Information and services

Market Researcher Food 3,5 dagen/week

Wij zoeken momenteel een Market Researcher Food.

Uw functie:

  • Je volgt de markt en de trends op vlak van Voeding op de voet en voert betrouwbare en onderbouwde analyses uit om een representatieve steekproef samen te stellen van producten/diensten om deze later te gebruiken in het kader van vergelijkende tests. 
  • Je onderhoudt regelmatige contacten met de fabrikanten, de distributiesector en de beroepsverenigingen betreffende de beschikbaarheid van de producten/diensten. Je vult jouw analyses aan met veldwerk, dat erin bestaat regelmatig rechtstreeks informatie in te winnen via de verkooppunten.
  • Je organiseert en helpt mee met de aankopen van de producten die werden weerhouden voor de vergelijkende tests.
  • Je controleert en analyseert de winkelprijzen (online en offline) voor ze worden gepubliceerd en geïnterpreteerd.
  • Je levert analyses, rapporten en vergelijkingen in het domein Voeding met het oog op het publiceren van informatie via onze verschillende kanalen (magazines, web, sociale media). Je besteedt daarbij speciale aandacht aan de prijsaspecten (samenstelling van de verkoopsprijs, prijsevoluties, prijsverhoudingen met onze buurlanden, …).
  • Samen met je collega’s deel je de verantwoordelijkheid om verschillende dossiers en koopwijzers op de website en in het magazine te publiceren, en om de databanken m.b.t. de geteste producten te beheren.
  • Je houdt je aan een strikte planning en je beantwoordt op tijd vragen van interne en externe klanten, alsook van onze abonnees. 
  • Je neemt actief deel aan de besluitvorming over de planning, de keuze van de producten en het toepassingsgebied in jouw specialisatie.
  • Voor bepaalde marktstudies werk je samen met nationale en internationale collega's.

Uw profiel:

  • Hogere opleiding van het korte of langere type met bij voorkeur een economische inslag (Bachelor marketing, Master toegepaste economische wetenschappen, …).
  • Een eerste ervaring hebben opgedaan met marktonderzoek.
  • Goede kennis van Frans en Engels.
  • Vertrouwd met de klassieke tools van Microsoft Office.
  • U bent een flexibele en contactvaardige team player met een uitgesproken zin voor analyse, synthese, punctualiteit en organisatie.
  • U kunt zich identificeren met de geest en de objectieven van een consumentenvereniging.

Wij bieden:

  • Een gevarieerde, uitdagende functie.
  • Een aantrekkelijk salarispakket, aangevuld met extralegale voordelen (drie verzekeringen, maaltijdcheques, transportvergoeding …). 
  • Een flexibel uurrooster.
  • Een gemakkelijke bereikbaarheid (vlakbij het treinstation Brussel-Zuid).

Interesse? Gelieve uw kandidatuur (met CV) via e-mail zo snel mogelijk te zenden naar Sophie.Vanderputten.ext@test-achats.be


Solliciteer

Sophie.Vanderputten.ext@test-aankoop.be?subject=Market Researcher Food