back

Foute bestelling/levering

Juntoo (Overstock Home) Foreestelaan 84, , GENT
Behandeld door Test-Aankoop

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

M. O.

aan: Juntoo (Overstock Home)

05/11/2022

Beste, Op 16 juli 2022 komen wij langs in het Juntoo filiaal te Zaventem. Na enige prospectie in de toonzaal vragen we een prijsberekening voor een ronde eettafel 100cm diameter met houten poten. We krijgen een prijs voorgesteld van € 594,29 en gaan hiermee akkoord. Een bestelbon wordt opgesteld en betaald, de levering wordt voorzien op 16/09. Na levering stellen we vast dat het tafelblad niet kan gemonteerd worden op de aangeleverde poten. We trekken met het probleem naar de winkel en men voorziet een omruiling van het tafelblad. Op 12 oktober gebeurt de omruiling en blijkt het nieuwe tafelblad identiek te zijn en dus ook niet monteerbaar. We begeven ons terug naar de winkel. Het vermoeden is dat we een tafelblad voor een salontafel ontvingen. Men onderzoekt het verder. We gaan ondertussen ook eens op zoek op de website en stellen nu vast dat we de combinatie poten en tafelblad 100 cm niet kunnen maken. Met een diameter 120 lukt dit wel. Plots ontvang ik een bericht dat men de poten gaat omwisselen met een ander type. Niet alleen hebben we daar niet voor gekozen, we twijfelen ook dat dit monteerbaar zal zijn op het tafelblad dat we hebben. Gewapend met alle info terug naar de winkel. Na veel geduld ,extra verplaatsing en aandringen komt men uiteindelijk ook tot het besluit dat de combinatie niet leverbaar is met een tafelblad van 100 cm. Er resten twee opties: andere poten of een tafelblad van 120 cm. Aangezien het tafelblad in kwestie een blad is voor een salontafel en de andere optie van poten voor de 100 cm een totaal andere stijl zijn geven we aan dat we dan liever een tafel blad diameter 120 bekomen en de poten houden. Dit wordt ingebracht. Enkele dagen later ontvang ik een bericht dat er een opleg gevraagd wordt van € 351,86. Het tafelblad van 100 cm kostte ons € 209,30 (na korting, komende van € 299,00). Het nieuwe tafelblad zou met andere woorden 168 % duurder zijn dan hetgeen ons in de winkel was voorgesteld en waarop we een contract sloten. Ik geef aan dat dit voor mij niet aanvaardbaar is. Vandaag wordt ik gecontacteerd met een te nemen of te laten laatste voorstel: we krijgen een extra korting van € 100,00 en moeten een opleg betalen van € 251,68. Meer kan men niet doen, tenzij te voorzien in een terugbetaling. Ik blijf hier de mening toegedaan dat de firma Juntoo zijn contractuele verbintenis ten opzichte van mij niet nakomt. Men biedt mij een tafel aan voor € 594,30 welke nadien niet (meer) leverbaar blijkt te zijn. Op basis van dit aanbod zijn we akkoord gegaan tot bestelling. Wij gaan akkoord met een evenwaardig alternatief (diameter 120 ipv 100) welke voor ons aanvaardbaar is. Kiezen voor 100 cm met andere poten is immers van stijl en design zo verschillend dat dit niet past in ons interieur. Het feit dat men ons aanvankelijk 168% extra wenst aan te rekenen en nu nog steeds 120% extra vinden wij onredelijk aangezien er ons geen enkele fout treft. Daarenboven sleept dit reeds 2 maanden aan en hebben we hier al herhaaldelijke telefoons en verplaatsingen moeten in steken. Ik ben de mening toegedaan dat men ons de tafel diameter 120 dan maar aan dezelfde prijs dient te leveren aangezien zij de fout hebben gemaakt. De oppervlakte van een tafelblad met een diameter van 120 is ongeveer 44% meer dan de oppervlakte van een tafelblad met een diameter van 100. Een meerprijs van 44% voor het tafelblad is wat mij betreft het maximum welke redelijk is. Dit zou dan neerkomen op een meerprijs van € 92,00.

Gewenst oplossing

  • Vervanging van het tafelblad voor een salontafel door een tafelblad voor een eettafel met een diameter van 120 cm zonder extra kost aangezien de fout gemaakt is door de firma en ons geen enkele fout treft.

Berichten (2)

Doorgestuurd naar onze advocaten 06 november 2022

Juntoo (Overstock Home)

aan: M. O.

07/11/2022

---------------------------------------------- Christine, 7 nov. 2022 15:15 CET Hallo Marc, We hebben je bericht goed ontvangen en bieden je onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat je ervaart. We behouden echter ons standpunt dat ook zaterdag aan je werd geformuleerd en voorzien geen bijkomend commercieel gebaar . Met vriendelijke groeten, Christine Customer Care Juntoo 09/298 10 50 ---------------------------------------------- Klachtenbox, 5 nov. 2022 12:17 CET -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Juntoo.[M7XV6P-VZ7VY] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Juntoo.[M7XV6P-VZ7VY]

Juntoo (Overstock Home)

aan: M. O.

07/11/2022

---------------------------------------------- Christine, 7 nov. 2022 15:17 CET Hallo , We hebben het bericht goed ontvangen en bieden de Heer Opstal onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat hij ervaart. We behouden echter ons standpunt dat ook zaterdag aan hem werd geformuleerd en voorzien geen bijkomend commercieel gebaar . Met vriendelijke groeten, Christine Customer Care Juntoo 09/298 10 50 ---------------------------------------------- Klachtenbox, 6 nov. 2022 19:15 CET -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Juntoo.[M7XL9E-M333E] ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) -------------------------------- Dit e-mailbericht is een service van Juntoo.[M7XL9E-M333E]