back

Onvolledig levering Ikea

IKEA BELGIUM Weiveldlaan 19, ZAVENTEM
afgesloten Succesvol

Deze klacht is Publiek

Je klacht:

K. D.

aan: IKEA BELGIUM

13/10/2022

Goedenavond, Betreft een geleverde bestelling van Ikea op 30/09/2022. ordernr 1309305015. Een van de Billy kasten werd geleverd zonder bijhorende vijzen (alle benodigheden om deze te monteren, dus enkel de planken). kosten voor levering = 129 euro (vervoer + dragen tot 2e verdieping). Na een eerste telefonisch contact zou men alle toebehoren nasturen via post. Dit pakket heb ik 10/10/2022 ontvangen. Helaas niet volledig. De topjes waarop de interne planken rusten (de schabben) zijn onvolledig. ipv van de 16 uit de handleiding heb ik er maar 2 ontvangen. (artikel nr 131372). Vandaag 13/10/2022 heb ik opnieuw de klantendienst gecontacteerd met vraag de laatste onderdelen na te sturen. Zonder succes. Het IKEA systeem zou niet toestaan om dit onderdeel voor mij na te sturen. Wat opvallend is gezien er in de nazending uit Zweden toch 2 van de betrokken topjes aanwezig waren. Ze weigeren dit op een aanvaardbare manier op te lossen. Ze verschuilen zich achter dat zij het depot beheren en dat ze geen contact willen nemen met een winkel. ze geven mij 2 oplossingen - De kast afbreken, naar beneden dragen en een nieuwe kast ontvangen die ik dan ook zelf omhoog moet dragen. - Zelf naar een winkel gaan om de topjes op te halen. Beiden zijn voor mij onaanvaardbaar gezien ik 79 euro betaald heb voor een levering en dan nog eens 50 euro om alles op het correcte verdiep te krijgen. Ik ben alleenstaande met 2 kleine kinderen, werk voltijds en kan niet even snel 2u van mijn tijd spenderen om in een IKEA winkel 14 topjes te gaan halen. Wat ik verbijsterend vindt is dat ze zonder schaamte zeggen dat het mijn kast is en ik ook wel wat moeite mag doen. Ik heb IKEA 129 euro betaald, net om die verplaatsing niet te moeten maken en om te zware materialen niet op en af de trap de dragen. Geen enkel moment heb ik indruk gehad dat het hen iets kon schelen, dat ze echt willen nadenken hoe dit recht te zetten of dat er enig echt begrip was. Hun conclusie: "fouten gebeuren, daar kan niemand iets aan doen. soms gebeuren die dingen nu eenmaal". Ik heb mij niet druk gemaakt over de onvolledige eerste zending, fouten gebeuren nu eenmaal inderdaad en ik ben de laatste om me daar over druk te maken. De 2e onvolledige zending evenzeer geen probleem voor mij. Maar bij een betaling van een groot bedrag als 129 euro verwacht ik als klant dat alle service in orde is. En als er fouten worden gemaakt dan is het aan de verantwoordelijke om deze recht te zetten. Ik voel mij momenteel bedrogen over de manier waarop ze dit van hen afschuiven. vriendelijke groeten, Karel

Gewenst oplossing

  • Levering van ontbrekende onderdelen

Berichten (3)

IKEA BELGIUM

aan: K. D.

17/10/2022

Beste heer Daelemans, via deze weg onze oprechte excuses voor het ongemak en de uitvoering van uw vraag. We begrijpen dat deze situatie vervelend voor u is geweest en danken u voor uw begrip. Ondertussen heeft onze klantendienst een oplossing gevonden op uw vraag. De reserveonderdelen werden reeds besteld en zullen binnen enkele dagen bij u thuis worden geleverd. Tip: Ontbreekt er volgende keer nog een reserveonderdeel in de verpakking? Op IKEA.be kan je hiervoor zelf een reserveonderdeel bestellen. (Bestelling Reserveonderdelen (ikea.com)) Hopende u hiermee een antwoord te bieden op uw vraag. Met vriendelijke groeten, Uw IKEA team

K. D.

aan: IKEA BELGIUM

03/11/2022

Goedenavond, Bedankt voor de reactie, welke op zich positief is. Maar we zijn intusen +2 weken verder en ik heb nog geen zending ontvangen. Wat is de huidige status hiervan? groeten, Karel

IKEA BELGIUM

aan: K. D.

14/11/2022

Beste meneer Daelemans, Onze oprechte excuses voor de slechte communicatie in uw dossier. Inmiddels werden u de nodige reserve-onderdelen toegestuurd. U zou deze ten laatste einde van deze week moeten ontvangen. Met vriendelijke groeten, IKEA