back

Lenovo biedt geen garantie op scherm van laptop

Lenovo Belgium Green Square Lambroekstraat 5 C (1er étage), Dieghem
afgesloten Niet succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

A. P.

aan: Lenovo Belgium

17/11/2022

Beste, ik kocht een Lenovo laptop via Ibood en sloot een extra garantie af bij Lenovo voor support aan huis . Na deze laptop enkele uren gebruikt te hebben is er een probleem met het scherm. Echter wanneer ik beroep wil doen op de garantie bij Lenovo kunnen ze me zonder de laptop te zien vertellen dat dit komt omdat de laptop gevallen is of er te hard op het scherm geduwd zou zijn. Wat niet het geval is, er is ook helemaal niks te zien de laptop is nieuw. En dat schermreparaties niet aan huis kunnen waardoor de laptop opgestuurd dient te worden. Wat ook is gebeurd, en na 4 weken krijg ik dan te horen dat ze de laptop onderzocht hebben, dat deze gevallen is waardoor dit niet onder de garantie valt. Ze kunnen echter geen bewijs leveren dat deze laptop gevallen zou zijn, want dat is hij dus ook niet. Kunnen zij dan op basis van niks de garantie verwerpen en de klant laten opdraaien voor de kosten ? Nadien heb ik dit ook in een review op trustpilot aangegeven en daar zie ik dan een hele resem van dit soort klachten. Het lijkt me dan ook dat Lenovo op allerlei manieren tracht de garantie te ontlopen en dat de kwaliteit van hun laptops zeer ondermaats is.

Gewenst oplossing

  • Terugbetaling: € 799,00
  • Vervanging
  • Herstelling