO2-emissies als officiële type-approval gegevens komende van RDE-testen (werkelijke rij-emissies) voor luchtverontreinigende emissies.
C3 NORMERING EN HARMONIZATIE VAN DE UITSTOOTGEVENS VAN VOERTUIGEN
TNO leidt de ontwikkeling van een methode om een juiste schatting te geven van het werkelijke brandstofverbruik en om mogelijke afwijkingen tussen het gerapporteerde brandstofverbruik door constructeurs en de ervaring van individuele gebruikers te identificeren.
C4 BIJKOMENDE REAL-WORLD TESTEN EN VERZAMELEN VAN GEGEVENS OP GROTE SCHAAL
The Aristotle University of Thessaloniki realiseert aanvullende metingen om consumenten een compleet beeld te geven van de milieuprestaties en het werkelijke brandstofverbruik / de CO2-uitstoot van nieuwe automodellen.
C5 OVERDRAAGBAARHEID EN HERHAALBAARHEID
Altroconsumo Edizioni en ICCT overzien de overdraagbaarheid van het MILE21-platform en de applicaties, terwijl Emisia en AUTH de reproduceerbaarheid van de testresultaten opvolgen.
D1 OPVOLGEN VAN DE IMPACT VAN HET PROJECT
Aristotle University of Thessaloniki leidt de projectmonitoring en impactanalyse van de projectactiviteiten. Daarnaast zal de adviesraad alle partners ondersteunen bij een doorlopende evaluatie van het project.
COMMUNICATIE EN VERSPREIDING VAN DE RESULTATEN
Altroconsumo begeleidt communicatieacties gericht op consumenten, dit door de MILE21-tools via websites van consumentenorganisaties onder de aandacht te brengen en ondersteunt bewustmakingsacties over het brandstofverbruik en de uitstoot van vervuilende stoffen door auto's.
F1 PROJECT MANAGEMENT
Aristotle University of Thessaloniki regelt de dagdagelijkse beheersprocedure van alle projectactiviteiten, inclusief het technisch en informatie programma en de bewaking van de financiële middelen.